مکمل بنزین
خبر

بنتلی کانتیننتال جی‎تی سوپر  اسپرت

تا قبل از جنگ جهانی دوم بنتلی خودروهای مسابقه‎ای تولید می‎کرد و از سال ۱۹۲۴ تا ۱۹۳۰ همواره عنوان نخست مسابقات را از آن خود می‎نمود. بنتلی کانتیننتال جی‌تی اولین مدل بنتلی بود که تحت مدیریت فولکس واگن تولید شد، طراحی جذاب و لوکس بنتلی کانتیننتال جی تی توانست این برند را به یک خودروسازی مطرح بین المللی تبدیل کند.

طراحی ظاهری

در نمای جلو، بنتلی کانتیننتال جی‌تی، چهار چراغ دایره‎ای شکل کریستالی دارد که در هر کدام از آن‎ها ۸۲ عدد LED تعبیه شده است. جلوپنجره خاص و منحصر به فرد، چراغ‎های دایره‎ای شکل و خطوط استفاده شده روی کاپوت برای حجم‎دهی و عضلانی‎تر کردن خودرو چهره‌ای بسیار شیک و اسپرت به این خودرو داده‎اند. ورودی هوا از جنس فیبر کربن روی سپر و هواکش‎های کربنی روی کاپوت کار شده است.

در نمای جانبی، رکاب اضافه شده به بدنه جانبی و همچنین هواکش‎های روی آن از فیبر کربن ساخته شده‎اند. دستگیره درها و قاب پشت آینه همرنگ با بدنه هستند، قاب دور پنجره‎ها و رکاب پایین درها کرمی رنگ هستند که همگی باعث جذابیت این خودرو می‎شوند. یک ردیف چراغ LED روی قاب پشت آینه‌های جانبی کار شده است.

در نمای عقب، در زیر خودرو پخش کننده هوا کار گذاشته شده و اسپویلر عقب با حداکثر شکل آیرودینامیکی ساخته شده است. یک ردیف باریک کرومی که در امتداد رکاب‎های جانبی هست روی سپر عقب هم کار شده است و در کل نمای عقب نسبت به جلو ساده است.

آزمایش رانندگی

از طریق حالت‎های مختلف رانندگی می‎توان دنده را تعویض کرد. در حالت اسپرت خودرو بنتلی کانتیننتال جی تی، تعویض دنده با بالاترین سرعت انجام شده و شتاب بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد و با خاموش کردن کنترل پایداری سیستم حتی می‎توان حرکات نمایشی را هم با آن انجام داد. در این حالت صدای اگزوز بم‎تر و بلندتر شده و سر و صدای موتور هم بیشتر می‎شود و در واقع شما سوار خودروی لوکسی شده‎اید که در شتاب‎گیری، فرمان، ترمز و رانندگی سرپیچ‎ها  بهترین عملکرد را دارد. در حالت راحت، تعویض دنده با سرعت کمتر و نامحسوس‎تر از قبل انجام می‎شود و با جذب سرعت‎گیرها و ناهمواری‎های جاده سواری نرم و راحتی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

سیستم کنترل چرخشی ۴۸ ولتی، آنتی رول بارهای هر محور محرک‎های برقی را تنظیم و کنترل می‎کند که باعث می‎شود خودرو هندلینگ بسیار عالی داشته باشد. در کنار این سیستم ۴۸ ولتی، کمک فنرهای سه محفظه‎ای و ۶۰ درصد حجم هوای بیشتری قرار گرفته که سواری راحت را فراهم می‎کند. اگزوز کاملاً جدید است و دیسک‎های ترمز جلو ۴۲۰ میلی‌متر قطر دارند. بنتلی کانتیننتال جی‌تی، با وجود وزن ۲.۲ تن بسیار سریع و چالاک است، این خودرو با استفاده از سیستم لانچ کنترل و موتور ۱۲W شما را روی صندلی میخکوب می‎کند و گویی که تایرها می‎خواهد آسفالت را از جا درآورد. این موتور نیرو را به کمک یک گیربکس ۸ دنده دو کلاچه PDK به تمام چرخ‎ها منتقل می‎کند.

توانایی‎ها و امکانات فوق العاده و بسیار این خودرو و عملکرد بی نظیر آن هم داخل شهر و هم در جاده‎های ناهموار به همراه سواری نرم و راحت و سکوت کابین فوق العاده از دلایل جذب افراد به این خودروی سوپر لوکس است.

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‎ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‎رود  برای خرید و فروش خودرو بنتلی کانتیننتال جی‌تی به آگهی‎های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

منبع: ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا