مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

آغاز پیش فروش جیلی گلکسی E8 در چین

جیلی گلکسی E8 یکی از سدان‌های برقی است که در سایز آئودی A6 طراحی شده است و بین محصولاتی که تاکنون در بخش تولید انبوه قرار گرفته‌اند، کمترین ضریب پسار را در اختیار دارد. از قابلیت‌های این خودرو می‌توانیم به ۴۷۵ کیلووات توان و برد ۶۶۵ کیلومتر اشاره کنیم. این مدل دومین خودرویی است که از فناوری Golden Brick زیکر در باتری بهره برده است.

در کابین به یک نمایشگر ۴۵ اینچی غول‌پیکر 8K می‌رسیم که پردازنده 8295 اسنپدراگون دارد. اکنون به نظر می‌رسد که پیش فروش این خودرو در چین آغاز شده که قیمتی برابر با ۱۸۸ هزار یوان یا 26350 دلار خواهد داشت. گفته شده که عرضه خودروها در اولین ماه سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

برند گلکسی در اوایل سال 2023 به عنوان زیربند جیلی در آمد. اگرچه اکنون این برند به عنوان یک برند مستقل با لوگو، وب سایت و خط تولید گسترده‌ای شناخته می‌شود که می‌تواند تا سال ۲۰۲۵، 7 مدل خودرو را به بازار عرضه کند. اسم آن جیلی کلکسی نام گرفته است. البته بعداً احتمال دارد که بخش جیلی از نام آن حذف شود. مدل E8 سومین مدلی است که توسط این برند ساخته می‌شود و قرار است به عنوان خودروی برقی پرچمدار این کمپانی شناخته شود.

جیلی گلکسی از پلتفرم SEA که در همه خودروهای زیکر، ولوو EX30، پلی‌استر 4 و غیره وجود دارد، بهره برده است. طرح بیرونی آن به کانسپت جیلی گلکسی لایت باز می‌گردد که به تازگی رونمایی شد. در بخش جلویی خودرو، چراغ‌های ال‌ای‌دی حضور دارند و سپر اسپرتی به چشم می‌خورد. همچنین دستگیره‌های جمع شدنی درب، آینه‌ بغل کوچک و رینگ با طراحی ایرودینامیکی حضور دارند.

در بخش عقب خودرو دو چراغ ظریف روشنایی در روز وجود دارد که در بین آنها نام جیلی می‌درخشد. مدل E8 اندازه بزرگی دارد و در ابعادی برابر با 5010، 1920، 1465 میلی‌متر ساخته شده است. فاصله بین دو محور آن نیز 2925 میلی‌متر برآورد می‌شود. بر اساس گفته‌های جیلی این خودرو کمترین ضریب درگ را در بین خودروهایی که تاکنون به مرحله تولید انبوه رسیده‌اند، در اختیار دارد؛ یعنی چیزی حدود 0.199!

جیلی گلکسی E8 به سیستم تعلیق McPherson در محور جلو و سیستم تعلیق مستقل در محور عقب مجهز شده است. در کابین با یک نمایشگر بزرگ ۴۵ اینچی طرف هستیم که در کنسول میانی قرار دارد. پردازنده اسنپدراگون کوالکام 8295 در آن حضور یافته و فرمان از نوع دو پره است.

سلکتور دنده پشت فرمان حضور دارد و پدهای شارژ بی‌سیم، دکمه‌های فیزیکی و یک جای مخفی برای قرار دادن وسایل به چشم می‌خورند. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به AR-HUD و ۱۲ بلندگوی اینفینیتی اشاره کرد. صندوق عقب ۴۲۰ لیتری نیز از دیگر موارد خوب این خودرو است.

در بخش فنی به یک موتور ۲۰۰ کیلوواتی می‌رسیم که توسط باتری ۶۲ کیلووات ساعتی LFP تامین می‌شود. موتور برد ۵۵۰ کیلومتری را به ارمغان می‌آورد و نسخه دوم این خودرو نیز با همان موتور الکترونیکی با باتری با ظرفیت ۷۶ کیلووات ساعت عرضه می‌شود. این خودرو می‌تواند با مدل‌هایی مانند Neta S، انواع مدل‌های BYD و غیره نیز رقابت کند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا