مکمل بنزین
گوناگون

نگاهی به جذاب‌ترین و قدرتمندترین خودروها با قلب تپنده GT-R نیسان

قلب تپنده‌ای که خودروهای سری GT-R شرکت نیسان را قدرت دهی می‌کند، همیشه در بین برترین و منحصربه‌فردترین موتورهایی بوده است که در این صنعت جذاب وجود داشته‌اند. موتور دست‌ساز 3.8 لیتری 6 سیلندر (V6) این شرکت که از یک قلب تپنده دوقلو استفاده می‌کند، به زیبایی هرچه‌تمام‌تر به‌صورت یک پکیج کامل، تهاجمی و البته سبک‌وزن، درآمده است. اکنون این موتور می‌تواند قدرت 565 اسب بخار و گشتاور 633 نیوتون متری را تولید کند. در ابتدای کار و در سال 2007 که این موتور برای اولین بار رونمایی شد، توانایی تولید 480 اسب بخار و 583 نیوتون متر را داشت.

حال در طول این سال‌ها، خودروهای نیسان که با این قلب تپنده راهی بازارهای جهانی و با نسخه محدود، تولیدشده‌اند، توانسته‌اند نام خود را در تاریخ خودروها ماندگار کنند. با چرخان باشید تا با این خودروهای GT-R نیسان بیشتر آشنا شوید:

فورد فوکوس با موتور GT-R

در نگاه اول و با دیدن طراحی این خودروی عجیب فورد، می‌توان متوجه متفاوت بودن آن ازلحاظ طراحی بدنه شد. خودرویی که حاصل کار مشترک یک تیم موتوراسپرت به نام PACE و علاقه فرد موردنظر برای تبدیل کردن فورد فوکوس خودش به این محصول بوده است. این خودروی آمریکایی با موتور ژاپنی جی تی آر، توانایی تولید 850 اسب بخار قدرت را داشته و با وزن حدود 997 کیلوگرمی، نسبت توزیع وزن مناسب 47/53 را داراست.

نیسان ناوارا پیکاپ

بیشتر از اینکه قرار باشد موتور قدرتمند جی تی آر، درون یک خودروی کوچک تویوتا یا هر خودروی اسپرت قرار بگیرد، شاید جای گرفتن این قلب تپنده تویین توربو (توربو دوقلو) درون یک وانت نیسان نیز ایده بدی نباشد. یک گروه بریتانیایی موسوم به SB، توانسته است در دوران قرنطینه کرونا ویروس، این حرکت جالب‌توجه را انجام بدهد. البته بااینکه این پروژه هنوز هم در حال پیشرفت است و به اتمام نرسیده است اما این نیسان ناوارا بر اساس گفته‌ها، می‌تواند 1,000 اسب بخار قدرت خشمگین خود را بر روی جاده بریزد.

اسکای لاین تاپ سکرت VR32 GT-R

در این نمونه نیز یک خودروی اسکای لاین R32 مربوط به دهه 90 میلادی، قلب تپنده مدرن VR32 جی تی آر را به خود دیده است. همچنین تیم طراح برای اینکه بتواند این موتور قدرتمند را درون این خودرو قرار دهد، تمامی قطعات آن را بازسازی کرده و تقریباً می‌توان گفت که این اسکای لاین، با نمونه اورجینال خود، فرسنگ‌ها فاصله دارد. سیستم تعلیق، شاسی‌ها و سیستم ترمز و دیگر قطعات، همگی یا تقویت‌شده‌اند یا بهترین و مدرن‌ترین نسخه‌های روز، برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است.

موزیلا گوست فیس موستانگ

ایده قرار دادن یک موتور جی تی آر درون یک نمونه کلاسیک از خودروی موستانگ، باعث شد تا این اسپرت آمریکایی، بتواند راه خود را به سمت سری فیلم‌های سریع و خشن باز کند. این خودرو، یک موستانگ مدل 1970 است و درست ماند موتور خلاقانه جی تی آر که در زیر کاپوت آن قرار دارد، در داخل کابین و در قسمت کنسول، پدال‌های گاز و دیگر قطعات، برای هماهنگی بیشتر با موتور، تغییراتی ایجادشده است.

نیسان جوک R 2.0

ازآنجایی‌که قلب تپنده GTR نیسان، یک موتور گران‌قیمت محسوب می‌شود، قرار گرفتن آن درون یک خودروی معمولی همچون نیسان جوک، شاید چندان کار رایجی نباشد. درواقع می‌توان گفت که این کراس اوور، با این موتور قدرتمند، توانایی‌های هندلینگ و شتاب گیری در حد خودروهای اسپرت و دیگر سوپرخودروها را ندارد. تنها 5 نمونه از این نیسان جوک تولید شد که هر یک، توانایی تولید 700 اسب بخار قدرت رادارند.

نیسان قشقایی R

آخرین خودرو در این فهرست نیز درست مانند همان نیسان جوک، یک ترکیب نه‌چندان جالب از یک موتور قدرتمند و یک خودروی کراس اوور است. البته اگر قرار باشد به اعداد و ارقام و قدرتی که این نیسان قشقایی توانایی تولید آن را دارد، نگاهی بیندازیم شاید در نگاه اول بگوییم که چرا باید چنین خودرویی، یک کار مسخره به نظر بیاید؛ اما آیا 1,500 اسب بخار قدرت، زمان 2.7 ثانیه‌ای برای رسیدن به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون و سرعت نهایی 383 کیلومتر بر ساعت که برای این نیسان قشقایی با موتور جی تی آر، اعلام‌شده است، اعدادی هستند که مناسب چنین بدنه و توانایی‌های پلتفرم این کراس اوور اقتصادی باشند؟

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. فازشون چیه که اون موتور جی تی آی رو روی جوک گذاشتن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا