مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به غرفه فردا موتورز در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو از شنبه 30 تیرماه شروع به کار کرده است. در این نمایشگاه خودروسازان مختلفی حضور پیدا کرده و محصولات جدید خود را به نمایش درآورده‌اند. یکی از این شرکت‌ها، فردا موتورز است که محصولات مختلف خود را در این نمایشگاه به نمایش درآورده است. این شرکت که فعالیت خود در بخش واردات خودرو را با خودروهای ام‌جی آغاز کرد، در نمایشگاه تحول دو مدل از خودروهای این شرکت را به نمایش درآورده است.

یکی از این خودروها، MG 4 است که چند وقت پیش توسط فردا موتور برای واردات رونمایی شد و به‌تازگی هم وارد سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی شده است. این خودرو یک هاچبک کامپکت الکتریکی است که در نمونه تک موتوره محرک عقب به ایران آمده است. این مدل 202 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد و به لطف باطری 64 کیلووات ساعتی، می‌تواند تا 435 کیلومتر را با هر بار شارژ طی کند. خودروی بعدی ام‌جی در غرفه فردا موتور در نمایشگاه تحول هم رودستر الکتریکی سایبراستر است. این یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین محصولات ام‌جی محسوب می‌شود و فردا موتور نسخه تک موتور محرک عقب آن با 310 اسب بخار قدرت را به ایران آورده است.

علاوه بر ام‌جی، فردا موتور واردات محصولات برند رووی را هم در برنامه خود دارد. رووی هم برندی متعلق به گروه سایک است یعنی همان شرکت چینی که مالکیت ام‌جی را در اختیار دارد. زمانی که سایک گروه ام‌جی روور بریتانیا را خرید، چون نتوانست حقوق استفاده از نام روور را به دست بیاورد، برند رووی را بجای آن ایجاد کرد. یکی از خودروهای رووی که فردا موتور به ایران وارد کرده، سدان برقی D7 است. نمونه وارداتی این خودرو به یک موتور الکتریکی با 195 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور مجهز است و با باطری 59.2 کیلووات ساعتی، بردی 510 کیلومتری را ارائه می‌کند.

D7 فقط در چین با برند رووی عرضه می‌شود و در بازارهای صادراتی با برند ام‌جی به فروش می‌رسد و این امکان وجود دارد که نمونه‌های وارداتی نهایی این خودرو را در کشورمان با برند ام‌جی ببینیم. D7 اما تنها محصول وارداتی رووی توسط فردا موتور نیست و این شرکت شاسی‌بلند eRX5 را هم در نمایشگاه تحول به نمایش درآورده است. این در حالی است که پارس خودرو هم قصد واردات همین خودرو را دارد. درهرحال، رووی eRX5 به قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی مجهز است که از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. شعاع حرکتی کلی این خودرو هم به 1050 کیلومتر می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا