مکمل بنزین
گوناگونخبر

سونگ‌سان SS دلفین، کپی هیبریدی کوروت کلاسیک ساخت بی وای دی!

سونگ‌سان SS دلفین یک خودروی روباز دونفره با طراحی کلاسیک است که از نسل اول شورلت کوروت سال 1958 الهام گرفته است. این خودرو از قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی استفاده می‌کند و ساخت آن به بی‌وای‌دی سپرده شده است. همچنین ازآنجایی‌که شرکت سونگ‌سان مجوز تولید خودرو در چین ندارد، SS دلفین از لحاظ قانونی محصولی از بی‌وای‌دی محسوب می‌شود و باید از لوگوی این شرکت استفاده کند.

شرکت سونگ‌سان موتور درواقع از کلوب موتوری پکن متولد شده است. این کلوب در برنامه‌ها و همایش‌های تیونینگ در سراسر چین حضور فعالی داشت موتورسیکلت‌های هارلی دیویدسون و همین‌طور دیگر اشیاء قدیمی آمریکایی را به نمایش می‌گذاشت. آن‌ها فعالیت خود را به‌عنوان یک گروه علاقه‌مند به فرهنگ خودرو در سال 1995 آغاز کردند و در سال 2000 رسماً وارد بازار سفارشی‌سازی موتورسیکلت‌ها و خودروهای کلاسیک شدند. اعضای این کلوب عاشق آمریکا هستند و به همین دلیل در سال 2019 تصمیم گرفتند این علاقه را در سطح بالاتری نشان دهند.

بدین منظور، اولین خودروی ساخت خودشان را معرفی کردند که همین SS دلفین بود. این خودرو که از روی نسل اول کوروت طراحی شده است، در نمایشگاه خودروی پکن سال 2020 به نمایش درآمد و قرار بود با قیمت 598 هزار یوآن معادل 83 هزار دلار به بازار عرضه شود اما بعداً قیمت آن به 700 هزار یوآن معادل 97 هزار دلار افزایش پیدا کرد. تولید این خودرو هم بر اساس قراردادی به بی‌وای‌دی سپرده شده است. پلت‌فرم، قوای محرکه و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SS دلفین همگی از بی‌وای‌دی گرفته شده‌اند و سونگ‌سان بدنه خودرو را طراحی کرده است.

این کوروت چینی روی پلت‌فرم پلاگین‌هیبریدی بی‌وای‌دی ساخته شده و با قوای محرکه‌ای متشکل از یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی توربو با 160 اسب بخار قدرت و یک موتور الکتریکی با 150 اسب بخار قدرت ارائه می‌شود. مجموع خروجی این سیستم 315 اسب بخار قدرت و 535 نیوتن متر گشتاور است و با گیربکس شش سرعته ظرف 5.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. SS دلفین همچنین به لطف پکیج باطری 16 کیلووات ساعتی می‌تواند تا 100 کیلومتر را صرفاً به‌صورت تمام الکتریکی طی کند.

این خودروی دونفره 4,855 میلی‌متر طول، 1,900 میلی‌متر عرض و 1,431 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر با 2,700 میلی‌متر است. SS دلفین اما تنها محصول سونگ‌سان نیست زیرا این شرکت خودروی دیگری بنام SS سامر را هم معرفی کرده که مینی‌ونی با الهام از فولکس‌واگن تایپ 2 است. علاوه بر این، سونگ‌سان در حال ساخت یک سدان چهاردر بر اساس SS دلفین هم هست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا