مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

تویوتا و تولید تاکسی پرنده برقی

اخیرا اخباری درباره آغاز استارت‌آپ تاکسی هوایی تویوتا منتشر شده است که منجر به شگفتی کاربران شد. تویوتا یکی از تولید کنندگان خودروهای برقی پرنده است که به سیستم eVTOL مجهز شده‌اند. به تازگی مشخص شده است که تویوتا برای توسعه تاکسی‌های برقی پرنده خود ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است. این کمپانی قصد دارد از این نوع وسیله به عنوان سرویس‌ مسافربری استفاده کند.

تویوتا اعلام کرده است که سرمایه‌گذاری کلی تاکسی پرنده‌اش که با نام Joby مشهور شده است حدودا به ۸۹۴ میلیون دلار می‌رسد، پس به زودی روند توسعه این استارتاپ افزایش می‌یابد. کمپانی تویوتا به همراه شرکت Joby Aviation اکنون بیش از ۷ سال است که برای ساخت این محصول همکاری می‌کنند. شرکت Joby اخیرا سومین وسیله مجهز به سیستم eVTOL را تکمیل کرده و قصد دارد به زودی از یک شرکت مونتاژ دیگر نیز رونمایی کند.

این استارت آپ به پیشرفت خوبی در دستیابی به مجوز وسیله‌ها رسیده است و موفق شده به مرحله چهارم از ۵ مرحله دریافت مجوزها برسد. اما یکی دیگر از اهداف بلند مدت این همکاری این است که قراردادی برای ساخت تاکسی پرنده Joby ایجاد کنند. جالب است بدانید که در ۱۰ سال گذشته اعلام شده بود که قرار است تا اواسط دهه ۲۰۲۰ وسایل نقلیه مجهز به eVTOL رونمایی شوند.

مهندسان تویوتا همیشه به همراه مهندسان این شرکت برای ساخت و طراحی تاکسی پرنده تلاش می‌کردند و حالا کمپانی‌ها قصد دارند تا به سراغ آماده‌سازی اجزای فنی آن بروند. در سال گذشته محصول Joby اولین پرواز خود را در ناحیه شهری در نیویورک انجام داد و با موفقیت آن را پشت سر گذاشت.

  مدل Aito M8 در حال انجام آزمایش‌های مختلف لو رفت

اعلام شده است که مدل ۴ سرنشینه قادر است حدودا تا ۱۶۱ کیلومتر برد ارائه کند تا به راحتی بتواند در محیط‌های شلوغ پرواز کرده و ترافیک را کاهش دهد. بدون شک این فناوری می‌تواند جایگزین هلیکوپترهای پر سروصدایی که در آسمان‌ شهرها پرواز می‌کنند، شود. انتظار می‌رود که این فناوری در سال‌های آینده بیش از اکنون مورد استقبال قرار گیرد و در شهرهای بیشتری استفاده شود.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا