مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

شاسی بلند جدید چری جائکو 7 راهی بازارهای اروپایی می‌شود

چری در نمایشگاه خودروی شانگهای شاسی بلند کامپکت جدیدی بنام Jaecoo 7 را رونمایی کرد. این خودرو قبلاً با کد TJ-1 شناخته می‌شد و قرار است با برند جائکو در بازارهای صادراتی عرضه شود. این خودرو اولین مدل از سری جدید جائکو محسوب می‌شود. جائکو 7 شاسی بلندی جعبه‌ای شکل است که در ظاهر با دیگر کراس اوورهای چری متفاوت بوده و کمی حال و هوای آفرودی دارد. چراغ‌های جلوی دوقسمتی، جلوپنجره‌ای با خطوط عمودی و دستگیره‌های در مخفی ازجمله ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند.

در عقب نیز با چراغ‌های سراسری ساده، شاهد نمایی هستیم که از جدیدترین مدل‌های رنجروور الهام گرفته است. جائکو 7 با 4,451 میلی‌متر طول، 1,865 میلی‌متر عرض و 1,680 میلی‌متر ارتفاع، کراس اووری در کلاس کامپکت بوده و تقریباً هم‌اندازه تیگو 7 است. فاصله محوری این کراس اوور جدید هم 2,650 میلی‌متر اعلام شده و وزن خشک آن 1634 کیلوگرم است.

در داخل خودرو خریداران شاهد فضایی لوکس و بروز با صفحه آمپر دیجیتالی مستطیلی مقابل راننده و نمایشگر لمسی مرکزی عمودی 14.8 اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم خواهند بود. در اینجا همچنین متریال کلی حس کیفیت را به سرنشینان می‌دهد. سیستم صوتی پریمیوم با هشت بلندگو، صندلی‌های چرمی و پارچه‌ای، شارژر بی‌سیم گوشی، چهار پورت USB با قابلیت شارژ سریع، تنظیم برقی صندلی راننده و سانروف برقی هم از دیگر ویژگی‌ها و تجهیزات این کراس اوور جدید چینی هستند.

چری همچنین برای اولین بار در این خودرو دوربین 540 درجه را ارائه کرده است که فراتر از نمونه‌های 360 درجه عمل می‌کند. این سیستم دید بیشتری از نقاط کور مثل قسمت‌های پایینی خودرو را فراهم می‌کند که هنگام آفرود بسیار مفید خواهد بود. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز کمکی، کنترل کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، هفت ایربگ و سیستم کمک‌راننده سطح دو پلاس هم دیگر تجهیزات ایمنی جائکو 7 هستند.

جائکو 7 ابتدا با یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه می‌شود که 186 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل می‌شود و با سامانه چهارچرخ محرک همراه خواهد بود. با این پیشرانه، جائکو 7 ظرف 8.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 210 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. مصرف سوخت این خودرو نیز حدود 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر است.

  جزئیاتی از مک‌لارن P15 منتشر شد!

علاوه بر این، بعداً یک نسخه پلاگین‌هیبریدی هم برای این خودرو ارائه خواهد شد که از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با 156 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور به همراه گیربکس هیبریدی اختصاصی DHT استفاده می‌کند و می‌تواند تا 100 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند.

همان‌طور که اشاره شد، چری قصد دارد جائکو 7 را در بازارهای مختلف اروپایی عرضه کند. این خودرو در نیمه اول سال 2024 راهی بازارهای اروپایی مثل ایتالیا و بریتانیا خواهد شد. چری قصد ایجاد صد نمایندگی در بریتانیا را دارد. این شرکت ابتدا با مدل اومودا 5 (همان فونیکس FX در کشورمان) به بازار اروپا وارد خواهد شد و سپس جائکو 7 را هم به نمایندگی‌های فروش اروپایی خود اضافه خواهد کرد. البته این مدل جدید تا پیش از پایان سال 2023 در بازارهایی مثل فیلیپین عرضه خواهد شد. بعداً نیز خانواده برند جائکو با مدل جائکو 9 گسترش خواهد یافت که مدلی بزرگ‌تر با طول 4.8 متری خواهد بود اما طراحی مشابه جائکو 7 خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا