مکمل بنزین
گوناگونخبر

ممنوعیت تردد خودروهای قدیمی در بارسلونا اسپانیا به منظور کاهش آلودگی هوا

اولین روز از سال جدید 2020 باخبرهای بدی برای ساکنان شهر بارسلونا اسپانیا همراه شد؛ یعنی جایی که مسئولان آن، تردد خودروهای قدیمی‌تر در اکثر خیابان‌هایش را ممنوع اعلام کرده‌اند.

بر اساس این خبر مسئولان بارسلونا، خودروهای قدیمی بنزین سوزی که عمرشان بیشتر از 20 سال بوده یعنی مدلی قدیمی‌تر از 2000 داشته و برای خودروهای دیزلی که مدل آن‌ها برای سال‌های قبل از 2006 است، از مساحت 102 کیلومترمربعی،59.5 کیلومترمربع، ممنوع اعلام‌شده و رانندگان آن‌ها حق ندارند در آن مناطق، خودروهایشان را ببرند.

این قانون از ساعت 7 صبح تا 8 شب هرروز هفته اعمال می‌شود و برای کسانی که آن را اجرایی نکنند، جریمه 100 تا 150 یورویی در نظر گرفته‌شده است.

البته استثناهایی نیز برای این قانون در نظر گرفته‌شده است. برای مثال کسانی که از این قانون اطلاع نداشته و برای اولین بار در سه‌ماهه اول سال 2020 وارد این مناطق شوند، جریمه نخواهند شد. همچنین کسانی که درآمدشان کمتر از 8,000 یورو در سال باشد و به‌نوعی جزو کم‌درآمدها باشند، می‌توانند خودروهایشان را در این مناطق نیز وارد کنند. همچنین کسانی که خودروهایشان در کشورهایی غیر از کشورهای اروپای غربی ثبت‌شده است و متعلق به کشورهای نیمکره غربی اروپایی نباشد و قصد دارند تا در شهر، گشت‌وگذار داشته باشند می‌توانند با کسب اجازه، در این مناطق رفت‌وآمد داشته باشند.

شهر بارسلونا اسپانیا از سال 2002 تاکنون نتوانسته است بر اساس محدودیت‌های مربوط به قوانین نیتروژن-اکسید اتحادیه اروپا عمل کند. کیفیت بدهوا در این شهر، در بین سال‌های 2010 تا 2017، منجر به فوت شدن 424 نفر شده است. به همین خاطر، این شهر قصد دارد تا قوانین سخت گیرانه تری را در رابطه با آلودگی هوا، در سال جدید میلادی به اجرا بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا