مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

ورود مینی کوپر برقی بی‌ام‌و و گریت‌وال موتور به بازار چین

مینی کوپر برقی جدید بی‌ام‌و و گریت‌وال موتور که قرار است به زودی در چین مونتاژ و وارد بازار شود، توجه تعداد زیادی از افراد را به خود جلب کرده است. این نسخه چینی در طول 3858 میلی‌متر ساخته شده و 456 کیلومتر برد خواهد داشت.

موتور این خودرو 214 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. فروش آن از 16 تیرماه یعنی 6 جولای آغاز شده و قرار است با قیمتی برابر با 210,000 تا 270,000 یوآن (28,900 تا 37,150 دلار) به بازار بیاید.

کمپانی گریت‌وال موتور و بی‌ام‌و قرارداد همکاری در سال 2019 امضا کرده و کمپانی مشترکی به نام اسپات‌لایت ایجاد کردند. مینی کوپر برقی اولین محصول این کمپانی است، اگرچه آینده این خودروسازی به دلیل قوانین مالیاتی جدید خیلی واضح بنظر نمی‌رسد.

در هر صورت، مینی کوپر برقی جدید بالاخره قرار است وارد بازار چین شود. این خودرو در رنگ زرد زیبایی طراحی شده و با توجه به تصاویر، زبان طراحی بسیار منحصربفردی خواهد داشت. چراغ‌های جلو گرد، جلوپنجره بیضی‌شکل، حاشیه‌های مشکی و… از جمله نکات ظاهری مهم این محصول هستند.

در عقب، چراغ‌های مدرنی به چشم می‌خورند و نشان Cooper نیز وجود دارد. تایرها 17 اینچی هستند، البته نسخه چینی در دو نسخه 16 اینچی و 18 اینچی عرضه می‌شود. این خودرو در ابعاد 3858/1756/1458 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2526 میلی‌متر ساخته شده است.

این مطلب را نیز بخوانید: قیمت مینی کوپر ۵ درب لو آپشن توسط گمرک اعلام شد؛ وارداتی جدید بازار ایران

در کابین، همان طراحی همیشگی این برند به چشم می‌خورد، نمایشگر اولد بزرگ دایره‌ای شکل (با قطر 240 میلی‌متر) در کنسول میانی قرار گرفته، همچنین سیستم OS 9 روی آن اجرا می‌شود.

  قیمت نجومی بی‌ام‌و در ایران به دلیل جلوگیری از واردات خودرو

در کل نمایشگر هدآپ، فرمان سه‌ پره، دسته دنده در کنسول میانی ظاهر زیبایی به کابین بخشیده‌اند. این نسخه مینی کوپر که حسابی سروصدا به پا کرده، نسخه برقی مدل E شناخته می‌شود و با موتور Bosch برقی 181 اسب بخاری به بازار می‌آید. باتری NMC SVOLT 51.5 کیلوواتی نیز در خودرو قرار گرفته و انرژی را تامین می‌کند.

تنها با یک بار شارژ شدن، مینی کوپر به برد 456 کیلومتر خواهد رسید. مدل SE آن نیز با موتوری به قدرت 214 اسب بخار در چین در دسترس افراد قرار خواهد گرفت.

تولید انبوه این محصول از اواخر سال گذشته آغاز شد و پس از گذر از آزمایشات مختلف، اکنون قرار است وارد سایر کشورهای جهان شود. برای اخبار بیشتر با چرخان همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا