مکمل بنزین
رپورتاژ

بهترین روش ها برای شناخت موهای آسیب دیده

مو تاثیر زیادی در جذابیت چهره و زیبایی افراد دارد، اما چنان چه در اثر عوامل مختلف دچار آسیب شود، از خوش‌حالتی آن کاسته شده و دیگر ظاهر محکم و براق را نخواهند داشت، عوامل مختلفی باعث آسیب به موها می شود که از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- استفاده از ابزار های حرارتی

استفاده از ابزار های حرارتی، باعث از بین رفتن رطوبت موها و در نهایت آسیب به آنها می شود، بنابراین بهتر است برای خشک کردن موها اجازه دهید آنها در هوای آزاد و به روش طبیعی خشک شوند و در صورت لزوم از حوله برای خشک کردن مو استفاده شود.

۲- استفاده از رنگ و دکلره

استفاده زیاد از رنگ مو و همچنین روش رنگ کردن موها تاثیر زیادی بر تارهای مو گذاشته و در صورتی که از رنگ های باکیفیت استفاده نشود و رنگ کردن با روش های اصولی انجام نگیرد، باعث آسیب های جدی به پوست سر و ساقه مو می شود، همچنین رنگ کردن دائمی موها باعث از بین رفتن حالت و قوام قبلی آن ها می شود.

۳- نحوه بستن موها

چنان چه موها به گونه‌ای بسته شود که فشار زیادی به ریشه موها وارد شود، باعث آسیب رساندن به ساقه و ریشه مو و در نهایت ریزش موها خواهد شد.

جهت رویش مجدد موها می توان از روش کاربردی و عالی کاشت مو بهره برد.

۴- شانه زدن بیش از حد

گاهی افراد به جهت ظاهر آراسته موها، بیش از اندازه از برس استفاده می کنند، در صورتی که شانه زدن در حد معمول باشد، آسیبی به موها وارد نخواهد کرد و باعث از بین رفتن آلودگی، گرد و غبار و پخش کردن چربی پوست سر می شود، اما چنان چه بیش از حد از برس های فلزی و تیز برای شانه زدن استفاده شود، باعث آسیب به موها می شود.

۵- زیاد قرار گرفتن در معرض نور خورشید

یکی از عواملی که باعث ایجاد رادیکال های آزاد بر ساقه مو می شود، نور خورشید است بنابراین از قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض نور خورشید جلوگیری شود.

۶- استفاده از مواد شوینده بی کیفیت

در صورتی که برای شستشوی موها از مواد شوینده بی کیفیت استفاده شود، این شوینده ها باعث از بین رفتن چربی های طبیعی پوست سر شده و تاثیر بسزایی در آسیب رسانی به موها دارد، بنابراین برای شستشوی موها از مواد شوینده با کیفیت استفاده کنید.

مراکز تخصصی و معتبر زیادی جهت ترمیم مو و همچنین انواع کاشت مو و کاشت مو برای زنان فعالیت چشمگیری دارند که در صورت نیاز می توان جهت درمان کم پشتی مو به آن ها مراجعه کرد.

نشانه های آسیب به مو

۱- ایجاد موخوره

از نشانه های مسلم آسیب به تارهای مو دو شاخه شدن موها یا ایجاد موخوره می باشد، که در این هنگام، انتهای مو دچار شکاف شده و موها از حالت طبیعی خود خارج می شود، یکی از راه های درمان موخوره کوتاه کردن قسمت انتهایی مو ها می باشد تا از پیشرفت موخوره جلوگیری شود و در صورتی که این عارضه درمان نشود، باعث وز شدن و بی حالتی موها می شود، به منظور از بین رفتن موخوره می توان از روغن هایی مانند روغن نارگیل و روغن آرگان یا شی باتر بر روی ساقه مو استفاده کرد، زیرا این کار باعث افزایش رطوبت موها شده و تاثیر زیادی بر افزایش رشد موها نیز دارد، روغن آرگان حاوی ویتامین E، اسید فولیک و امگا ۹ می باشد که تاثیر بسزایی در درمان خشکی موها و احیای مجدد آنها دارد.

۲- شکنندگی و خشکی شدید موها

از دیگر علائم موهای آسیب دیده، خشکی و شکنندگی شدید آنها می باشد که باعث بی حالت شدن موها می شود و در صورتی که موها به اندازه کافی رطوبت نداشته باشند، باید با استفاده از راهکارهای مختلف رطوبت لازم را فراهم کرد، استفاده از نرم کننده های عمیق مو، تاثیر بسزایی در رساندن رطوبت به موها دارد، همچنین استفاده از شامپو و ماسک نرم کننده مو نیز باعث صاف و محکم تر شدن موها خواهد شد و تاثیر بسزایی در از بین بردن خشکی و بی حالتی موها دارد. شیوه زندگی و نوع مو افراد بر خشکی آنها تاثیر گذار می باشد، همچنین کیفیت آبی که برای شستشوی موها مورد استفاده قرار می گیرد، در سلامت موها نقش مهم دارد و در صورتی که آب مورد استفاده دارای ترکیبات خشن و سخت باشد، باعث آسیب پذیری و خشکی موها می شود، بدین منظور برای سر دوش حمام از فیلترهای تصفیه استفاده کنید تا موجب خشک شدن و آسیب به موها نشود.

۳- گره خوردن موها

موهایی که دچار آسیب دیدگی شده است، فاقد رطوبت لازم می باشد و با از بین رفتن نرمی و لطافت موها، تار موها بیشتر مستعد گره خوردن می باشد، به منظور جلوگیری از گره خوردن موها باید از مواردی که باعث اصطکاک موها می شود، دوری کنید، یکی از این عوامل جنس رو بالشی می باشد به منظور کاهش اصطکاک موها از روبالشی با جنس ابریشم استفاده کنید، همچنین برای خشک کردن موها از حوله های میکروفایبر استفاده شود.

۴- درخشان نبودن و کدری موها

یکی از دلایل کاهش شادابی و درخشندگی ساقه مو آسیب به کوتیکول های آن می باشد و چنانچه کوتیکول ها دچار آسیب شود، موها از درخشندگی و براقی حتی بعد از شستشو برخوردار نمی باشند، برای رفع این مشکل باید از نرم کننده و آبرسان مو استفاده کرد تا باعث رطوبت رسانی لازم به موها شود و تاثیر زیادی در سالم و درخشان کردن آنها داشته باشد.

۵- کاهش ضخامت موها و ریزش مو

به صورت طبیعی در هنگام شانه زدن، ریزش موها کمتر از صد تار مو می باشد، اما چنانچه میزان ریزش موها بیشتر از این اندازه باشد نشان دهنده آسیب به موها می شود، همچنین نازک شدن موها نیز یک عامل هشدار دهنده است که به دلیل کمبود مواد پروتئینی، املاح و مواد معدنی در بدن ایجاد می شود، از دیگر عوامل تاثیرگذار بر ریزش مو و کاهش ضخامت آنها استرس، استفاده از داروهای مختلف و افزایش سن می باشد به منظور جلوگیری از کاهش ضخامت موها و ریزش آن ها باید فرد رژیم غذایی مناسب داشته باشد، همچنین برای شستشوی موها از شامپوهای مناسب استفاده کند، که باعث حذف آلودگی های پوست سر و تمیز نگه داشتن آن ها شود، استفاده از ماسک مو تاثیر بسزایی در احیا و آبرسانی وضعیت موها دارد.

۶- وز شدن موها

چنان چه موها دچار وز شدگی شود، نشان دهنده آسیب به موها می باشد، از دلایل وز شدن موها دوشاخه شدن موها می باشد، همچنین استفاده بیش از اندازه ی شامپو، محل زندگی افراد نیز بر میزان وزی مو تاثیر گذار می باشد، از دیگر عوامل وز شدن موها استفاده از روسری و مقنعه هایی می باشد که از جنس پارچه های مصنوعی و پلاستیکی می باشد، بنابراین به منظور جلوگیری از وز شدن موها از روسری و شال هایی با جنس نخی و مرغوب استفاده شود، همچنین از محصولات مراقبت مو حاوی مواد هیدراته و کرم های مرطوب قبل استفاده از وسایل حرارتی برای حالت دادن به موها استفاده شود و این محصولات در انتهای موها مالیده شود تا باعث حالت پذیری و عدم آسیب به موها در هنگام استفاده از این وسایل شود.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا