مکمل بنزین
بررسی

هیوندای N Vision 74؛ آینده خودروهای اسپرت

چندی پیش بود که هیوندای اعلام کرد قصد دارد از کانسپت N Vision 74 خود رونمایی کند. این کانسپت قرار است به صورت یک کوپه با موتور برقی به همراه سلول هیدروژنی ساخته شود. هیوندای برای ساختن این خودرو به معنای واقعی در تمام قوانین خودروهای برقی تغییراتی ایجاد کرد؛ نتیجه این امر یک خودروی رویایی با ویژگی‌های باورنکردنی است!

موتور هیدروژنی همچنین با باتری برقی ترکیب شده تا یک کانسپت دیوانه‌کننده‌ای را به همگان نشان دهد و بتواند تا سال 2030 این مدل جدید را به بازار عرضه کند. در ادامه بیشتر به بررسی کانسپت هیدروژنی-برقی N Vision 74 هیوندای خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

هیوندای، یک کمپانی کره‌ای محبوب

کمپانی کره‌ای هیوندای در سال ۱۹۶۷ تاسیس شد. این کمپانی اکنون به عنوان یک شرکت خودروسازی محبوب جهانی شناخته می‌شود که تعداد زیادی از خودروهای متنوعی را به بازار عرضه می‌کند. نوآوری، کیفیت و مقرون به صرفه بودن محصولات همگی از جمله عوامل شاخص در افزایش روزافزون علاقمندان این شرکت است.

علاوه بر آن هیوندای سعی کرده است تا با به کارگیری تکنولوژی‌های جدید مانند سلول سوختی هیدروژنی و ساخت خودروهای برقی توجه افراد بیشتری را به خود جلب کند.

کانسپت هیدروژنی-برقی N Vision 74 هیوندای

کانسپت  N Vision 74 هیوندای یکی از بهترین کانسپت‌هایی است که در چند سال اخیر دیده‌ایم. استایل بدنه این کوپه دو در به خوبی طراحی شده است و در اصل این طراحی به کوپه هیوندای پونی ۱۹۷۴ افسانه‌ای برمی‌گردد پس بنظر می‌رسد که با یکی از بهترین خودروهای جدید با طراحی قدیمی روبرو باشیم.

این مطلب را نیز بخوانید: ۸۰۰ دستگاه هیوندای کونا آماده ورود به بازار، برنامه‌ریزی کرمان موتور برای واردات سه هزار دستگاه هیوندای

در محور جلو، یک موتور ۸۵ کیلووات یا ۱۱۳ اسب بخار وجود دارد. باک سلول هیدروژنی نیز 17 لیتر است. همچنین موتور برقی ۸۰۰ ولتی که متشکل از دو پیشرانه برقی و باتری 62.4 کیلوواتی هستند، در این بخش قرار دارند. این انجین‌ها می‌توانند قدرت ترکیبی ۷۶۰ اسب بخار و گشتاور ۶۶۴ پوند فوت تولید کنند.

تنها ۴ ثانیه زمان لازم است تا خودرو به سرعت حدودی 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. حداکثر سرعت آن نیز 249 کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود. بر اساس گفته‌های هیوندای تنها 5 دقیقه زمان می‌برد تا باک پر شود و برد 600 کیلومتری را برای خودرو فراهم کند.

منتظر نسخه نهایی یکسان با کانسپت نباشید

هیوندای درباره ظاهر و ویژگی‌های احتمالی نسخه نهایی اطلاعات زیادی را منتشر نکرده است، همچنین هیچ چیزی به صورت رسمی نیز ارائه نشد. بدون شک تولید کانسپت هیدروژنی-برقی N Vision 74 هیوندای در بخش طراحی و عملکرد تغییری نخواهد کرد. انتظار داریم که با یک خودروی قدرتمند به همراه سیستم تمام چرخ متحرک با ظاهری آینده نگرانه و تهاجمی روبرو باشیم.

سلول سوختی هیدروژنی فناوری مهمی است و در آینده در بیشتر محصولات استفاده خواهد شد. احتمالاً ظاهر نسخه نهایی با چیزی که اکنون در این کانسپت می‌بینیم متفاوت باشد با این وجود N Vision 74 هیوندای می‌تواند به جایگاه به خصوصی در بازار دست یابد و مانند تویوتا میرای و بی‌ام‌و iX5 هیدروژنی توجه افراد را به خود جلب کند.

البته شاید کمپانی هیوندای بخواهد به جای این موتور هیدروژنی هیبریدی از یک باتری بزرگتر و موتورهای برقی استفاده کند. پس هر چیزی امکان دارد!

هر چیزی که تاکنون از کانسپت N Vision 74 هیوندای می‌دانیم

چند ماه گذشته یک گزارش منتشر شد مبنی بر اینکه نسخه نهایی خودروی جدید هیوندای قادر است با همان موتور هیدروژنی-هیبریدی خود ۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. تولید آن نیز بسیار محدود و تنها در ۷۰ دستگاه خواهد بود، همچنین ۳۰ دستگاه دیگر مدل مسابقه‌ای هستند که وارد بازار می‌شوند.

این مطلب را نیز بخوانید: ارزانترین کراس اوور هیوندای ونیو ۲۰۲۴ با قیمت یک میلیارد تومانی عرضه شد!

شک نداریم که قیمت نسخه نهایی بسیار بالا خواهد بود. اگر تمام اطلاعات این گزارش درست باشد این احتمال وجود دارد که نسخه نهایی این کانسپت در سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه شود.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی اطلاعات بیشتری از این نمونه مفهومی منتشر می‌شود. هیوندای هنوز زمان دقیقی برای این امر ارائه نکرده است. در هر صورت ما مایل هستیم هرچه زودتر نسخه نهایی هیوندای با موتور هیدروژنی هیبریدی را مشاهده کنیم.

هیوندای همیشه به تولید خودروهای مقرون به صرفه می‌پرداخت و از این نظر در بین خریداران معروف بوده است. ولی اگر کانسپت  N Vision 74 هیوندای در تعداد محدودی تولید شود قیمت آن نیز برخلاف دیگر محصولات بسیار بالا خواهد بود.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا