مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

خودروی نامزدهای ریاست جمهوری چیست؟

اولین مناظره تلویزیونی بین نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز 28 خرداد 1403 مصادف با عید قربان برگزار شد. چیزی که در این رویداد سیاسی به پایگاه خبری خودرویی ما ارتباط پیدا می‌کند، خودرویی است که هرکدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با آن راهی محل برگزار مناظره در صداوسیما شده‌اند. در ادامه خودروی هر شش نامزد را بررسی خواهیم کرد.

مصطفی پورمحمدی: پژو پارس ELX

در فیلم لحظه ورود مصطفی پورمحمدی به سازمان صداوسیما، یک پژو پارس نوک‌مدادی دیده می‌شود. با توجه به رینگ‌های آلومینیومی این خودرو که متعلق به پژو پارس‌های قدیمی است و فرم آینه‌های جانبی، به نظر می‌رسد پژو پارس پورمحمدی از نوع ELX باشد که به پارس موتور زانتیا شهرت دارد. این نسخه از پارس که تا سال 1392 تولید شد، به پیشرانه 1.8 لیتری XU7 J4 شانزده سوپاپ با 110 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور مجهز بود.

مسعود پزشکیان: پژو پارس LX

هنگام ورود مسعود پزشکیان به سازمان صداوسیما نیز یک پژو پارس نوک‌مدادی دیده می‌شود اما این خودرو با توجه به آینه‌های جانبی راهنمادار، جدیدتر از نمونه متعلق به پوراحمدی است. همچنین ازآنجایی‌که این پژو پارس به رینگ‌های آلومینیومی مجهز است، باید از نوع LX باشد که از پیشرانه 1.6 لیتری TU5 استفاده می‌کند.

محمدباقر قالیباف: پژو پارس LX

بازهم پژو پارس نوک‌مدادی! محمدباقر قالیباف هم با یک پژو پارس وارد سازمان صداوسیما شد که روی گلگیر جلوی آن به‌وضوح حروف LX دیده می‌شود و بنابراین دقیقاً مثل پژو پارس پزشکیان از نوع TU5 است.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی: پژو پارس LX

برای این نامزد ریاست جمهوری هم با پژو پارس طرف هستیم اما حداقل نوک‌مدادی نیست و رنگ سفید بر بدنه دارد! قالپاق‌های این خودرو که از نوع طرح جدید است، نشان می‌دهد که این پژو پارس باید از نوع LX مدل 1398 به بعد باشد زیرا ایران‌خودرو از اواخر سال 1397 رینگ آلومینیومی را از پارس LX حذف کرد و این خودرو را با رینگ فولادی و قالپاق‌های جدیدی عرضه کرد که در خودرو قاضی‌زاده هاشمی دیده می‌شود.

سعید جلیلی: تیبا

سرانجام خودرویی غیر از پژو پارس دیدیم! سعید جلیلی با همان تیبای مشهور راهی سازمان صداوسیما شده است که چندی پیش تفاوت پلاک آن در تصاویر مختلف حاشیه‌ساز شده بود اما بعداً مشخص شد که این خودرو یک نمونه است و پلاک آن به دلایل امنیتی عوض می‌شود.

علیرضا زاکانی: تاکسی برقی جک

شهردار تهران در اقدامی متفاوت، با تاکسی برقی جک به صداوسیما آمد. وی در توئیتر نوشت: «امروز تاکسی برقی کرایه کردم تا با یکی از جلوه‌های جدید حمل‌ونقل شهری به مناظرات بروم».

به‌تازگی 1000 دستگاه از این تاکسی برقی به ناوگان حمل‌ونقل تهران وارد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا