مکمل بنزین
اخبار خودرو

حضور پررنگ زامیاد در نمایشگاه حمل‌ونقل شهر آفتاب

بیستمین نمایشگاه حمل‌ونقل عمومی، خودروهای تجاری و خدمات شهری از 11 مهرماه در شهر آفتاب در حال برگزاری است و تا 14 مهر ادامه دارد. در این نمایشگاه، زامیاد حضور پررنگی داشته و محصولات مختلف خود را به نمایش درآورده است. در قسمتی از غرفه این شرکت در نمایشگاه حمل‌ونقل، سه اتوبوس مختلف ساخت شرکت فوتون دیده می‌شود که یکی از آن‌ها اتوبوس شهری دیزلی است. این اتوبوس که از نوع 12 متری دو محور است، از یک پیشرانه 6 سیلندر خطی کامینز 9.5 لیتری با 340 اسب بخار قدرت و 1500 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و ظرفیت حمل 32 نفر نشسته به همراه 2 ویلچر و 48 نفر ایستاده را دارد.

اتوبوس بعدی، اتوبوس شهری برقی C12 است که اولین بار چندی پیش در نمایشگاه حمل‌ونقل اصفهان رونمایی شد. این اتوبوس شهری به یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت 470 اسب بخار و حداکثر گشتاور 3500 نیوتن متر مجهز است. این موتور توسط باطری‌های 385 کیلووات ساعتی ساخت شرکت چینی CATL تغذیه می‌شود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن تا 250 کیلومتر را فراهم می‌کند. این باطری‌ها در 12 پکیج تعبیه شده‌اند که پنج‌تا در محفظه موتور و هفت‌تا در سقف نصب شده است. فوتون C12 ظرفیت حمل 33 نفر مسافر به‌صورت نشسته بعلاوه 4 صندلی مخصوص و 2 صندلی تاشو و همین‌طور 46 نفر مسافر ایستاده را دارد.

در کنار این دو اتوبوس شهری، یک اتوبوس بین‌شهری بنام فوتون U9 هم دیده می‌شود که البته با طول 9.38 متر، بیشتر در دسته میدل باس‌ها قرار می‌گیرد. این میدل بأس VIP به یک پیشرانهٔ 6.7 لیتری شش سیلندر خطی کامینز مجهز است که 300 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتن متر گشتاور دارد. فوتون U9 در نسخه VIP ظرفیت حمل 18 مسافر را دارد.

  فاو بستون T77 پرو در ایران مونتاژ می‌شود؟!

در سمت دیگر غرفه زامیاد هم وانت‌های آشنای این شرکت یعنی پادرا پلاس، کارون و نیسان دیده می‌شوند که آخری از نسخه جدید اکستند با طول بیشتر کابین و تغییراتی در صندلی‌ها است. جدیدترین محصول زامیاد در این نمایشگاه اما وانت کوچک یا مینی تراک فوتون واندر است که چندی پیش در نمایشگاه خودروی شیراز رونمایی شده و حالا برای تهرانی‌ها هم به نمایش درآمده است. این وانت کوچک به یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که 112 اسب بخار قدرت و 147 نیوتن متر گشتاور دارد و در نسخه تک کابین ظرفیت بار 1350 کیلوگرمی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا