مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید بی ام و X2 در نسخه‌های برقی و بنزینی معرفی شد

ب‌ام‌و نسل جدید کراس‌اوور اسپرت X2 را همراه با نسخه الکتریکی بنام iX2 معرفی کرده است. X2 جدید حالا بیشتر از قبل فرم کوپه مانند به خود گرفته و حال و هوایی اسپرت‌تر پیدا کرده که بی‌شباهت به مدل‌های بزرگ‌تر X4 و X6 نیست. بااین‌حال، مثل نسل قبلی این خودرو روی پلت‌فرم مشترکی با X1 ساخته شده است. X2 اما رشد ابعاد قابل‌توجهی نسبت به قبل داشته و حالا طول آن با 66 میلی‌متر افزایش به 4,554 میلی‌متر رسیده است. عرض و ارتفاع خودرو هم به ترتیب 1,844 میلی‌متر و 1,590 میلی‌متر است و دو محور آن 2,692 میلی‌متر از هم فاصله دارند.

بخش عقبی X2 جدید مشابه X6 طراحی شده و حالا دهانه گلگیرها بزرگ‌تر شده تا بتوانند رینگ‌های 21 اینچی را در خود جای دهند. در جلوی خودرو هم مثل بسیاری از محصولات جدید ب‌ام‌و شاهد جلوپنجره کلیوی شکل بزرگی هستیم که با ورودی‌های هوای بزرگی روی سپر همراه است. این خودرو با طیف گسترده‌ای از رنگ‌های بیرونی عرضه می‌شود که شامل یازده رنگ مختلف مثل یک رنگ جدید قرمز وگاس خواهد بود.

 

داخل خودرو به‌طور کامل از X1 وام گرفته و فضای داخلی دو خودرو تقریباً باهم یکسان است؛ بنابراین، در X2 هم شاهد نمایشگر منحنی زاویه‌دار به سمت راننده و کنسول مرکزی شناور هستیم. این خودرو از سیستم‌عامل 9 ب‌ام‌و بهره می‌برد که ساختاری مشابه گوشی‌های هوشمند دارد و تعامل با آن آسان‌تر خواهد بود. صندلی‌ها به‌طور خاص برای X2 طراحی شده‌اند و در ساخت آن‌ها توجه ویژه‌ای به‌راحتی در مسافت‌های طولانی شده است.

این شاسی‌بلند جدید در دو مدل بنزینی راهی بازار خواهد شد. نسخه پایه که X2 xDrive28i نام دارد، از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 245 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. مدل بعدی بنام X2 M35i xDrive به پیشرانه 2 لیتری قوی‌تری با میل‌لنگ قوی‌تر، سیستم روغن‌کاری بهینه و یاتاقان‌های برگرفته از جدیدترین موتورهای شش سیلندر ب‌ام‌و مجهز است که 316 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

M35i به لطف این نیرو ظرف 5.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هردو مدل بنزینی X2 به دیفرانسیل لغزش محدود در جلو مجهز هستند و به گفته ب‌ام‌و، چابکی بیشتری نسبت به قبل خواهند داشت. همچنین در این خودرو دینامیک رانندگی بهتر با راحتی بیشتر در مسافت‌های طولانی ترکیب شده است. در نسخه الکتریکی iX2 ابتدا فقط در یک مدل با نام xDrive30 عرضه خواهد شد که از دو موتور الکتریکی در جلو و عقب با مجموع خروجی 313 اسب بخار قدرت و 495 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند.

این موتورها که توسط یک پکیج باطری 64.8 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شوند، خودرو را ظرف 5.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسانند و امکان دستیابی به حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کنند. برد این مدل هم با هر بار شارژ کامل باطری‌ها بین 417 تا 450 کیلومتر خواهد بود. iX2 از قابلیت شارژ سریع تا 130 کیلوواتی هم برخوردار است که ظرف نیم ساعت از 10 تا 80 درصد باطری‌ها را شارژ می‌کند.

نسل جدید X2 و iX2 در نمایشگاه خودروی توکیو برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد و در اوایل سال 2024 به خریداران در آمریکای شمالی تحویل داده خواهد شد. iX2 اما در آمریکا عرضه نمی‌شود و فقط به اروپا و برخی بازارهای آسیایی به فروش خواهد رسید. X2 در کارخانه ب‌ام‌و در آلمان تولید می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا