مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

این خودروهای بنزینی کم مصرف را با مدل‌های هیبریدی اشتباه نگیرید!

کاملا آشکار است که دنیای خودروسازی کم کم دارد به سمت الکتریکی شدن پیش می‌رود. اگرچه همه افراد آماده این تغییر نیستند و از آن استقبال نمی‌کنند! حالا که هنوز افراد زیادی از عملکرد و اطمینان خودروهای هیبریدی و برقی سوال دارند، بسیاری از خودروسازان نیز مدل‌های بنزینی کم‌مصرفی را برای علاقمندان خود تولید می‌کنند.

اگر به دنبال یک خودروی کم مصرف با عملکرد بالا هستید، مدل‌های این لیست گزینه‌های خوبی به شمار می‌روند. ما در ادامه به سراغ چندتا از جدیدترین خودروهای 2024 رفته‌ایم که در مصرف سوخت عملکرد خوب و بهره‌وری بالایی دارند. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آکورا  Integra 2024

مصرف سوخت ترکیبی: 8.6 لیتر در هر 100 کیلومتر

آکورا  Integra 2024 یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که به دنبال یک سدان پریمیوم و کامپکت هستند. شاید این مدل یکی از لاکچری‌ترین نسخه‌ها نسبت به رقبای آلمانی خود نباشد ولی با قیمت مقرون به صرفه‌‌اش توجه همگان را به خود جلب کرده است.

این مطلب را نیز بخوانید: فورد Escape یک شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی بی‌نظیر!

احتمالا اگر یکی از علاقمندان به خودروهای پرسرعت باشید، در هنگام رانندگی با این خودرو از سرعت آن شگفت‌زده نمی‌شوید! ولی بدون شک در این رده‌بندی، آکورا  Integra 2024 در بهره‌وری سوخت عملکرد خوبی دارد و در سفرهای طولانی دچار هیچ مشکلی نمی‌شوید.

پیشرانه توربوشارژ 1.5 لیتری آن قادر است 200 اسب بخار قدرت و 192 پوند گشتاور تولید کند. گیربکس CVT می‌تواند این قدرت را به چرخ‌های جلو متحرک منتقل کند، میزان مصرف سوخت آن نیز در هر صد کیلومتر برابر با 8.6 لیتر است.

مشخصات فنی

موتور پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر خطی
گیربکس CVT
قدرت 200 اسب بخار
گشتاور 192 پوند فوت
نیروی محرکه چرخ‌های جلو متحرک

نیسان کیکس 2024

مصرف سوخت ترکیبی: 8.6 لیتر در هر 100 کیلومتر

شاسی‌بلند نیسان کیکس 2024 یکی از ارزان‌ترین خودروهای بازار است و به عنوان یک مدل کامپکت شناخته می‌شود. راننده و سرنشینان در هنگامی که در کابین حضور داشته باشند، شاهد تکنولوژی‌های امنیتی و راحتی بسیاری خواهند بود‌. نیسان می‌خواهد از نسل دوم این مدل در سال 2025 رونمایی کند، البته تغییرات گسترده‌ای در آن وجود خواهد داشت.

نیسان کیکس تنها با یک نوع پیشرانه و گیربکس ساخته شده است. موتور پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر خطی قادر است 122 اسب بخار قدرت تولید کند و گیربکس CVT نیز می‌تواند این قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل کند. در نهایت، این مدل یکی از بهترین خودروهای بنزینی است که می‌توانید با بودجه متوسط خریداری کنید.

مشخصات فنی

موتور پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر خطی
گیربکس CVT
قدرت 122 اسب بخار
گشتاور 114 پوند فوت
نیروی محرکه چرخ‌های جلو متحرک

نیسان Sentra 2024

مصرف سوخت ترکیبی: 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر

درست مانند مدل قبلی، نیسان Sentra 2024 نیز یک مدل محبوب در رده خودروهای مقرون به‌صرفه است. با هزاران ویژگی امنیتی و ظاهر جذاب، بدون شک از خرید آن پشیمان نخواهید شد. پیشرانه 2.0 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر خطی به خودرو امکان می‌دهد تا به قدرت 149 اسب بخار و گشتاور 146 پوند فوت دست یابد.

گیربکس CVT نیز این قدرت را به چرخ‌های جلو متحرک می‌فرستد. این مدل یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروهای ژاپنی است که می‌تواند با باک پر مسافت زیادی را طی کند، پس دیگر نیازی نیست در سفرها نگران پیدا کردن جایگاه سوخت باشید!

مشخصات فنی

موتور پیشرانه 2.0 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر خطی
گیربکس CVT
قدرت 149 اسب بخار
گشتاور 146 پوند فوت
نیروی محرکه چرخ‌های جلو متحرک

فولکس‌واگن جتا

مصرف سوخت: 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر

فولکس‌واگن همیشه راهکارهای کاربردی برای مهندسی خودروهای خود ارائه کرده و محصولاتی مقرون‌به‌صرفه و محبوب را وارد بازار کرده است. یکی از مدل‌های کاربردی فولکس‌واگن جتا شناخته می‌شود و بهترین ویژگی آن نیز گیربکس دستی است. چرا که بیشتر مدل‌های امروزی گیربکس اتوماتیک دارند.

این مطلب را نیز بخوانید: قدرت، عملکرد و امنیت: ۶ شاسی‌بلند آمریکایی که عاشقشان خواهید شد

همین نسخه مصرف سوخت پایینی داشته و تنها در هر 100 کیلومتر 8.3 لیتر سوخت مصرف می‌کند. پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر خطی قدرت و گشتاوری به ترتیب برابر با 158 اسب بخار و 184 پوند فوت تولید می‌کند، این قدرت با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک یا 6 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شوند.

مشخصات فنی

موتور پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر خطی
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک یا 6 سرعته دستی  
قدرت 158 اسب بخار
گشتاور 184 پوند فوت
نیروی محرکه چرخ‌های جلو متحرک

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا