مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

بی وای دی فنگ چنگ بائو 8 معرفی شد، شاسی بلند هیبرید با برد برقی 100 کیلومتر

فنگ چنگ یک برند آفرودی سطح بالا است که در سال 2023 توسط بی‌وای‌دی ایجاد شد. اولین محصول این برند، شاسی‌بلندی بنام بائو 5 بود که پاییز گذشته رونمایی شد. فنگ چنگ امسال دو خودروی جدید دیگر را هم به بازار خواهد فرستاد که شامل یک کراس‌اوور برقی بنام بائو 3 و یک شاسی‌بلند آفرودی پلاگین‌هیبریدی بنام بائو 8 می‌شود. حال اولین مشخصات بائو 8 اعلام شده است. این خودرو امسال راهی بازار چین خواهد شد و بعداً ممکن است از طریق برند دنزا در اروپا هم عرضه شود.

این شاسی‌بلند جدید چینی به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که 268 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. دو موتور الکتریکی با 268 اسب بخار و 402 اسب بخار قدرت نیز این پیشرانهٔ بنزینی را همراهی می‌کنند. هنوز اما مجموع خروجی این سیستم اعلام نشده است. بائو 8 از یک پکیج باطری 36.86 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که 300 کیلوگرم وزن دارد و امکان پیمودن تا صد کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. وزن کلی این شاسی‌بلند 3305 کیلوگرم و مصرف سوخت ترکیبی آن 8.8 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

فنگ چنگ بائو 8 در کنار یانگ‌وانگ U8

فنگ چنگ بائو یک شاسی‌بلند فول سایز با شاسی مستقل نردبانی است. طراحی کلی این خودرو شباهت زیادی به محصول قبلی فنگ چنگ یعنی بائو 5 دارد. در قسمت جلوی بائو 8 سپر بزرگ، چراغ‌های مستطیلی و جلوپنجره‌ای ذوزنقه شکل را می‌بینیم. سنسور لیدار روی سقف، دستگیره‌های در جمع‌شو و گلگیرهای پهن هم از دیگر ویژگی‌های این شاسی‌بلند آفرودی هستند درحالی‌که در عقب چراغ‌های عمودی و چرخ زاپاس روی در صندوق دیده می‌شود.

شاسی‌بلند جدید بی‌وای‌دی 5,195 میلی‌متر طول، 1,994 میلی‌متر عرض و 1,875 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2,920 میلی‌متر است. زاویه ورود خروج بائو 8 نیز به ترتیب 29 درجه و 30 درجه اعلام شده است. این خودرو در داخل با سه ردیف صندلی در دو نوع شش‌نفره و هفت‌نفره ارائه می‌شود. بائو 8 ظرف 4.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این شاسی‌بلند پلاگین‌هیبریدی با قیمت پایه 70 هزار دلار راهی بازار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا