مکمل بنزین
گوناگون

بهترین برندهای بتونه سنگی خودرو ایرانی

از بتونه سنگی به‌عنوان نوعی پرکننده برای ترمیم فرورفتگی، خط‌وخش و رفع سایر عیوب بدنه خودرو، پیش از رنگ‌آمیزی استفاده می‌شود. بتونه سنگی از دو جزء تشکیل می‌شود؛ نوعی رزین پلی‌استر غیراشباع و یک سخت‌کننده به نام هاردنر.

هر 100 گرم بتونه سنگی را باید با 2 تا 3 گرم هاردنر یا سخت‌کننده ترکیب کرد تا به درستی ترکیب شده و خیس نمانده یا ترک نخورد. تنها چند دقیقه پس از ترکیب کردن بتونه و استعمال آن روی بدنه خودرو، خشک می‌شود و می‌توان با سمباده کشیدن بتونه، سطح بدنه خودرو را صاف و صیقلی کرد.

بتونه سنگی خودرو چه مزایایی دارد؟

استفاده از بتونه سنگی خودرو، برای ترمیم بدنه خودرو فواید زیادی دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • خشک شدن سریع

بتونه سنگی به سرعت سفت می‌شود و در نتیجه می‌توان در زمان بسیار کوتاهی بدنه خودرو را تعمیر و ترمیم کرد.

  • سمباده‌خوری راحت

شکل دادن و حالت‌دهی به بتونه سنگی خودرو بسیار راحت است. تنها کافی است چند دقیقه به بتونه فرصت دهید تا سفت شود، سپس می‌توانید به‌راحتی آن را سمباده بزنید.

  • طول عمر بالا

بتونه سنگی خودرو، طول عمر و دوام بالایی دارد و می‌تواند در برابر انواع آسیب‌ها مقاومت کرده و تا سال‌ها سالم باقی بماند.

  • کاربری بالا

از این نوع بتونه می‌توان برای انواع ترمیم‌های بدنه خودرو مثل فرورفتگی، خراش، سوراخ و… استفاده کرد.

  • ضدآب

پس از سخت و خشک شدن بتونه سنگی خودرو، خاصیت ضدآب بودن آن فعال می‌شود. دیگر هیچ مشکلی از قرارگیری خودرو در جاهای مرطوب و یا زیر بارش وجود ندارد.

بهترین برندهای بتونه سنگی خودرو ایرانی

بتونه سنگی خودرو، یکی از پرکاربردترین بتونه‌های صنعتی در ایران است و تولیدکنندگان زیادی این محصول را به بازار عرضه می‌کنند. اما تنها انتخاب کردن یک محصول باکیفیت با قیمت مقرون‌به‌صرفه کافی نیست.

شما می‌توانید با خرید مستقیم از شرکت صنایع رنگ اطلس فام، علاوه‌بر تجربه کردن یک خرید باکیفیت و مقرون‎‌به‎صرفه، از مشاوره‌های فنی کارشناسان این شرکت هم استفاده کرده و محصولی مطابق با نیاز خود خریداری کنید.

سخن پایانی

بتونه سنگی خودرو یا بتونه پلی‌استر دو جزئی، یک ماده همه‌‌کار و با دوام است که در صنعت خودروسازی نقش کلیدی و مهمی را بازی می‌کند. زمان خشک شدن سریع، مقاوت بالایی که در برابر آب و رطوبت دارد، سهولت و انعطاف‌پذیری در شکل‌دهی و سمباده‌خوری و… باعث شده این محصول محبوبیت بالایی داشته باشد.

همانطور که بالاتر هم توضیح دادیم، از این محصول به‌صورت ویژه و گسترده‌ای برای ترمیم و اصلاح نواقص بدنه خودرو استفاده می‌شود. با این حال و با وجود مواردی که در بالاتر گفته شد، بهتر است در مصرف این محصول دقت لازم را داشته و مطابق با دستورالعمل عمل کنید تا خروجی کار زیبا و بی‌نقصی داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا