مکمل بنزین
گوناگونخبر

این فراری F40 واقعا 1.5 میلیون دلار می‌ارزد!

همیشه پیدا کردن خودروهای خاص قدیمی کار نسبتا سختی بوده مخصوصا اینکه مدلی را مدنظر داشته باشید که هم از لحاظ اسم و رسم و طراحی برجسته باشد و هم اینکه هنگام رانندگی ظاهر تمیز و مشخصات فنی سالم آن، شما و دیگران را به وجد بیاورد. در یک آگهی جالب، خودروی فراری F40 به‌معرض فروش گذاشته شده که با کارکرد فقط 2000 مایل، در حکم یک سوپر اسپرت صفر کیلومتر ظاهر شده است.

Ferrari-F40-for-salea

تولید فراری F40 به سالهای بین 1987تا 1996 میلادی برمی‌گردد، یعنی حدودا 29 سال پیش، که از این خودروی جذاب 1300 دستگاه تولید و به فروش رسید. جالب است که برنامه‌ریزی فروش برای این مدل در ابتدا 400 دستگاه و با قیمت 400 هزار دلار بود اما به دلیل استقبال و تقاضای بالای علاقه‌مندان، تولید آن افزایش یافت به‌طوریکه آخرین نمونه‌های عرضه شده تا چندین برابر قیمت هم فروخته می‌شدند. فلسفه تولید این مدل هم بر می‌گردد به جشن چهلمین سالگرد فعالیت فراری و هم اینکه آخرین مدلی بود که آقای انزو فراری فرآیند طراحی و ساخت آن را تائید کرد. فراری F40 را می‌توان یکی از بهترین سوپر اسپرت‌های تولید شده دانست که حتی به‌نظر خیلی از کارشناسان از جانشینان خود مثل F50 و Enzo هم محبوبیت بالاتری دارد. در مورد این خودروی آگهی شده باید گفت، سال تولید آن به 1990 میلادی بر می‌گردد و کارکرد آن بعد از 26 سال فقط 2000 مایل در صفحه مسافت سنج ثبت شده است. از طرفی این خودرو تائیدیه فراری Classiche، یعنی انجام خدمات اختصاصی و مراقبت و نگهداری توسط این شرکت، را دارد.

همانند دیگر مدل‌های تولید شده، در این خودرو هم از همان رینگ‌های کلاسیک پنج‌ پره ستاره‌ای شکل فراری استفاده شده و رنگ بدنه خودرو هم به نماد اصلی فراری، یعنی قرمز Rosso Corsa، منقش شده است. کابین فراری F40 یکی از نمونه‌های بارز سادگی و خشکی در رانندگی اسپرت را تداعی می‌کند که به غیر از تمرکز بر رانندگی، هیچ ویژگی اضافی دیگری را در اختیار راننده نمی‌گذارد. شاید همین فرمان سه‌تکه بسیار ساده، پدال‌های آلومینیومی و اهرم تعویض دنده زمخت باعث جذابیت فعلی آن شده باشد. درکنار این موارد می‌توان به گیج‌های بسیار ساده اندازه گیری، داشبورد از جنس موکت و قسمت‌های مجهز به فیبر کربن هم اشاره کرد که راننده را وادار می‌کنند فقط تمرکز خود را به رانندگی و جاده معطوف کند!

Ferrari-F40-for-sale6

این فراری F40 هم مانند تمامی مدل‌ها، به پیشرانه 2.9 لیتری 8 سیلندر مجهز شده که به لطف توربوشارژرهای دوقلو می‌تواند 471 اسب بخار قدرت تولید کند و به خوبی با خیلی از خودروهای امروزی سرشاخ شود. برای این خودرو قیمت 1.5 میلیون دلاری پیشنهاد شده که با توجه به وضعیت مطلوب آن و از همه مهمتر خاص بودنش، واقعا می‌ارزد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا