مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

نیسان: از خداحافظی با سدان‌های بنزینی تا رویای خودروهای برقی

در طی این چند سال خودروسازی‌های ژاپنی بازار را در دستان خود گرفتند و نیسان نیز که یکی از این کمپانی‌هاست، گفته است که قصد دارد تا انتهای دهه ۲۰۲۰ از فناوری‌ها و محصولات جدیدی رونمایی کند که بدون شک می‌توانند همگان را شگفت‌زده کنند.

ما در ادامه این مطلب برنامه‌ها و اهداف کمپانی نیسان که قصد دارد تا قبل از سال ۲۰۳۰ به آنها دست یابد را برای شما ارائه کردیم، پس لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

وضعیت Nissan Versa

نیسان Versa که به عنوان مقرون به صرفه‌ترین خودروی این کمپانی در بازار حضور دارد ممکن است تا چند سال دیگر احتمالا در بهار 2025 با توقف تولید روبرو شود. چرا که نیسان برنامه دارد تا چند سال دیگر سدان‌های کمتری را تولید کند.

توقف تولید احتمالی نیسان آلتیما نسل دوم

نیسان آلتیما یکی از رقیبان ژاپنی تویوتا کمری و هوندا Accord بوده است، گرچه از این مسیر اصلی خود خارج شد. از آنجایی که نیسان تمام تمرکز خود را روی سایر محصولات گذاشته است این احتمال وجود دارد که تولید نیسان آلتیما بنزینی در سال 2026 متوقف شود.

همین چند سال پیش بود که نیسان از نسخه فیس لیفت آلتیما با ویژگی‌های امنیتی استاندارد و فناوری‌های رانندگی رونمایی کرد. این خودرو با یک موتور ۲ لیتری توربو یا موتور دو و نیم لیتری ۴ سیلندر به بازار آمده بود.

استفاده از یک موتور هیبریدی در نیسان Sentra مدل ۲۰۲۶

به احتمال زیاد کمپانی نیسان قصد داشته باشد که نیسان سنترا مدل ۲۰۲۶ خود را به صورت ارتقا یافته با موتور هیبریدی به بازار عرضه کند. بدین ترتیب موتوری با ظرفیت یک و نیم لیتری توربو سه سیلندر و نسخه هیبریدی در این محصول به کار می‌رود.

مدل سال ۲۰۲۴ با یک گیربکس CVT جدید و سیستم استاپ استارت عرضه شد. همچنین چراغ‌ها و بخش جلوی خودرو نیز ارتقا یافته بود. حالا انتظار داریم که نسخه جدید آن با یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر به بازار بیاید.

این مطلب را هم بخوانید: ترکیب قدرت، زیبایی و سرعت: نیسان Z اسپرت شش سیلندر

در سال ۲۰۲۸ منتظر یک کراس‌اوور الکتریکی جدید باشید

شرکت نیسان قصد دارد که برای دستیابی به اهداف محیط زیستی خود تا سال 2030 از خط تولید برقی رونمایی کند. بنابراین انتظار می‌رود که یک کراس‌اوور الکتریکی دیگر تا سال ۲۰۲۸ وارد بازار شود، این محصول با همان پلتفرم مشابه نیسان آریا ساخته می‌شود.

عرضه نسخه فیس لیفت نیسان آریا در سال ۲۰۲۶

مدل نیسان آریا همین چند وقت پیش وارد بازار شد و تاکنون عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است. این محصول به عنوان دومین مدل بسیار محبوب برای خانواده‌ها شناخته می‌شود چرا که بسیار جادار است و عملکرد خوبی در مسافرت‌ها دارد. حالا گفته شده است که این کراس‌اوور برقی قرار است تا چند سال دیگر ارتقا یافته و نسخه فیس‌ لیفت آن نیز وارد بازار شود.

نیسان لیف به کوپه کراس اوور تبدیل می‌شود

نیسان لیف موفق شد در طی این سال‌ها به عنوان اولین مدل محبوب در سگمنت خودروهای الکتریکی ظاهر شود. پس تعجبی ندارد که نیسان بخواهد از این مدل محبوبیت بیشتری را برای خود به ارمغان بیاورد! نیسان لیف قرار است در قالب یک کوپه کراس اوور تک موتوره مشابه تویوتا پریوس به بازار برگردد.

تمامی نیسان لیف‌های جدید از پلتفرمی یکسان با نیسان آریا استفاده می‌کنند. بر اساس اظهارات سازنده، نسخه الکتریکی آن می‌تواند 26 درصد بیشتر از مدل کنونی برد فراهم کند.

نیسان تایتان به بازار باز نخواهد گشت

نیسان تایتان در این سال‌ها به عنوان یک پیکاپ فول سایز بسیار محبوب شناخته می‌شد ولی با کاهش آمار فروشش کمپانی تصمیم گرفت که برای همیشه تولید آن را متوقف کند. تولید آن به صورت رسمی در سال ۲۰۲۴ به پایان رسید. اکنون نیسان اعلام کرده است که هیچ برنامه جدیدی برای ورود نسخه ارتقا یافته آن به بازار ندارد و به جای آن می‌خواهد تمرکز خود را روی ساخت پیکاپ میان سایز Frontier بگذارد.

ارتقای نیسان Frontier در سال 2025 و بازطراحی در سال 2028

نیسان Frontier آخرین بار در سال ۲۰۲۲ ارتقا یافت بنابراین اکنون وقت آن رسیده است که شاهد نسخه فیس لیفت جدیدی از آن باشیم. بر اساس آخرین اخبار، گفته شده است که نیسان می‌خواهد در سال ۲۰۲۵ این محصول را ارتقا ببخشد و آن را با ظاهر، جلو پنجره و سپر جدیدی به بازار عرضه کند. همچنین فاصله بین دو محور و ظرفیت بکسل آن افزایش می‌یابد و فضای استراحت بیشتری نیز در کابین وجود خواهد داشت.

تولید سدان الکتریکی جدید احتمالا با تاخیر روبرو شود

اگرچه تولید سدان‌های بنزینی کاهش یافته است نیسان قصد دارد، سدان برقی جدیدی را به خط تولید خود اضافه کند. اما همه چیز آنطور که انتظارش را دارید پیش نخواهد رفت. چرا که به نظر می‌رسد عرضه سدان برقی جدید با تاخیر روبرو شود.

این مدل با فاصله بین دو محور بیشتر، جلو پنجره جدید، اسپویلر یکپارچه ساخته می‌شود. نیسان نیز برنامه دارد تا تولید آن را از اواسط سال ۲۰۲۶ آغاز کند.

عرضه نیسان Armada جدید با موتور تویین توربو ۶ سیلندر

نیسان Armada یکی از بهترین مدل‌های ۸ سیلندر بازار است و حالا کمپانی قصد دارد از نسخه باز طراحی شده آن رونمایی کند. این محصول با یک موتور شش سیلندر تویین توربو به همراه گیربکس ۹ سرعته خودکار ساخته می‌شود که می‌تواند ۴۲۵ اسب بخار قدرت تولید کند.

این مدل با چراغ‌های جدید، کابین ارتقا یافته به همراه نمایشگرهای بزرگتر و فناوری‌های کمک راننده بیشتر عرضه می‌شود.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا