مکمل بنزین
بررسی

مطمئن، جادار و راحت: کیا Carnival 2025

کیا برای رسیدن به جایگاه کنونی خود مسیر زیادی را طی کرده است. این برند برای ارزش بالای خود شناخته می‌شود و تقریبا این اتفاق از اواخر دهه ۲۰۰۰ با ساخت خودروهای شیک آغاز شد. EV6 نیز در آن زمان به بازار آمد و به همراه دیگر مدل‌های پرفروش مانند کیا اسپورتیج در بازار معروف شد!

طبیعتا با افزایش مدل‌های منحصربفرد، میزان امکانات محصولات نیز افزایش می‌یافت. در لیست خودروهای کیا مدل‌های بسیار شیک و لاکچری نیز وجود دارد که با قیمت مقرون به‌صرفه‌ای به بازار می‌آیند! ما در ادامه به بررسی این مدل خواهیم پرداخت، پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کیا Carnival 2025

فضای داخلی کیا EV6 و EV9 بسیار راحت است و امکانات فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند. اما از آن بهتر، کیا Carnival 2025 است که یک مثال عالی محسوب می‌شود. معمولا مینی‌ون‌ها برای کارایی و فضای بزرگ خود معروف هستند و با صندلی‌های راحت و فراوان خود مناسب خانواده‌های پرجمعیت خواهند بود.

این مطلب را نیز بخوانید: کیا Stinger، طوفان نسل جدید، احتمالا به بازار برمی‌گردد

تریم SX Prestige کیا Carnival بسیار پرمیوم با قیمتی حدود 50600 دلار برای نسخه شش سیلندر و 52600 دلار برای نسخه هیبریدی عرضه می‌شود. اگرچه قیمت آن پایین نیست، ولی بدون شک از شاسی‌بلند پایه EV9 ارزان‌تر خواهد بود‌.

درب‌های کشویی استاندارد برای همه تریم‌ها در نظر گرفته شده، در تریم SX Prestige نیز با سانروف دوگانه، صندوق عقب برقی، چیدمان صندلی‌های وی‌آی‌پی روبرو می‌شویم. صندلی‌های برقی با امکاناتی نظیر سیستم گرم‌کننده، سردکننده، چندین حالت آرامش‌دهنده و روکش عثمانی ساخته شده‌اند.

صندلی‌های VIP جزوی از پکیج VIP Lounge Seat هستند که به همراه نورپردازی محیطی ال‌‌ای‌دی، پنجره‌های عایق صدا در ردیف دوم، سیستم صوتی ۱۲ اسپیکره Bose و… در دسترس افراد قرار خواهند گرفت. علاوه بر رنگ‌بندی دلخواه برای بدنه، شما می‌توانید برای کابین به جای رنگ مشکی استاندارد، از تم دو رنگ آبی تیره-خاکستری یا مشکی-نارنجی استفاده کنید.

چرا مینی‌ون‌ها محصولات منحصربفردی هستند؟

در ایالت متحده آمریکا، مینی ون‌ها طرفداران بسیاری ندارند، این امر هیچ دلیل خاصی ندارد و این محصولات با طراحی کاملا خوبی عرضه می‌شوند. ولی این موضوع در کشورهای آسیایی کاملا برعکس است و مینی‌ون‌ها مانند Toyota Alphard به عنوان مدل‌های پرمیوم شناخته می‌شوند و فروش بسیار بالایی دارند. این مدل‌های گران‌قیمت از شاسی‌بلندها با سدان‌های فول سایز انتخاب‌های بهتری هستند.

اگر فضای بزرگ تنها چیزی است که در خودروها به آنها نیاز دارید، پس مینی‌ون پرمیوم نسبت به یک سدان فول سایز لاکچری عملکرد بهتری دارد. همچنین برای اینکه بتوانید از فضای پای بزرگتر و نشستن بیشتر در عقب استفاده کنید، نیاز است که صندلی‌های جلو را به جلو بکشانید.

بیشتر افراد در دهه 1980 علاقه داشته‌اند که به جای مینی‌ون‌ها به سراغ شاسی‌بلند و کراس‌اوورها بروند و آنها را انتخاب‌های بهتری می‌دانستند! همچنین سدان‌ها طرفداران بسیاری دارند و قدرت خوبی نیز به ارمغان می‌آورند. از سویی دیگر، شاسی‌بلندها استایلی جسورانه‌‌تری را فراهم می‌کنند. این در حالی است که کیا Carnival 2025 با طراحی صندلی‌های عقب مشابه Cadillac Escalade ساخته شده است.

زندگی با 2025 Kia Carnival چه احساسی را منتقل خواهد کرد؟

نسخه فیس‌لیفت 2025 Kia Carnival با موتور توربو ۲.۲ لیتری دیزلی در کشورهای آسیایی عرضه می‌شود. این خودرو فرمان‌پذیری بالایی دارد و مصرف سوخت نسخه هیبریدی آن بهتر از ورژن ۶ سیلندر برآورد می‌شود. تریم SX Prestige با دو نمایشگر 12.3 اینچی متصل به سیستم Navigation Cockpit (ccNC) و نمایشگر هدآپ 11 اینچی ارائه می‌شود.

این مطلب را نیز بخوانید: بررسی مشخصات کیا اسپورتیج وارداتی کوشا خودرو

دستیار رانندگی Highway Driving Assist 2، کروز کنترل تطبیقی پیشرفته به همراه  DriveWise از جمله قابلیت‌های خوب این تریم محسوب می‌شوند.

در بخش مشخصات فنی، دو آپشن موتور وجود دارد که با توجه به انتخاب هر کدام، می‌توانید از قدرت و گشتاور متفاوتی در این خودرو بهره‌مند شوید.

مشخصات فنی تریم کیا Carnival SX Prestige2025

موتور انجین ۳.۵ لیتری شش سیلندر (چرخ‌های جلو متحرک) انجین ۱.۶ لیتری توربو چهار سیلندر به همراه یک موتور برقی (چرخ‌های جلو متحرک)
قدرت ۲۸۷ اسب بخار ۲۴۲ اسب بخار
گشتاور ۲۶۰ پوند فوت ۲۷۱ پوند فوت
گیربکس ۸ سرعته A/T ۶ سرعته A/T
مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۳.۵ لیتر 8.6 لیتر
قیمت ۵۰.۶۰۰ دلار ۵۲.۶۰۰ دلار

در نهایت اگر به دنبال یک مینی‌ون لاکچری با فضای گسترده می‌گردید که طراحی جذاب و امکانات فوق‌العاده‌ای داشته باشد، کیا Carnival 2025 را در لیست انتخاب‌های خود قرار دهید. برای اخبار بیشتر در حوزه خودرو با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا