مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

ام وی ام X55 پرو مکس با طراحی جدید معرفی شد

حدود شش ماه پیش بود که نسخه جدید ام‌وی‌ام X55 پرو با نام تیگو 4 در چین دیده شد و حالا این خودرو آماده عرضه به بازار کشورمان شده است. این خودرو که یک فیس‌لیفت نسبتاً بزرگ روی X55 پرو محسوب می‌شود، قرار است تا بهمن‌ماه امسال توسط مدیران خودرو در ایران با نام X55 پرو مکس عرضه شود. اگر از نمای جلو به این شاسی‌بلند چینی جدید نگاه کنید، شاید آن را با تیگو 7 اشتباه بگیرید زیرا چری در تیگو 4 یا همان X55 پرو مکس از چراغ‌های جلوی کاملاً مشابه تیگو 7 پرو مکس استفاده کرده است.

بین این چراغ‌ها نیز جلوپنجره هشت‌ضلعی بسیار بزرگی با الگوی داخلی کرومی را می‌بینیم که البته بخش عمده‌ای از آن مسدود بوده و فقط یک قسمت مستطیلی کوچک در میانه جلوپنجره برای عبور هوا در نظر گرفته شده است. از طرفین این جلوپنجره هم تریم‌های مشکی براق به دی‌لایت‌های عمودی باریکی کشیده شده است. در قسمت جانبی خودرو همان نمای قبلی را می‌بینیم اما طراحان چری با تعبیهٔ تریم مشکی روی ستون‌های C، طرح سقف شناور را ایجاد کرده‌اند که نمایی جالب‌تر از قبل را به نمایش گذاشته است. در عقب تیگو 4 هم شاهد چراغ‌های جدیدی هستیم که به شکل سراسری طراحی و با قاب بدون رنگ پوشیده شده‌اند.

چری برای داخل X55 پرو مکس هم داشبورد کاملاً جدیدی طراحی و آن را بسیار به تیگو 7 پرو مکس نزدیک کرده است؛ بنابراین، در اینجا هم نمایشگرهای پیوسته را با دریچه‌های تهویه طرح سراسری در زیر آن و همین‌طور طراحی جدید کنسول میانی را با کنترل‌های لمسی سیستم تهویه می‌بینیم. در بخش پیشرانه تغییری صورت نگرفته و تیگو 4 از همان موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی استفاده می‌کند که البته خروجی آن با کمی کاهش نسبت به X55 پرو به 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور رسیده است ولی تغییر مهم در قوای محرکه این خودرو، جایگزینی گیربکس CVT قبلی با یک نمونه شش سرعته دوکلاچه تر است.

  x409 چهارمین خودروی ملی ایران‌خودرو رونمایی می‌شود...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا