مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

دانگ‌فنگ Forthing Xinghai S7، آیرودینامیک‌ترین خودروی برقی جهان، به بازار می‌آید

دانگ‌فنگ Forthing Xinghai S7 چند روز پیش در سه نسخه با قیمتی برابر با 119,800 تا 139,800 یوآن (17,100 تا 19,950 دلار) معرفی شد. گفته می‌شود که تمام ورژن‌ها با بردی برابر با ۵۵۵ کیلومتر همراه می‌شوند. قیمت این سه تریم که شامل نسخه Light ،Pleasure و Luxury هستند تقریبا با Xpeng Mona M03 یکسان است.

هر دو خودرو به صورتی ساخته شدند که با طراحی لیفت‌بک خود به عنوان هاچ بک و سدان قابل استفاده باشند. دانگ‌فنگ Forthing Xinghai S7 ضریب درگی با Cd 0.191 دارد. در بخش ابعاد به اندازه 4935, 1915, 1495 میلیمتر و فاصله بین دو محور 2915 میلی‌متر می‌رسیم. در جلو این خودرو با یک جلو پنجره بسته ساخته شده و چراغ‌های جلو با همان زبان طراحی سری Forthing طراحی شدند.

به نظر می‌رسد که ویژگی‌های ظاهری مانند دستگیره‌های پنهان درب‌ها موفق شدند که ضریب درگ را پایین نگه دارند. تایرهای ۱۹ و ۲۰ اینچی به صورت آپشنال در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت. در ستون وسط متوجه انحنایی روی خط سقف می‌شوید که ظاهری کوپه مانند به خودرو بخشیده است. پنج رنگ‌بندی برای این مدل در نظر گرفته شده که شامل آبی، سبز-آبی، سفید، قرمز و مشکی هستند.

در بخش پشتی صندوق عقب برقی به صورت استاندارد برای تمام تریم‌ها در نظر گرفته شده است و حجمی برابر با ۵۴۱ لیتر دارد. البته با تا کردن صندلی‌ها به 1303 لیتر می‌رسد. همچنین یک صندوق جلویی نیز برای قرار دادن وسایل در نظر گرفته شده است.

در کابین دو رنگبندی سفید و یا مشکی در نظر گرفته شده است، همچنین می‌توانید از نمایشگر اطلاعات سرگرمی ۱۵.۶ اینچی و یا کلاستر ۸.۸ اینچی برای دستیابی به اطلاعات خودرو استفاده کنید. سیستم صوتی 12 اسپیکره، صندلی‌های مجهز به سیستم گرمایشی، سیستم عامل Xinghai، وای‌فای هات اسپات و شبکه اینترنت 4G از جمله امکانات کابین هستند.

قدرت توسط یک موتور برقی 160 کیلووات تولید می‌شود، گشتاور نیز 310 نیوتن متر است. شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت در 6.67 ثانیه اتفاق می‌افتد. باتری لیتیوم آهن فسفات 56.8 کیلووات ساعت 555 کیلومتر برد را فراهم خواهد کرد. دوربین، چندین سنسور اولتراسونیک، رادار میلی‌متر موج، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ماندن در خطوط و… از جمله ویژگی‌های خوب این خودرو به شمار می‌روند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا