مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

پیش‌فروش بی‌وای‌دی دنزا Z9 GT با قیمت 47600 دلار آغاز می‌شود

پیش‌فروش بی‌وای‌دی دنزا Z9 GT با قیمت 339,800 یوآن (47,600 دلار) در چین آغاز شد. این محصول که در دو نسخه پلاگین هیبریدی و BEV ساخته شده می‌تواند تا 1000 اسب بخار قدرت تولید کند. گفته شده که این خودرو در پنج تریم ساخته شده و در آینده وارد اروپا می‌شود تا با دیگر برندهای خودروسازی رقابت کند.

دنزا یک قرارداد مشترک بین بی‌وای‌دی و مرسدس بنز است و در حال حاضر 90 درصد از سهام شرکت در اختیار بی‌وای‌دی قرار گرفته است. در خط تولید این مدل سه محصول حضور یافته‌اند که شامل مینی‌ون D9 و کراس‌اوورهای N7 و N8 هستند. دنزا Z9 GT جدیدترین نسخه خط تولید دنزا محسوب می‌شود.

این محصول به عنوان یک مدل جدید وارد بازارهای چین خواهد شد و تاکنون بخاطر موتور جدید و دو یخچال طراحی شده در کابینش، حسابی مورد توجه قرار گرفت. ولفگانگ اگر مسئول طراحی بخش خارجی و درونی آن است.

از چراغ‌های جلو منحصربفرد گرفته تا دستگیره درب‌های جمع‌شدنی و دوربین‌های آپشنال به جای آینه‌ بغل همگی جزو امکانات این خودرو محسوب می‌شوند. بسیاری از افراد ویژگی‌های ظاهری آن را با پورشه پانامرا مقایسه کرده‌اند. این مدل حتی از لحاظ ابعاد با هاچبک پورشه برابری می‌کند، بنابراین در ابعادی برابر با 5180/1990/1480 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 3125 میلی‌متر به بازار می‌آید.

نسخه‌های پلاگین هیبریدی حتی طول بیشتری دارند و ظاهری تهاجمی‌تر به خود گرفته‌اند. دنزا Z9 GT در چهار رنگ‌بندی که شامل نقره‌ای، سفید، خاکستری و مشکی هستند، در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. چرخ‌های 21 اینچی به همراه سیستم تعلیق هوا در مدل‌ها به صورت استاندارد حضور یافته‌اند.

این مطلب را نیز بخوانید: تصاویر نمونه اولیه دنزا Z9 BYD فاش شد

دو یخچال در ردیف عقب و جلو قرار گرفته‌ و دو نمایشگر بر روی درب‌ها تعبیه شدند. کنسول مرکزی به سه نمایشگر اضافی مجهز شده که یکی از آنها متعلق به سرنشین جلو است. آینه‌ دید عقب نیز از یک مانیتور داخلی برخوردار است.

دو پنل شارژ بی‌سیم 50 واتی برای گوشی‌های هوشمند، چندین دکمه فیزیکی، سیستم صوتی Devialet، فرمان چهار پره دی‌کات، یک جفت کاپ هولدر و… از ویژگی‌های این محصول به حساب می‌آیند. ردیف دوم به فضای پای گسترده‌ و نمایشگری برای کنترل هوای درون کابین مجهز شده است. صندلی‌های قابل تنظیم برقی در این بخش با سیستم گرمایی، تهویه و ماساژ ساخته شده‌اند.

موتور دو لیتری توربوشارژ 203 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. سه موتور برقی دیگر نیز قادرند قدرت ترکیبی برابر با 858 اسب بخار تولید کنند. قدرت خروجی در نهایت به 1000 اسب بخار می‌رسد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا