مکمل بنزین
گوناگونخبر

تولید کی ام سی K7 کرمان موتور متوقف شد

کرمان موتور پس از حدود دو سال به تولید شاسی‌بلند کی‌ام‌‍سی K7 پایان داد. این خودرو نتوانست آن‌طور که باید مثل مدل کوچک‌تر S5 در بازار ایران موفق عمل کند. این شاسی‌بلند چینی در اصل جک سهول X7 بود که کرمان موتور آن را با نام کی‌ام‌سی K7 در کشورمان عرضه می‌کرد. این شرکت قرار است مدل جدید کی‌ام‌سی JS6 را جایگزین X7 کند که چندی پیش در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش درآمد.

این خودرو در اصل سهول QX نام دارد که در سال 2021 به‌عنوان جایگزین جک S5 معرفی شد و قرار است در کشورمان با نام کی‌ام‌سی JS6 عرضه شود. در ایران اما علاوه بر نسخه بنزینی معمولی، نسخه پلاگین‌هیبریدی این شاسی‌بلند چینی را خواهیم دید که امسال در چین معرفی شد و خودروی جدیدی محسوب می‌شود. JS6 پلاگین‌هیبریدی به یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی توربو با 181 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی با 121 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور مجهز است. مجموع خروجی این سیستم 272 اسب بخار قدرت و 395 نیوتن متر گشتاور است. JS6 می‌تواند تا 100 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند و شتاب صفرتاصد آن‌هم 8.5 ثانیه خواهد بود.

کی ام سی JS6
کی ام سی JS6

این در حالی است که کی‌ام‌سی K7 با یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو در ایران تولید می‌شد. این موتور که در نسخه جدید جک S5 هم ارائه شد، 174 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور به چرخ‌های جلو هم توسط یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد. نسخه بنزینی JS6 هم از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو استفاده می‌کند اما این موتور با 184 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور، کمی از K7 قوی‌تر است. انتقال نیرو هم توسط همان گیربکس شش سرعته دوکلاچه صورت خواهد گرفت. حال باید دید کی‌ام‌سی JS6 در بازار ایران موفق خواهد شد یا به سرنوشت K7 دچار می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا