مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبرشرایط فروش

قیمت پایه جدید محصولات زامیاد همراه با افزایش شدید اعلام شد!

همزمان با اعلام افزایش قیمت کارخانه خودروهای داخلی پس از چند سال، زامیاد نیز با افشا اطلاعاتی در سامانه کدال، خبر از دریافت مجوز افزایش قیمت محصولات این شرکت را داد.

باتوجه به اعلام سهام خزامیا، محصولات زامیاد بین 60 میلیون و 500 هزار تا 263 میلیون تومان گران‌تر شده‌اند. لیست قیمتی اعلام شده در تصویر ذیل، شامل قیمت‌های پایه بوده و مبلغ پرداختی نهایی مشتریان، حدود 13 درصد بالاتر بوده که این 13 درصد شامل هزینه‌های شماره‌گذاری، هزینه‌های مالیات و عوارض شماره‌گذاری، هزینه‌های هوشمندسازی کارت خودرو و… است.

قیمت پایه جدید محصولات زامیاد

در بین خودروهای فوق، پیکاپ دو دیفرانسیل زاگرس با افزایش قیمت 263 میلیون تومانی، بیشترین افزایش قیمت را دریافت کرده است. براساس اعلام زامیاد، قیمت پایه این خودرو در سه ماهه چهارم سال 1401 حدود 832 میلیون تومان بوده و اکنون به 1 میلیارد و 95 میلیون تومان رسیده است. با احتساب سایر هزینه‌ها، قیمت نهایی زاگرس به بیش از 1 میلیارد و 200 میلیون تومان می‌رسد!

چندی پیش بود که در خبری باتوجه به انتشار لیست مأخذ محاسبه مالیات نقل و انتقالات انواع خودروهای سبک و سنگین ویژه سال 1402 توسط سازمان امور مالیاتی، قیمت پایه زامیاد زاگرس را 745 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کردیم. باتوجه به تغییر قیمت های اعلامی زامیاد، به نظر می‌رسد که این شرکت، زاگرس را در چندین مرحله گران کرده است!

همانطور که مستحضرید، با اینکه خودروهای زامیاد از ایمنی و کیفیت ساخت بالایی بهره نمی‌برند؛ اما در گذشته، کسانی به طرف محصولات زامیاد می‌رفتند که کار و بارشان با وانت بوده و نیاز به خودرویی با توان حمل بار بالا و قیمتی ارزان داشتند. اما امروزه که جو روانی افزایش قیمت‌ها در جامعه وجود دارد، بسیاری از افراد با اهدافی چون گران‌تر فروختن خودرو در بازار، دلالی و… خودروهای زامیاد را خریداری می‌کنند. با وجود افزایش قیمت‌ها و کمتر شدن توان خرید قشر مربوطه، اما همین روی آوردن قشر دلال به خرید خودروهای زامیاد، باعث شده تا استفاده‌کنندگان واقعی هم نتوانند به خودروها برسند.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. چند وقته می‌خوام پادرا پلاس بخرم ولی طرح فروش نمی‌ذارن.لطفت پیگیری کنید.

  2. چرامحصولات زامیاد انقد گرون کردین بازار که بخریم بهتره

  3. من پادرا پلاس دارم خدایش خیلیم رازی هستم با وجود که یخچال بستم.

  4. خدا از شما ها نگذرد یه نیسان‌میخواستیم باهاش کار کنیم خدا ازتون نگذره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا