مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

کیا از شاسی‌ بلند برقی EV9 2024 خود رونمایی کرد + گالری و جزییات

به تازگی شاسی بلند برقی کیا EV9 2024 رونمایی شد و گفته می‌شود که با تسلا مدل X، ریوین R1S و مرسدس بنز EQS رقابت کند. این مدل جزو کلاس لوکس بوده و به سه ردیف صندلی مجهز شده است.

قیمت تریم پایه کیا EV9 مدل 2024 از 56220 دلار شروع می‌شود که موجب می‌شود با شاسی بلندهای سه ردیفه‌ای مانند گرند هایلندر، جی‌ام‌سی آکادیا و غیره هم قیمت شود. البته هنوز هم به اندازه مدل پایه Rivian R1S یا تسلا مدل ایکس گران نیست.

نسخه تک موتوره برقی قادر است قدرتی برابر با 215 اسب بخار و گشتاور 258 پوند فوت تولید کند، این در حالی است که تریم GT Line دو موتوره با ویژگی چهار چرخ متحرک می‌تواند 379 اسب بخار قدرت و 516 پوند فوت گشتاور داشته باشد. بنابراین بدیهی است که قیمت آن بیشتر از مدل پایه باشد!

کیا EV9 از شارژر سریع 350 کیلوواتی DC استفاده کرده که می‌تواند در کمتر از 25 دقیقه تا 80 درصد شارژ شود. تریم EV9 Light RWD با رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی، صندلی‌های چرمی SynTex و صندلی راننده قابل تنظیم هشت جهته برقی مجهز به گرمایش و تهویه عرضه می‌شود. در کابین نیز با امکاناتی نظیر دو صفحه نمایش 12.3 اینچی و نمایشگر 5.0 اینچی برای HVAC روبرو می‌شویم که در بخش اطلاعات سرگرمی به دکمه‌های لمسی و برای تنظیم عملکردهای مهمی نظیر تنظیم دما، سرعت فن و صدا به دکمه‌های فیزیکی مجهز شده است.

کمپانی کیا ادعا می‌کند که در کابین از یک شارژر تلفن بی‌سیم استاندارد، اپل کارپلی، اندروید اتو و رابط کاربری Connected Car Navigation Cockpit کیا استفاده کرده که می‌تواند تجربه منحصر به‌فردی را برای کاربران ارائه کند. کلید دیجیتال 2 کیا نیز به عنوان کلید خودرو استفاده می‌شود. کیا اعلام کرده که مدل EV9 قرار است در سایر بازارها با ویژگی‌هایی نظیر صندلی‌های چرخان ردیف دوم و دستیار راننده سطح 3 عرضه شود. بنابراین این ویژگی‌ها در بازار ایالات متحده عرضه نخواهند شد.

کیا EV9 Light RWD 2024 به مجموعه‌ای از ویژگی‌های کمک راننده مجهز شده است که شامل دستیار تشخیص برخورد از جلو و غیره می‌شود. این قابلیت می‌تواند موانع جلوی خودرو و چرخش وسایل نقلیه مقابل به چپ را تشخیص داده و از برخورد به آنها جلوگیری کند. این موانع ممکن است وسایل نقلیه، عابران پیاده و دوچرخه‌سوارانی باشند که از جلوی خودرو عبور می‌کنند.

کیا عنوان کرد که احتمال دارد این خودرو که تا اواخر سال جاری وارد بازار می‌شود، به ویژگی‌های کمک راننده بیشتری مجهز شود. بنابراین برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

  مرسدس بنز C-Class Cabriolet و GLC کوپه را در برمن تولید می‌کند

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا