مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

خودروی پرنده Xpeng دو ماه دیگر اولین پرواز آزمایشی خود را اجرا می‌کند

کمپانی Xpeng AeroHT به صورت رسمی از خودرو پرنده خود رونمایی کرد. این محصول هم می‌تواند بر روی زمین حرکت کرده و هم در آسمان پرواز کند. اولین پرواز آن در ماه نوامبر 2024 انجام می‌شود. این خودرو با قیمتی برابر با 2 میلیون یوآن (280,000 دلار) در سال 2026 به فروش می‌رسد و اکنون نیز پیش‌فروش آن آغاز شده است.

این شرکت در ابتدا در سال 2013 تاسیس شد و حالا می‌بینیم که پس از گذشت چند سال، کمپانی قصد دارد از خودروی پرنده‌ای رونمایی کند! این محصول شبیه هر چیزی است جز خودرو! سال 2021 بود که شرکت اعلام کرد می‌خواهد در آینده از شش نسل محصول پرنده رونمایی کند. آنها برنامه داشتند تا این خودرو را به عنوان یک مدل جاده‌ای بسازند که بخش گردان آن روی سقف قرار دارد.

این مطلب را نیز بخوانید: تصاویر رسمی از کابین Xpeng Mona M03 منتشر شد

اما بنظر می‌رسید که ساخت پروانه‌ها در این بخش کار اشتباهی باشد، چرا که امکان آسیب در هنگام رانندگی روی زمین وجود داشت. پس مهندسان شروع به ساخت یک خودروی پرنده مجهز به سیستم فرود و هواگرد کردند. این خودرو برای اولین بار در سال 2026 معرفی شد و حالا به صورت رسمی در چین عرضه می‌شود.

بخش هواگرد آن متشکل از یک محور سه‌تایی بزرگ است که 5.5 متر طول، 2 متر عرض و 2 متر ارتفاع دارد. طراحی مینیمال با بدنه بزرگ ظاهر جذابی به خودرو بخشیدند. هیچ آینه جانبی وجود ندارد پس می‌توان گفت که این کانسپت باید تغییرات زیادی به خود ببیند تا به نسخه نهایی تبدیل شود.

بخش هواگرد با سیستم ۸۰۰ ولتی ولتاژ بالا ساخته شده و می‌‌تواند با انجین داخلی خود قدرت منحصربفردی تولید کند. هیچ گشتاوری به چرخ‌ها فرستاده نمی‌شود، برد 1000 کیلومتر CLTC است و به لطف سیستم ۸۰۰ ولتی، خودرو می‌تواند در 18 دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ ‌شود.

با یک بار شارژ کامل دستگاه، می‌توانید از آن در 5 یا 6 پرواز استفاده کنید. این مدل از دو حالت رانندگی دستی و خودکار پشتیبانی خواهد کرد. خودروی پرنده Xpeng قرار است در نمایشگاه Zhuhai در نوامبر امسال اولین پرواز عمومی خود را انجام دهد. در هر سال 10000 دستگاه از این مدل ساخته می‌شود. شما باید برای استفاده از این خودرو علاوه بر گواهینامه معمولی، مجوز پرواز هم داشته باشید. در هر صورت آینده Land Aircraft Carrier مبهم بنظر می‌رسد ولی امیدواریم که مهندسان کمپانی بتوانند ما را شگفت‌زده کنند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا