مکمل بنزین
گوناگونخبر

لامبورگینی اوراکان 800 اسب بخاری، آماده برای اسکی!

یکی از مشغولیت‌های مهم و پرسود شرکت‌های تیونینگ، طراحی نسخه‌هایی خاص از خودروهای مدل بالا برای چهره‌های معروف است. این خودروها معمولا توسط ورزشکاران، هنرپیشه‌ها و چهره‌های سرشناس و براساس سلیقه خود آنها سفارش داده می‌شوند. آقای جان اولسون که از قهرمانان رشته اسکی آلپاین است، همیشه جزء افرادی بوده که به خودروی شخصی خود اهمیت ویژه‌ای قائل می‌شده به‌طوریکه علاقه‌مندان به حوزه خودرو هم بعضا جزء طرفداران این ورزشکار سوئدی هستند. سال گذشته میلادی، وی با یک نسخه ویژه از آئودی RS6 DTM در صحنه‌ها حاضر شد که از مشخصات فنی سطح بالا و امکانات فوق‌العاده‌ای بهره برده بود. اما حالا این اسکی باز با یک خودروی جدید پا به میادین برفی گذاشته تا دوباره خیلی‌ها را شگفت زده کند.

jon-olssons-lamborghini-huracan

خودروی جدید وی یک لامبورگینی اوراکان LP 610-4 است که به لطف مجهز شدن به یک سوپرشارژر توسط شرکت سوئدی Stertman، به یک هیولای واقعی تبدیل شده است. همانطورکه می‌دانید اوراکان به یک پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری مجهز شده که در این نسخه به خاطر ارتقاء فنی ایجاد شده قدرت خروجی آن به 800 اسب بخار و گشتاور به 826 نیوتن برمتر رسیده است. کیت تیونینگ این خودرو توسط VF Engineering طراحی شده اما متخصصان شرکت Stertman موفق شدند تا با انجام یکسری فرآیندهای فنی مجزا، حداکثر ارتقاء عملکردی را برای اوراکان ایجاد کنند.

jon-olssons-lamborghini-huracan0

هنوز اعداد و ارقام رسمی از عملکرد این نسخه دردسترس نیست اما در تست اولیه از سرعت آن مشخص شده که برای رسیدن از سرعت 100 تا 200 کیلومتر برساعت، زمانی درحدود 5.2 ثانیه لازم است. همچنین آقای اولسون طی مصاحبه ای اعلام کرده که این نسخه تیون شده از لامبورگینی اوراکان، سریعترین و قویترین مدل موجود در اروپا است. برای اینکه انطباق خوبی با قدرت اضافی این خودرو ایجاد شود، چهار اگزوز مخصوص با جنس فیبرکربن که توسط Akrapovic طراحی شده، برروی اوراکان نصب شده که جدای از مباخث فنی، صدایی بسیار متفاوت و جذابیت ظاهری عالی را برای آن به همراه داشته است.

jon-olssons-lamborghini-huracan3

منافذ ورودی هوا به قسمت پیشرانه و پوشش مجموعه موتور همگی از یک طراحی جدید از جنس فیبرکربن بهره برده‌اند و ارتفاع خودرو به لطف استفاده از کیت تعلیق K&W، کاهش یافته به‌طوریکه هنگام ویراژ دادن با آن، حس می‌شود خودرو کاملا به زمین چسبیده است. اما مهمترین تفاوت ظاهری این نسخه از لامبورگینی اوراکان با مدل معمولی را علاوه‌بر نقش و نگار ارتشی مانند، می‌توان در محفظه آیرودینامیکی متصل شده به سقف و باله عقب مشاهد کرد. این محفظه که به خوبی با طراحی بدنه خودرو یکپارچه شده، وظیفه جابه‌جایی تجهیزات اسکی و لوازم زمستانی را برعهده دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا