مکمل بنزین
گوناگونخبر

سرقت یک دستگاه مازراتی به صورت اینترنتی!

به موازات پیشرفت فناوری و در اختیار قرار گرفتن تجهیزات مدرن و انواع ابزارهای مختلف ارتباطی، دزدی‌ها و کلاهبرداری‌ها نیز بسیار مدرن‌تر از قبل صورت می‌گیرند. امروزه باتوجه به گستره فضای مجازی و اینترنت و همینطور عجین شدن بخش قابل توجهی از زندگی روزمره انسان‌ها با این فضا، فعالیت‌های سارقان نیز بیشتر به این حوزه منتقل شده و درصد قابل ملاحظه‌ای از دزدی‌ها و سرقت پول یا خالی کردن حساب‌های بانکی، از این طریق انجام می‌شود. حالا جالب اینجاست که سارقان علاوه‌بر سرقت پول، با انجام یکسری کارهای حیله‌گرانه و جعل اسناد، گاهی به راحتی اقدام به خرید کالاهایی همچون خودروهای گران قیمت هم می‌کنند.

maserati_3

در جدیدترین مورد، یک سارق حرفه‌ای در ایالت میشیگان آمریکا با استفاده از یک هویت ساختگی و همینطور ایجاد اسناد اداری و بانکی جعلی، یک دستگاه خودروی مازراتی گرن‌توریسمو به ارزش ۸۱ هزار دلار را از نمایندگی فروش به سرقت برد! در این اتفاق بعد از اینکه سارق تبلیغ فروش این خودروی اسپرت را در اینترنت مشاهده می‌کند، یک کپی از گواهینامه جعلی خود و همینطور مدارک ساختگی مربوط به دریافت وام بانکی از یک بانک معتبر در آمریکا (Bank of America) را به آدرس اینترنتی نمایندگی فروش ارسال کرده و این دزدی را رقم می‌زند.

maserati_1

بعد از فرآیند تکمیل وجه، سارق از نمایندگی می‌خواهد که خودرو را به ایالت ایلینوی و به یکی از پارکینگ‌های فروشگاه وال‌مارت در نزدیکی محل سکونت وی ارسال کند. بهانه اصلی برای اینکار باریک بودن خیابان محل سکونت عنوان شده که احتمالا تحویل خودرو با مشکلاتی همراه می‌شده است. بنابراین بدون اینکه مورد مشکوکی ایجاد شود نقشه انتقال خودرو از نمایندگی به نقطه‌ای بدون پیگیری هم اجرا شد. این سارق برای این جابه‌جایی ۵۵۰ دلار پرداخت کرد که تنها هزینه واقعی انجام شده توسط وی محسوب می‌شود!

maserati

بعد از اینکه نماینده فروش مدارک مالی را به بانک ارسال کرد تا وجه به حساب شرکت واریز شود، با پاسخ بانک مبنی‌بر جعلی بودن اسناد مواجه شد. در آن لحظه این نماینده بدشانس دیگر کاری از دستش بر نمی‌آمد چراکه خودرو تحویل شده بود. حتی گفته شده که چک صادر شده برای واریز ۱۰۲۶ دلار مالیات نیز جعلی بوده است. خلاصه که این سارق حرفه‌ای توانست یک سوپر اسپرت گرانقیمت ۸ سیلندری با قدرت ۴۵۴ اسب بخار را با شیوه‌ای نوین به سرقت ببرد! احتمالا وی علاوه‌بر داشتن تخصص در جعل اسناد، چندین بار هم به دقت فیلم سینمایی “سرقت در ۶۰ ثانیه” را دیده بود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا