مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

پژو از قیمت نسخه تمام برقی e-408 پرده برداشت

پژو اعلام کرد که سدان فست‌بک تمام برقی e-408 رونمایی شده و با همان پلتفرم Peugeot e-308 ساخته شده است. این مدل با موتور بی‌نظیر و طراحی خوبی به بازار می‌آید، همان طراحی که پژو امیدوار است که بتواند با آن تسلا مدل 3 و Polestar 2 را شکست دهد. یکی از تغییرات اساسی بین e-408 و e-308 تفاوت در باتری آنهاست.

نسخه جدید با باتری بزرگتر 58.2 کیلووات ساعت همراه شده که بردی برابر با 453 کیلومتر را به ارمغان می‌آورد. متاسفانه نگرانی‌های ناشی از اتمام شارژ و برد خودروها در مسافت‌های طولانی به دغدغه‌ای بزرگ برای مشتریان تبدیل شده است. یک آپشن باتری بزرگتر به ظرفیت 98 کیلووات ساعت در پژو  e-3008 و e-5008 قرار گرفته که باعث می‌شود این نسخه نسبت به پژو e-408 برد پایین‌تری داشته باشد.

سرعت پایین شارژ (۱۲۰ کیلووات) یکی دیگر از مسائلی است که باعث می‌شود e-408 نسبت به رقبا در جایگاه پایین‌تری قرار بگیرد. برای مثال کیا EV6 با سرعت ۲۴۰ کیلووات شارژ می‌شود. البته این مدل مزایایی نیز دارد که از جمله آنها می‌توانیم به ضریب درگ 0.28، 207 اسب بخار قدرت، شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت بسیار عالی و… اشاره کنیم.

در بخش ظاهری در عقب به لوگوی e می‌رسیم. چراغ‌های عقب به واسطه لوگوی کمپانی به هم متصل هستند. در بخش جلویی، جلو پنجره طراحی جالبی دارد که با چراغ‌های جلو ترکیب شیک و متمایزی را تشکیل داده‌اند. خطوطی روی بدنه به چشم می‌خورد و چرخ‌ها از بخش جانبی ظاهر مدرنی به خودرو می‌بخشند.

در کابین، به یک فرمان جمع‌وجور می‌رسیم که با کلاستر ۱۰ اینچی ترکیب جذابی را به ارمغان آورده‌اند. نمایشگر اطلاعات سرگرمی ۱۰ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو نیز در این بخش حضور دارند. پژو اعلام کرد که مدل  e-408 قرار است در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴ در اواخر این ماه به صورت عمومی و با قیمتی برابر با 43900 تا 45900 یورو رونمایی شود.

  امنیت خودرو خود را چند برابر کنید!

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا