مکمل بنزین
گوناگونخبر

نارضایتی و بلاتکلیفی 12 هزار نفر با عدم شماره‌گذاری وانت نیسان توسط سازمان استاندارد

به گفته صدها نفر از خریداران وانت نیسان، موسسه استاندارد از یک ماه و نیم پیش تاکنون از شماره‌گذاری این خودرو به بهانه عدم رعایت استانداردهای خودداری کرده است. این در حالی است که شرکت زامیاد همه موارد موردنظر موسسه استاندارد را ارائه کرده و طبق مدارک موجود، کلیه اسناد لازم جهت شماره‌گذاری از سوی شرکت زامیاد در زمان مقرر به سازمان استاندارد ارسال شده است. این یعنی خودروهای موردنظر، طبق ضوابط ابلاغیه سازمان استاندارد، هیچ‌گونه مشکلی برای شماره‌گذاری ندارند و همچنین به تمام امکانات ضروری برای رعایت استانداردهای لازم مجهز هستند.

خودروهایی که برای شماره‌گذاری معطل مانده و دپو شده‌اند مجموعاً 25 درصد از کل تولید سال گذشته زامیاد را شامل می‌شود. همچنین با پلاک نکردن این خودروها، سرمایه‌ای در حدود 7 هزار میلیارد تومان بلوکه شده و خیل عظیمی از خریداران را بلاتکلیف گذاشته که نارضایتی بزرگی را به دنبال داشته است.

یکی دیگر از عواقب عدم شماره‌گذاری 12 هزار دستگاه وانت نیسان، هزینه‌های نگهداری این خودروها در پارکینگ‌های زامیاد است که ماهانه میلیاردها تومان خواهد بود و مشکلات بزرگی را برای زامیاد به همراه دارد. علاوه بر این، اقدام عجیب سازمان استاندارد نه‌تنها حجم نارضایتی بزرگی را از سوی خریداران وانت نیسان به دنبال خواهد داشت بلکه با گذر زمان خودروها با مشکلاتی مثل پوسیدگی مواجه خواهند شد. این در حالی است که 12 هزار دستگاه وانت مذکور پیش از اعلام شرایط جدید استاندارد به فروش رسیده و عدم شماره‌گذاری آن‌ها به بهانه عدم استاندارد کاملاً غیرمنطقی است.

موضوعی که تصمیمات سازمان ملی استاندارد را غیرعقلانی جلوه می‌دهد، واقعیت‌های اوضاع کنونی کشور در شرایطی است که با انواع و اقسام تحریم‌ها و محدودیت‌های جهانی مواجه هستیم اما سازمان استاندارد همچنان در این شرایط در پی کمال‌گرایی در حوزه استاندارد است. سازمان استاندارد در شرایطی بر تصمیمات اشتباه خود پافشاری می‌کند که گویا در یک ایران بدون تحریم سیر می‌کند. این در حالی است که به‌عنوان مثال، روسیه به عنوان یکی از کشورهایی که از استانداردهای بالایی برخوردار بود، بعد از جنگ اوکراین و اعمال تحریم، فوراً دست به تغییرات گسترده در سطوح استانداردی خود زد و الزام وجود برخی تجهیزات را از خودروهای خود حذف کرد تا بتواند پاسخگوی نیاز بازار باشد.

بنابراین، در سالی که به‌عنوان رشد تولید و مهار تورم نام‌گذاری شده، این‌گونه اقدامات از سوی سازمان استاندارد که بدون ارائه هیچ‌گونه دلیل منطقی از شماره‌گذاری تعداد زیادی خودرو که وسیله کار و امرارمعاش خریداران است امتناع می‌کند واقعاً عجیب به نظر می‌رسد. شایسته است این سازمان شماره‌گذاری وانت نیسان را از سر گیرد و 12 هزار خریداری که منتظر تحویل خودروی خود هستند را از بلاتکلیفی نجات دهد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نمیشه سایپا یه طرح تبدیل بزنه و وانت نیسان هارو با پادرا پلاس عوض کنه و برای همیشه از ریخت این نیسان راحت بشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا