مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابررسی

بررسی ویژگی‌ها و مشخصات KMC A5، محصول جدید کرمان موتور

در نمایشگاه خودروی مشهد 1402، کرمان موتور از شاسی‌بلند جدیدی با نام KMC A5 – کی ام سی A5 رونمایی کرد. این خودرو اما که در اصل SWM G01 نام دارد، چند سال پیش توسط سیف خودرو در کشورمان مونتاژ و عرضه می‌شد و حالا کرمان موتور تولید آن را به دست گرفته است. در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی‌های این شاسی‌بلند جدید چینی خواهیم پرداخت.

ویدیو بررسی SWM G01

کی ام سی A5

معرفی کلی کی ام سی A5

SWM یک شرکت موتورسیکلت‌سازی قدیمی ایتالیایی بود که در سال 1971 در میلان تأسیس شد و در سال 2014 شرکت چینی شینری گروپ آن را خرید. این شرکت چینی دو سال بعد در جولای 2016 برند خودروسازی SWM را تأسیس کرد. مرکز طراحی این برند در میلان تأسیس و خط تولید آن در چین راه‌اندازی شد. گروه شینری برای تولید خودرو از طریق برند SWM، با برلیانس جوینت ونچری را راه‌اندازی کرد. یکی از محصولات این برند، شاسی‌بلند G01 است که اوایل سال 2018 در ایتالیا رونمایی شد و در نمایشگاه خودروی پکن هم به نمایش درآمد. ازآنجایی‌که برلیانس با ب‌ام‌و هم جوینت ونچر دارد، نام اصلی KMC A5 از کد G01 ب‌ام‌و X3 گرفته شده است. این خودرو در ایتالیا اما با نام Cirelli 3 عرضه می‌شود.

SWM G01
نسخه معمولی SWM G01

SWM G01 در ایران

سیف خودرو در کشورمان کار خود را با مونتاژ کراس‌اوورهای چینی بیسو آغاز کرد اما زمانی که به دلیل تحریم خودروسازی ایران در سال 1397 این شرکت نتوانست بیسو T5 را به خریداران تحویل دهد، سراغ SWM رفت تا حواله‌های بیسو را با محصولات این برند جایگزین کند. بدین ترتیب، از اواسط بهار 1399 G01 به‌عنوان اولین محصول این برند چینی در کشورمان به دست خریداران رسید. چند ماه بعد، سیف خودرو مونتاژ نسخه اسپرت این شاسی‌بلند چینی که با نام G01F شناخته می‌شد را هم آغاز کرد. سیف خودرو تا سال 1400 به مونتاژ هردو نسخه G01 ادامه داد اما نهایتاً به دلیل مشکلات مختلف، عرضه این خودرو پایان یافت و حالا کرمان موتور سراغ آن رفته است. این شرکت نسخه اسپرت G01F را برای مونتاژ انتخاب کرده و قصد دارد آن را با برند خودش یعنی کی ام سی و نام A5 به بازار بفرستد.

کی ام سی A5

طراحی بیرونی A5

G01 در نسخه اول ظاهر ساده و شاید بتوان گفت خسته‌کننده‌ای دارد اما SWM در اوایل سال 2019 نسخه اسپرت آن را با نام G01F به بازار فرستاد. البته این نسخه فقط در ظاهر به کیت بدنه اسپرت مجهز شده و از لحاظ فنی تفاوتی با نسخه معمولی ندارد. بااین‌حال، همین کیت بدنه با ورودی هوای بسیار بزرگ در جلو، تریم مشکی براق، سپر عقب اسپرت با دیفیوزر بزرگ، دو سر اگزوز در طرفین و چراغ مه شکن مرکزی به سبک خودروهای فرمول یک نمای بسیار جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتری پیدا کرده و در جلو تا حدودی شبیه محصولات دوج به نظر می‌رسد. G01F با 4,670 میلی‌متر طول، 1,855 میلی‌متر عرض و 1,740 میلی‌متر ارتفاع، 1560 کیلوگرم وزن دارد و فاصله محوری آن 2,750 میلی‌متر است.

کی ام سی A5

طراحی داخل A5

در داخل کی‌ام‌سی A5 همه‌چیز همانی است که قبلاً در G01 دیدیم ولی چندین تغییر مختصر در آن صورت گرفته است. به‌عنوان‌مثال، رنگ‌تریم داخلی به قرمز تغییر کرده است و در کنسول وسط هم بجای دسته‌دنده، از شیفتر الکترونیکی چرخشی استفاده شده است. این خودرو از صندلی‌های راحت و خوش‌فرمی بهره می‌برد که به‌خوبی چهار سرنشین بالغ و بلندقد را جای می‌دهند. صندوق‌عقب نیز حدود ۶۰۰ لیتر فضای حمل بار فراهم می‌کند.

کی ام سی A5
داخل کی ام سی A5

امکانات و تجهیزات A5

طبق اعلام کرمان موتور، لیست تجهیزات این محصول جدید شامل موارد زیر خواهد بود:

  • شش ایربگ
  • کنترل پایداری
  • ترمز پارک برقی
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • دوربین 360 درجه
  • کروز کنترل
  • سانروف پانوراما با پرده برقی
  • گرم‌کن و سردکن صندلی راننده
  • تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت
  • آینه‌های جانبی تاشونده اتوماتیک همراه با گرم‌کن
  • چراغ‌های جلو LED
  • سنسور نور Auto Light
  • سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • سیستم صوتی تصویری با نمایشگر 10 اینچی

پیشرانه کی ام سی A5

مثل گذشته، KMC A5 یا G01F با همان پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو عرضه می‌شود که ساخت برلیانس است و 155 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور دارد. بااین‌حال، در بخش انتقال نیرو تغییر مهمی صورت گرفته است زیرا درحالی‌که G01 مونتاژ سیف خودرو با گیربکس شش سرعته اتوماتیک ارائه می‌شد، کرمان موتور برای A5 گیربکس جدید هفت سرعته دوکلاچه با کلاچ تر را در نظر گرفته است.

کی ام سی A5
موتور کی ام سی A5

قیمت و رقبا

قیمت SWM G01F در چین از 95,900 یوآن معادل 13,300 دلار در نسخه دستی و از 105,900 یوآن معادل 14,700 دلار در نسخه اتوماتیک آغاز می‌شود؛ بنابراین، در بازار کشورمان باید انتظار قیمتی در حدود 1.5 میلیارد تومان را برای این خودرو داشته باشیم که آن را به رقیب مستقیم خودروهایی مثل تیگو 7 پرو، دیگنیتی پرایم و لاماری ایما تبدیل خواهد کرد.

جدول مشخصات فنی KMC A5

پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو
قدرت 155 اسب بخار
گشتاور 250 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو
طول 4,670 میلی‌متر
عرض 1,855 میلی‌متر
ارتفاع 1,740 میلی‌متر
فاصله محوری 2,750 میلی‌متر
وزن 1560 کیلوگرم
مصرف سوخت 6.9 لیتر ترکیبی

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. خیلی هم عالی فقط قیمتش مناسب باشه خوب است وبه صورت اقساطی به مردم بدهند دیگه حرف ندارد

    1. مزخرف و بی کیفیت
      ماندگاری فنی افتضاح
      همه شده موتورهای ۱و تیم لیتری توربو

      1. بهترین ماشین چینی بازار است.کیفیت در حد کره ای ها.الکی شلوغش نکنید از لاماری وتیگو ۷ پرو بهتره .

  2. دو سال g01 f دقیقا همین مدل اسپرتشو داشتم ، واقعا فوق العاده بود همه چیش عالیه ، قدرت موتورش با اکتان و سوپر بینظیر و از همه مهمتر آپشن های زیادشه که خیلی متمایزش کرده از دیگر محصولات ، فقط درب صندوقش برقی بوده تو نسخه اصلی اما سیف خودرو برداشته بود همینطور برقی بودن صندلی شاگرد ، که دستی بودنش خیلی تو چشم میزنه ، امیدوارم کرمان موتور اینارم برقی کنه ، کلا من راضی بودم

  3. با سلام/ با توجه به مشخصات آپشن و موتور، خودرو kmc x5 بهتره یا kmc a5 ؟ ممنون

  4. بهترین ماشین چینی بازار است.کیفیت در حد کره ای ها.الکی شلوغش نکنید از لاماری وتیگو ۷ پرو بهتره .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا