مکمل بنزین
گوناگونخبر

فروش آخرین مدل بوگاتی ویرون!

بوگاتی ویرون با ۴۵۰ دستگاه خودروی افسانه‌ای و رکوردشکن خود که به فروش رساند پرونده این سوپر اسپرت را بست و اعلام کرد که دیگر از این خودرو مدل و نسخه ای تولید نخواهد شد.

با چرخان همراه باشید.

ده سال از ورود ویرون به دنیای سوپراسپرتها و جابجایی رکوردهای سرعت و شتاب می‌گذرد. با این وجود هنوز خودروهای تولیدی نتوانسته‌اند، جایگاه آن را به خطر بیاندازند.

بوگاتی ویرون یکی از خودروهای نمادین تاریخ است که با دستور مدیر فولکس واگن، به‌عنوان سریع‌ترین، پرشتاب‌ترین و بهترین هایپرکار تاریخ به دنیا پاگذاشت. خودرویی که بتواند به سرعت‌های بالای ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و در عین حال برای رفتن به میهمانی هم به اندازه کافی راحت باشد.

بوگاتی ویرون

بوگاتی ویرون مجهز به یک پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸.۰ لیتری با چهار توربوشارژر مجزا است که ۱۰۰۱ اسب بخار نیروی تولیدی دارد. نهایت سرعت این مدل هم ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت است. اما اگر نمی‌توانید به نسخه عادی ویرون اکتفا کنید، نسخه سوپراسپرت آن با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت و بیشینه سرعت ۴۳۰ کیلومتر بر ساعت را انتخاب کنید.
از میان ۴۵۰ دستگاه بوگاتی ویرون فروخته شده، ۳۰۰ دستگاه از نوع کوپه با سقف ثابت و ۱۵۰ دستگاه از نوع گرنداسپرت بودند. آخرین دستگاه از این خودرو متعلق به یک مشتری از خاورمیانه است و البته پیش از تحویل در نمایشگاه ژنو به نمایش گذاشته می‌شود.

در حال حاضر بوگاتی روی تولید نسل بعدی و جانشین این خودرو با نام شیرون تمرکز کرده که قدرتی ۱۵۰۰ اسب بخاری و سقف سرعت ۴۶۳ کیلومتر بر ساعتی را هدف قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا