مکمل بنزین
اخبار خودروبرگزیده‌ها

صنایع خودروسازی پادرا (پادران موتور) شرکتی که قصد داشت داچیا وارد کند!

با آغاز فرآیند واردات خودرو در دولت سیزدهم، شاهد آن بودیم که واردات محصولات ساخت فرانسه ممنوع شد. دلیل این ممنوعیت، سابقه بدعهدی فرانسوی‌ها در دوران مختلف عنوان گردید و مسئولان کشور، قصد نداشتند در فرصت ایجاد شده، سودی به کشور بدعهد برسد.

اما از آنجایی که ایرانی‌ها اهل دور زدن تحریم و محدودیت‌های داخلی و خارجی هستند، قصد داشتند تا بجای واردات محصولات رنو، خودروهای زیرمجموعه این برند، یعنی داچیا رومانی را وارد ایران کنند. پس از گذشت مدتی، اطلاعاتی بدست خبرنگار خودرو پایگاه خبری چرخان رسید که شرکت پادران موتور با نام سابق صنایع خودروسازی پادرا (پادرا دیزل) قصد دارد تا محصولات داچیا را وارد بازار کنند.

لوگو پادران موتور - PADRAN MOTOR
پادران موتور

حتی این شرکت توانسته بود تا برخی مجوزها از جمله گارانتی را برای این خودروهای وارداتی کسب کند. براساس داده‌های دریافتی، پادران موتور قصد داشت تا 4 خودرو اسپرینگ، داستر، لوگان و جاگر را وارد و عرضه کند.

ماه‌ها گذشت، اما خبری از واردات خودروهای داچیا توسط پادران موتور نگردید و این شرکت صرفا برنامه عرضه پیکاپ وارداتی کینگ لینگ تاگا که در تیراژ محدودی وارد ایران شده بود را دنبال می‌کرد. متاسفانه بدلیل مسائل گوناگون، عرضه کینگ لینگ تاگا ناموفق بود و درنهایت این خودرو باتوجه به همکاری که پادرا دیزل با ارگان‌های نظامی داشت، به این ارگان‌ها واگذار شد. بازارسنجی نادرست، عدم گسترش مراکز خدمات پس از فروش، عدم اطمینان مردم از گارانتی، واردات در تیراژ کم، قیمت سازی فضایی در اوایل عرضه توسط مسئولان شرکت و… از عوامل شکست پیکاپ کینگ لینگ تاگا بود.

درنهایت، مشخص نشد که چرا پادران موتور در ادامه از واردات محصولات داچیا دست کشید!

لوگو داچیا - DACIA
داچیا

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. فقط خودروهای چینی. چون ما باچین پیمان داریم. باید کالاهای درجه دو و سه چین را به قیمتی گرانتر از خودروهای روز اروپا بخریم. هزینه این تصمیم را هم مردم میدهند.

  2. شکست خوردن در بازار خودرو ایران هنری هست که این دوستان داشتن!! بعد از گندی که با پیکاپ تاگا زدن و تا همون‌جا هم رفتن، احتمالا می‌خواستن داچیا رو بیارن و بیشتر از ژاپنی‌ها قیمت‌گذاری کنن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا