مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

بی‌وای‌دی Song Pro DM-I با برد 1400 کیلومتر به بازار می‌آید

کمپانی بی‌وای‌دی اخیرا از خودروی جدید خود یعنی بی‌وای‌دی Song Pro DM-I رونمایی کرد. این مدل با پیشرفت‌های زیادی در طراحی و تکنولوژی‌ همراه شده است. این شاسی‌بلند کامپکت پلاگین هیبریدی قرار است با قیمتی برابر با 112,800 تا 142,800 یوآن (15,980 تا 20,230 دلار) در چهار تریم به بازار عرضه شود. بی‌وای‌دی Song Pro DM-I با جدیدترین سیستم پلاگین هیبریدی DM 5.0 بی‌وای‌دی ساخته شده تا عملکرد بهتری در مصرف سوخت و عملکرد ایفا کند.

این محصول در سری Dynasty قرار می‌گیرد و در بخش ظاهری با چراغ‌های جلو دودی باریک و جلوپنجره ذوزنقه‌ای شکل ساخته شده است. سپر جلویی طراحی جالبی دارد که باعث شده خودرو ظاهری جسورانه به خود بگیرد. از بخش جانبی هیچ تفاوتی با مدل قبلی وجود ندارد. اما فریم پنجره‌های مشکی و رینگ چرخ‌های پنج پره با طراحی متفاوت جدید هستند.

در عقب، چراغ‌های پهن با لوگوی BYD که جایگزین Build Your Dreams شده است، حضور دارند. سازنده حتی تغییرات فراوانی در سپر به وجود آورده تا طراحی شیک‌تر باشد. در بخش ابعاد به اندازه 4735 در 1860 در 1710 میلی‌متر می‌رسیم. فاصله بین دو محور هم 2712 میلی‌متر است. بنابراین با یک خودروی جادار و مناسب رانندگی در شهر روبرو هستیم.

در کابین، تم کرم-قهوه‌ای زیبایی به چشم می‌خورد و گفته می‌شود که طرح‌های سنتی چینی با عناصر مدرن ترکیب شده‌اند تا علاوه بر سادگی، روی عملکرد و زیبایی نیز تاکید کنند. یک نمایشگر شناور 15.6 اینچی مجهز به سیستم DiLink بی‌وای‌دی و کلاستر دیجیتالی برای تجربه رانندگی بهتر حضور دارند.

کنسول مرکزی به دکمه‌‌های متعدد و شیفتر دنده کریستالی مجهز شده، از دیگر ویژگی‌های این بخش نیز می‌توانیم به صندلی‌های قابل تنظیم و سانروف پانورامای 1.2 متری اشاره کنیم. Song Pro DM-I با ویژگی‌های امنیتی و راحتی زیادی همراه شده است. پد شارژ 50 وات وایرلس، سیستم تعاملی صوتی هوشمند، سیستم مدیریت آب و هوا PM2.5، نورپردازی محیطی مجهز به ۳۱ رنگ، سیستم NFC و اسمارت کلود بی‌وای‌دی و… در این بخش اهمیت دارند.

دستیار رانندگی هوشمند DiPilot سطح ۲، کروز کنترل تطبیقی و هوشمند، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، شناسایی نقطه کور از جمله ویژگی‌های امنیتی این مدل به شمار می‌روند. همچنین سیستم پلاگین هیبریدی DM نسل پنجم بی‌وای‌دی عملکرد آن را بهبود بخشیده است. یک موتور 1.5 لیتری، ۹۹ اسب بخار قدرت و یک موتور برقی 160 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌‌توانیم به دو آپشن باتری 12.96 و 18.31 کیلووات ساعت، برد 75 و 115 کیلومتر، مصرف سوخت حدودا ۵ لیتر در هر صد کیلومتر اشاره کنیم.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا