مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

آغاز تولید زیکر 7X برقی؛ عرضه در 20 سپتامبر انجام می‌شود

زیکر چندی پیش از کراس‌اوور برقی جدیدی به نام زیکر 7X رونمایی کرد و حالا مشخص شده که این خودرو وارد مرحله تولید می‌شود. کمپانی اعلام کرده است که زمان عرضه رسمی این محصول ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴ خواهد بود. زیکر 7X با قیمتی برابر با 239,900 یوآن (تقریبا 33,800 دلار) به بازار خواهد آمد.

در همان هفته اول رونمایی از این محصول حدودا ۲۰ هزار سفارش از آن ثبت شد. این خودرو در ابعادی برابر با 4825، 1930 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2925 میلی‌متر ساخته شده و از پلتفرم SEA جیلی و سیستم ۸۰۰ ولتی ولتاژ بالا استفاده می‌کند. در بخش ظاهری به چراغ‌های سرتاسری می‌رسیم، لوگوی 7X نیز در بالای جلوپنجره به چشم می‌خورد.

کمپانی زیکر به تازگی اعلام کرد که دو آبشن باتری برای این مدل جذاب در نظر گرفته شده که شامل باتری لیتیوم آهن فسفات ۷۵ کیلووات ساعتی با بردی برابر با ۶۰۵ کیلومتر و یک باتری Qilin ۱۰۰ کیلووات ساعتی CATL با بردی برابر با ۷۸۰ کیلومتر خواهند بود.

در بخش فنی به دو آپشن تک موتوره و دو موتوره می‌رسیم، که نسخه تک موتوره ۳۱۰ کیلووات قدرت تولید می‌کند این در حالیست که قدرت نسخه دو موتوره به ۴۷۵ کیلووات می‌رسد و میزان شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن نیز ۳.۸ ثانیه خواهد بود. هر دو نسخه با سیستم شارژ سریع همراه شده‌اند و می‌توانند تنها در ده و نیم دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ شوند.

در کابین با یک نمایشگر مینی ال‌ای‌دی ۱۶ اینچی 3.5K روبرو هستیم، همچنین یک نمایشگر ۱۳ اینچی اولد برای سرنشینان عقب و یک نمایشگر ۶ اینچی دیگر نیز در این بخش استفاده شده است. تراشه اسنپدراگون ۸۲۹۵ کوالکام در نمایشگر اطلاعات سرگرمی به کار رفته و با روکش ناپا صندلی‌ها، سقف پانوراما برقی، صندلی‌های عقب مجهز به سیستم تهویه و گرمایشی و… از جمله امکانات این محصول به شمار می‌روند.

انتظار می‌رود که عرضه آن از اواخر سپتامبر آغاز شود. هفت ایکس می‌تواند با شاسی بلندهایی مانند تسلا مدل Y و Xpeng G6 رقابت کند. در آینده جزئیات بیشتری از این محصول منتشر خواهد شد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت و سایر موارد با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا