مکمل بنزین
برگزیده‌ها

نگاهی به لیست قیمت جدید ایران خودرو، ارزانترین و گرانترین محصول ایران خودرو را بشناسید!

در روزهایی که بازار خودرو شرایط کاهشی، رکود و افت قیمتی خوبی را تجربه میکند، شورای رقابت به بهانه استانداردهای اجباری جدید، افزایش قیمت محصولات ایران خودرو را تایید کرد. حال ساعاتی پیش و با اعلام رسمی علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو، قیمت 29 محصول ایران خودرو، با افزایش قیمت رسما اعلام شد.

اما بیایید در این لیست، نگاهی به ارزانترین و گرانترین خودروهای ایران خودرو در هر بخشی بی‌اندازیم و ببینیم اوضاع چه طور است!

پژو پارس – PEUGEOT PARS

ارزانترین محصول ایران خودرو:  پژو پارس با موتور XU7P

با پایان یافتن عمر پژو 206 در بازار ایران و خط تولید ایران خودرو، طبیعتا در این لیست دیگر ظاهرا نام این محصول در هیچ تیپی به چشم نمیخورد؛ اما نگران نباشید، این لیست محصول ارزان قیمت دیگری دارد.

پژو پارس ایران خودرو یا همان 405 خوشگل قصه ما، با موتور XU7P در لیست جدید قیمتی ایران خودرو، عدد 218 میلیون رو روبروی خود می‌بیند. البته این قیمت پایه بوده و شما باید 18 درصد دیگر به این قیمت اضافه کنید که تقریبا چیزی در حدود 257 میلیون تومان می‌شود.

این محصول هم اکنون ارزانترین خودروی آبی پوشان جاده مخصوص به شمار می‌رود؛ محصولی که یکی از خوش فروش های بازار کشور بوده و در بازار آزاد تقریبا قیمتی دوبرابری دارد. البته به نظر میرسد که تا پایان سال این محصول نیز دیگر روی خط تولید ایران خودرو نباشد.

هایما اس 7 پلاس – HAIMA S7 PLUS

گرانترین محصول ایران خودرو: هایما S7

خب بدیهی است در این لیست و برای گران ترین خودرو، نباید در محصولات تولیدی ایران خودرو جست و جو کنیم. در این لیست نام دوخودروی چینی از کمپانی هایما به چشم میخورد که خب گرانترین محصولات هم همین دو مدل هستند. هایما اس 5 و هایما اس7

اما گرانترین محصول هایما S7 است که برچسب قیمتی 862 میلیون تومانی را بر روی خود میبیند. خب با افزایش قیمت مالیات و خدمات و شماره گذاری و … قیمت نهایی هایما اس 7 درب کارخانه به عدد 1 میلیارد و 17 میلیون تومان خواهد رسید و بدین ترتیب قیمت درب کارخانه یکی از محصولات ایران خودرو میلیاردی شد! عددی که شاید تا چند سال پیش می توانست یکی از بهترین خودروهای جهان را به دست شما برساند.

قیمت نهایی هایما اس 5 هم برابر 992 میلیون تومان است.

پژو 207i سقف شیشه ای

ارزانترین و گرانترین 207 ها:

از نکات جالب این لیست می‌توان به حضور 9 مدل پژو 207 اشاره کرد که خود نشان از هنر و ذوق مهندسین این کمپانی دارد. ارزانترین پژو 207 ایران خودرو، تیپ 3 این محصول است که با موتور TU3 عرضه شده و قیمت پایه آن 278 میلیون تومان است که قیمت نهایی آن 328 میلیون تومان خواهد بود.

گران ترین 207 موجود در این لیست نیز 207 اتوماتیک سقف شیشه ایست که قیمت پایه 361 تومانی رو بر روی خود میبیند. قیمت نهایی این محصول نیز پس از افزایش های قانونی به عدد 425 میلیون تومان میرسد.

یعنی فاصله قیمت ارزانترین و گرانترین پژو 207 ایران خودرو، برابر 97 میلون تومان است. این 97 میلیون تومان، عمدتا تفاوت موتور و گیربکس این دو خودرو است!

سورن پلاس
سورن پلاس

ارزانترین و گرانترین سورن پلاس‌ها:

سمند سورن یا این روزها همان سورن، در لیست محصولات ایران خودرو دارای 6 مدل یا کد کلاس است. محصولی که در واقع همان سمند است ولی با ظاهری کمی متفاوت تر و البته پلاس شده!

ارزانترین سورن پلاس ایران خودرو قیمت پایه ای برابر 280 میلیون داشته و قیمت نهایی آن 330 میلیون خواهد بود. گرانترین سورن پلاس ایران خودرو نیز محصولی به نام Soren-ef7CNG غیر تاکسی است که 337 میلیون قیمت پایه دارد. قیمت نهایی این خودرو نیز 397 میلیون تومان خواهد بود.

تارا ایران خودرو با موتور جدید EFP توربوشارژ، امسال وارد بازار می‌شود
ایران خودرو تارا – IKCO TARA

ارزانترین و گرانترین تارا‌ ها:

تارا یا جدیدترین سدان ایران خودرو که ورژن ایرانیزه پژو 301 است، در دو تیپ V1 و V4 عرضه می شود.

قیمت نهایی تارا اتوماتیک V4 برابر 531 میلیون تومان است و قیمت نهایی تارا دستی V1 نیز 393 میلیون تومان خواهد بود که نشان از یک تفاوت تقریبا 138 میلیون تومانی بین دو تیپ تارا دارد.

ارزانترین و گرانترین پژو پارس ها:

اما خانواده پژو پارس سالخورده نیز در این لیست قیمت، 4 کد کلاس یا نماینده دارد.

ارزانترین پژو پارس لیست که ارزانترین محصول ایران خودرو هم به شمار می رود، قیمت نهایی 257 میلیون تومانی دارد. گرانترین پژو پارس لیست هم پژو پارس سفارشی ELX با موتور XU7P است. این محصول نیز قیمت نهایی 326 تومانی را بر روی خود میبیند. این یعنی اختلافی 69 میلیونی بین ارزانترین و گرانترین پژو پارس ایران خودرو!

رانا پلاس – IKCO RUNNA PLUS

ارزانترین و گرانترین رانا ها:

رانا ال ایکس دیگر در لیست ایران خودرو نبوده و تنها رانا پلاس است که در این لیست حضور دارد. رانا پلاس در دو کد کلاس عرضه می شود. قیمت نهایی رانا پلاس 319 میلیون تومان است و رانا پلاس سقف شیشه ای با موتور و گیربکس جدید نیز قیمت نهایی 342 میلیون تومانی دارد. این یعنی تفاوت قیمت 23 میلیون تومانی بین 2 تیپ رانای تولیدی ایران خودرو!

 

 

 

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. اخه با چه منطقی قیمت دنا پلاس و اینقدر بالا بردند حقا که فوش ناموسی برازندشونه

    1. دقت کنی زده دنا جوانان کلا همه چیش با دنا اتومات با موتور ef7 فرق میکنه از موتورش گرفته که efp ،ورود با اثر انگشت،سنسور نور و باران،کیلس استآرت،دوربین ۳۶۰ درجه،مصرف سوخت پائین و قدرت موتور بالاتر سرچ کن تو اینترنت متوجه میشی

  2. سلام در خصوص قیمت دنا پلاس سوالم این بود که‌ چطور این‌ماشین بدون رینگ و ساندروف و ترمز دیسکی قیمتش با این شرایط بجا اینکه کاهشی باشه افزایش پیدا کرده

  3. درقیمت گذاری تارا اتوماتیک خیلی بی انصافی شده دیگه ازتوان ما خارجه

  4. بخدا این چه کاریه سر ملت میارین هر ماه به بهانه ای افزایش قیمت میزنید ،به ولا حکومت اسلامی به این طریق نیست مردم رو عاصی کردید با این سیاستهای غلط و مردم ستیز

  5. کی میخواد جلوشونو بگیره؟ شورای رقابت که خودشون سهام دارای ایرانخودرون. به بهانه تجهیزات اجباری نزدیک 90 میلیون دیگه به دناپلاس معمولی اضافه کردن. بعد بی نانوس ها میگن 40 درصد افزایش قیمت. قبل گرونی 210 تومان بود الان 410 شده

  6. بخدا انصاف هم خوب چیزیه ماشین صفردیگه شد رویا خدانگذره ازتون،نخریدملت نخریدازاین بی وجدان ها

  7. سلام دوستان یه سوال اگه خودت بری از کارخانه ماشین را تحویل بگیری به قیمت کارخانه باهات حساب میکنن یا نه . بازم پول مالیات و نقل انتقال را ازت میگیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا