مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلی

آمار جالب واردات خودروهای سواری در سال 1402؛ از زوتی تا بنز (اختصاصی چرخان)

واردات خودروهای سواری این روزها بیش از پیش جدی شده و عرضه این محصولات به بازار بسیار نزدیک است. با ادامه یافتن بحث واردات خودروهای صفر کیلومتر، امور واردات خودروهای دست دوم نیز در دستور کار قرار گرفته و به نظر میرسد سال 1402 سال جذابی باشد.

اما آمار جالبی از واردات خودرو در سه ماهه نخست سال 1402 وجود دارد که شاید بررسی آن خالی از لطف نباشد.

واردات قطعی

به گزارش چرخان، پایگاه اختصاصی اخبار خودرو در بخش واردات قطعی، در سه ماهه نخست سال 1402، تعداد 241 دستگاه و به ارزش 5.6 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشدی 518 درصدی را در تعداد و 452.3 درصدی را در ارزش دلاری نشان میدهد.

جالب است بدانیم که در طی این مدت، عمده خودروهای وارداتی آمبولانس بوده و در خودروهای سواری برندهای زوتی، چانگان و بنز بوده است!

در بررسی بیشتر این آمار متوجه می شویم که پارس خودرو با واردات 90 دستگاه خودرو طی مدت بهمن سال 1401 تا 31 خرداد 1402به میزان 966 هزار دلار رکورد دار است که این میزان سهمی 37 درصدی از کل واردات را دارد.

در بخش واردات قطعی، شرکت پاکرو سبز قشم با 23 دستگاه، وزارت بهداشت با 10 دستگاه، شرکت مهندسی مانی مهر آب خاک با 12 دستگاه، سایپا با 54 دستگاه، دلتا دارو با 15 دستگاه، پیشرو تجارت طاها با 8 دستگاه و نهایتا رهرو تاو کهربا با 6 دستگاه در رتبه های بعدی هستند.

واردات در جریان ترخیص

اما از ابتدای بهمن 1401 تا 31 خرداد ماه 1402، 768 دستگاه خودرو به ارزش 12.5 میلیون دلار ثبت سفارش شده که به دلایل مختلفی چون عدم دریافت مجوز ترخیص، عدم پرداخت حقوق ورودی و … در جریان انجام تشریفات ترخیص هستند.

 

در این قسمت، شرکت تجارت بین المللی و پشتیبانی کرمان خودرو با ثبت سفارش 300 دستگاه، 48 درصد از ارزش و 39 درصد از تعداد خودروهای سواری در صدر لیست است.

پس از کرمان موتور، سایپا با ثبت 327 دستگاه و کوشا خودرو با 53 دستگاه در رتبه های بعدی هستند.

 

در جریان واردات خودرو، شرکت های دیگری چون ماموت خودرو با 36 دستگاه، پارس خودرو با 30 دستگاه و پارسیان موتور با 8 دستگاه در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در این قسمت فردا موتورز و وزارت بهداشت نیز به ترتیب با 2 و 1 دستگاه در رتبه‌های بعدی هستند.

در این قسمت ایمن خودرو شرق، ملینا تجارت آرکا و سایپا خمین نیز به ترتیب با 5 و 1 دستگاه در انتهای جدول هستند.

واردات شخصی

اما در لیست خودروهای در حال ترخیص، نام چند شخص هم دیده می‌شود که در نوع خود جالب است!

علیرضا بیرانوند، دروازه تیم ملی که در جریان جام جهانی مجوز واردات خودرو را دریافت کرده است، یک دستگاه خودرو به ارزش 115.550 دلار را ثبت سفارش کرده است که در نوع خود جالب است!

همچنین شخص حقیقی دیگری با ثبت 2 دستگاه خودرو به ارزش 109 هزار دلار در رتبه بعدی است.

محمد حسین کنعانی زادگان نیز به عنوان ملی پوش دیگر کشورمان، یک سفارش 81 هزار دلاری در شرف ترخیص دارد!

طبق این گزارش مشخصا معلوم است که روند واردات خودرو شدت گرفته و به زودی شاهد عرضه این خودروها در بازار کشورمان هستیم!

 

درج هرگونه مطلب از پایگاه خبری چرخان، تنها با ذکر منبع مجاز است

محمد سعید بهمنی

از سال 88 کار خبری رو شروع کردم و از سال 89 در حوزه IT مشغول بودم! چرخان، فرزند اول من و متولد 1394 هست! من فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین، سرعت و سفر! هر سوالی بودم؛ با افتخاردر خدمتم Email: Saeid.bahmani@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا