مکمل بنزین
گوناگونخبر

جگوار خودروی پر سرعت XE SV Project 8 را معرفی کرد

مدت زمان زیادی بود که ما سرنخ‌هایی از ورود قریب‌الوقوع جگوار XE SV Project 8 داشتیم و اکنون جگوار از خودروی XE SV Project 8 که برای ساخت آن از فناوری‌های پیشرفته‌ای استفاده شده، رونمایی کرده است. قلب تپنده این محصول یک پیشرانه 5 لیتری v8 بوده که 592 اسب‌بخار قدرت و 516 پوند فوت گشتاور دارد که این مسئله آن را به قدرتمندترین سدان کمپانی جگوار تبدیل کرده است.

jaguar-xe-sv-project-8

در همین رابطه آقای جان ادواردز به عنوان مدیر بخش عملیات ویژه کمپانی جگوار گفته است: «مدل جدید ما مرز لوکس بودن و عملکرد یک خودرو را به حرکت در می‌آورد. پروژه 8 محصول تلاش مهندسین و متخصصین کمپانی جگوار بوده و آنها یک خودروی اسپرت با عملکردی فوق‌العاده ساخته‌اند.»

علاوه بر افزایش خیره‌کننده قدرت؛ از مقدار زیادی فیبرکربن در سپر جلو، عقب و سقف XE SV Project 8 استفاده شده است. توزیع وزن برروی رینگ‌های 20 اینچی XE SV Project 8 به خوبی صورت می‌پذیرد. بدنه آیرودینامیکی XE SV Project 8 کاملا صاف بوده و در انتهای آن یک بال پیشرفته و قابل تنظیم قرار دارد. XE SV Project 8 دو دیفرانسیل بوده و در مواقع لزوم می‌توان آن را تک دیفرانسیل کرد!

jaguar-xe-sv-project-8-1

XE SV Project 8 در جاده عملکردی سفت و سخت دارد و رانندگی با آن به لطف سیستم تعلیق اختصاصی کمپانی جگوار لذت بخش است. XE SV Project 8 فرمان‌پذیری و گشتاور بسیار دقیقی داشته و برای متوقف کردن آن باید از ترمزهای سرامیکی استفاده کرد.

jaguar-xe-sv-project-8-2

در محیط داخلی XE SV Project 8 از مقدار زیادی پوشش میکرو فایبر و فیبرکربن استفاده شده و XE SV Project 8 برای انتقال سرعت از یک گیربکس 8 سرعته استفاده می‌‎کند. برای تعویض دنده می‌توان از شیفت‌های پشت فرمان و یا دسته دنده قرار گرفته برروی کنسول مرکزی استفاده کرد.

jaguar-xe-sv-project-8-3

به گفته جگوار خودروی XE SV Project 8 تنها در 3.3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن بیش از 200 مایل در ساعت است که این مقدار خودروی XE SV Project 8 را به یک گربه سریع و منحصر به فرد تبدیل کرده است. جگوار تنها 300 دستگاه از خودروی XE SV Project 8 را تولید نموده و هنوز قیمت قطعی آن را اعلام نکرده است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا