مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

نتا ایکس جدید با قیمت 12500 دلار به بازار عرضه می‌شود

نتا ایکس جدید به صورت رسمی عرضه شد و قرار است در چهار تریم در رنج قیمت 89,800 تا 124,800 یوآن (12,500 تا 17,400 دلار) در دسترس خریداران قرار گیرد. مدل‌های جدید در دو گزینه برد 401 کیلومتر و 501 کیلومتر عرضه می‌شوند. مدل‌ BYD Yuan Plus به عنوان رقیب اصلی نتا ایکس جدید شناخته می‌شود.

نتا ایکس ۵۰۰ پلاس که جزو یکی از تریم‌های این خودرو به حساب می‌آید، ارتقای فراوانی به خود دیده و بهتر از نسخه نتا ایکس ۵۰۰ لایت قدیمی است. طراحی، راحتی صندلی‌ها، ویژگی‌های کابین و تجهیزات امنیتی ارتقا یافته‌اند. همچنین سیستم Haozhi گرمایی نتا نیز که برای کاهش مصرف انرژی و افزایش کارکرد خودرو اهمیت دارد، در این مدل به چشم می‌خورد.

به علاوه، این محصول به سیستم مدیریت باتری مجهز شده که می‌تواند در زمستان و دمای پایین باعث بهبود برد و سیستم شارژ شود‌. نتا ایکس ۵۰۰ پرو به امکانات اضافی دیگری مانند درب صندوق عقب برقی، صندلی راننده مجهز به حافظه، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند و… مجهز شد. کمپانی برای افزایش امنیت و ارتقای تکنولوژی از ایربگ‌های جانبی، سیستم نظارت بر راننده و دوربین داشبورد استفاده کرده است.

این مطلب را نیز بخوانید: این خودروهای بنزینی کم مصرف را با مدل‌های هیبریدی اشتباه نگیرید!

همچنین امکاناتی نظیر NETA AD، دستیار هوشمند راننده سطح 2+ نیز این ترکیب را کامل می‌کنند. در بخش خارجی، تغییرات زیادی اتفاق نیافتده است و نتا ایکس جدید به جلو پنجره بسته، ورودی هوا سه‌تایی در ارتفاع پایین‌تر، خطوط تیز روی کاپوت و… مجهز شده که ظاهر اسپرت‌تری به آن می‌بخشند. در بخش ابعاد، با اندازه 4619 در 1860 در 1628 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2770 میلی‌متر روبرو می‌شویم.

در بخش جانبی، پنجره‌های بزرگ و چرخ‌های پنج پره قدرتمند توجه‌مان را به خود جلب می‌کنند. در بخش پشتی، خطوط افقی فراوان و چراغ‌های سرتاسری ظاهر مدرن‌تری به خودرو بخشیدند. در سپر عقب نیز از مواد کرومی استفاده شد که پیچیدگی زیادی به این بخش می‌دهد.

نتا ایکس با یک نمایشگر ابزار 8.9 اینچی و نمایشگر مرکزی مربعی شکل 15.6 اینچی با تراشه 8155P در کابین ساخته شده، در کنسول مرکزی نیز با پنل شارژ بی‌سیم گوشی روبرو می‌شویم. ظاهر کابین مینیمال است و مواد به کار رفته نرم و پرمیوم هستند. موتور مغناطیس دائم قادر است 120 کیلووات قدرت تولید کند، گیربکس تک سرعته این قدرت را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. حداکثر سرعت آن 150 کیلومتر بر ساعت برآورد شده است.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا