مکمل بنزین
گوناگونخبر

بعد از سال ۲۰۳۰ میلادی تنها خودروهای برقی در بازار هند به فروش خواهند رسید!

بعد از پرجمعیت‌ترین کشور جهان (چین)، حالا نوبت به دومین کشور پرجمعیت جهان رسیده که تصمیم جدی برای بازار خودروهایش بکند. دولتمردان هندی تصمیم گرفته‌اند تا ۱۴ سال آینده تنها خودروهای برقی را در بازار خودروهای این کشور ببینند. به تازگی وزیر انرژی هند اعلام کرده بعد از سال ۲۰۳۰ میلادی هر خودروی فروخته شده در این کشور، خودروی برقی خواهد بود. البته در سال گذشته میلادی بیانیه‌ای با همین موضوع از همین وزارت خانه به بیرون درز پیدا کرده بود ولی منتشر شدن دوباره این خبر نشان از تصمیم جدی دولتمردان هندی برای عوض کردن بازار خودروهای کشور هند دارد.

وزیر انرژی هند «پی‌یوش گویال» در بیانیه جدید خود در جلسه سالانه‌ای که در دهلی نو برگزار شده بود گفت:

ما به دنبال معرفی کردن خودروهای برقی به جاده‌های کشورمان هستیم و از این رو می‌خواهیم که در تولید خودروهای برقی به استقلال برسیم. این ایده بعد از سال ۲۰۳۰ میلادی قابل اجرا خواهد بود و دیگر هیچ خودرو بنزینی یا دیزلی در کشور ما خرید و فروش نخواهد شد.India-Electric-Vehicles-2030-5

این وزیر تایید کرده که این پروژه احتیاج به همکاری دیگر وزارت‌ خانه‌ها دارد و باید دو تا سه سال آتی دولت همکاری سفت و سختی در صنعت خودروسازی اتومبیل‌های برقی داشته باشد تا بتوان این پروژه را تا سال ۲۰۳۰ قابل اجرا دانست. این وزیر معتقد است که با گسترش خودروهای برقی در این کشور مردم هم تمایل به خرید این نوع خودروها پیدا خواهند کرد. هزینه خودرهای برقی در ابتدا تنها برای مشتریان خواهد بود که مقدار بسیار کمی است. از این رو خودروسازان مشتاق به تولید هر چه بیشتر این نوع خودروها خواهند شد.India-Electric-Vehicles-2030-3

بنا به آمار و گزارشات موسسه تحقیقاتی Greenpeace تا به امروز بیش از ۲.۳ میلیون فرد زودتر از موقع به دلیل آلودگی هوا در هند جان خود را از دست داده‌اند. این موسسه ادعا کرده که تعداد مرگ و میر بر اثر آلودگی هوا در این کشور برابر با تعداد مرگ و میر بر اثر مصرف تنباکو و سیگار بوده است. به نظر شما بعد از دو کشور چین و هند، نوبت کدام یک از کشورهای جهان است که به فکر استفاده و تولید بیشتر خودروهای برقی بیافتد؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا