مکمل بنزین
گوناگونخبر

چری iCar 03T، شاسی‌بلند برقی آفرودی، وارد مرحله فروش می‌شود

درست زمانی که اپل دست از کار بر روی خودروی برقی iCar خود برداشت، چری از محصول جدیدش یعنی iCar 03T رونمایی کرد. در نمایشگاه خودروی پکن 2024، چری نسخه جدید iCar 03 را با نام iCar 03T معرفی کرد. این محصول نسبت به نسل گذشته‌اش تغییرات بخصوصی به خود دیده است و ظاهری بزرگ و آفرودی دارد.

طراحی دو مدل متفاوت بوده و این تفاوت حتی در محل قرارگیری لوگو نیز به چشم می‌خورد. نمونه نهایی با چیزی که در نمایشگاه پکن رونمایی شده بود، یکسان نیست و تفاوت‌هایی دارد. برای مثال دیگر قفسه قرارگیری وسایل روی سقف مشاهده نمی‌شود و تغییراتی در چراغ‌های ال‌ای‌دی به وجود آمده است.

در هر صورت، بنظر می‌رسد که چری قصد دارد محصول iCar 03T خود را وارد مرحله فروش کرده و احتمالا از چند ماه دیگر آغاز شود.  بنظر می‌رسد که این محصول شامل دو نسخه چرخ‌های عقب متحرک و دو ورژن تمام چرخ متحرک است.

این مطلب را نیز بخوانید: اولین رونمایی اروپایی چری لوکانو ۷ در جشنواره سرعت گودوود انگلستان

این خودروها در ابعادی به طول 4433 و 4380 میلی‌متر و عرض 1916 میلی‌متر و ارتفاع 1741 میلی‌متر ساخته می‌شوند. فاصله بین دو محور نیز برابر با 2715 میلی‌متر برآورد می‌شود. وزن نسخه تک موتوره 1817 کیلوگرم است، در حالی که ورژن دو موتوره 1914 یا 1935 کیلوگرم وزن دارد و با سیستم کشش همراه می‌شود.

چرخ‌ها در دو گزینه 18 یا 19 اینچی در دسترس هستند. نسخه‌های تمام چرخ متحرک به ظرفیت بکسل 750 کیلوگرمی بدون ترمز و 1600 کیلوگرمی با ترمز مجهز می‌شوند. iCar 03T با باتری لیتیوم یون فسفات CATL ساخته می‌شود، اگرچه ظرفیت باتری‌ها هنوز مشخص نشده است.

انتظار می‌رود که خودرو برد 500 کیلومتری را فراهم کند. تنها ورژن‌های چهار چرخ متحرک iCar 03 با باتری 69.77 کیلووات ساعتی خود به این میزان از برد مجهز شده بودند. پس باتری مدل جدید بزرگتر یا هم‌اندازه همین باتری خواهد بود.

نسخه تک موتوره به پیشرانه برقی 112AA5 چری New Energy مجهز می‌شود و 135 کیلووات قدرت تولید می‌کند. نسخه‌های تمام چرخ نیز دارای پیشرانه برقی 112AA3 هستند و 70 کیلووات قدرت تولید خواهند کرد. این نسخه به سیستم iWD با انواع حالت‌های رانندگی مجهز می‌شود.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا