مکمل بنزین
گوناگونخبر

اینفینیتی New Q30 به صورت رسمی معرفی شد

نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2015 لحظاتی پیش میزبان یکی از محصولات خاص کمپانی Infiniti بود. محصولی که می‌توان آن را اولین خودروی جمع و جور و شیک این کمپانی دانست. New Q30 نام این خودروی زیباست. پیش از این که این خودرو در نمایشگاه فرانکفورت نمایش داده شود، این خودروساز به صورت آنلاین از این تولید جدیدش رونمایی کرده بود. این محصول، به عنوان یک هاچ بک، یکی از کوچک‌ترین و ارزان‌ترین محصولات کمپانی اینفینیتی خواهد بود. Q30 با طراحی منحصر به فرد خود، محصولی بین نیسان، رنو و مرسدس بنز خواهد بود.

infiniti-q30-14-970x647-c

در زیر بدنه زیبا و صیقلی Q30 یکی از پلتفرم‌های کمپانی مرسدس بنز یعنی MFA قرار دارد، پلتفرمی که از معماری آن پیش از این برای محصولات خاص این کمپانی آلمانی یعنی سری A-Class ،CLA-Class و GLA-Class نیز استفاده شده است. موتور این خودرو یک پیشرانه 4 سیلندر 2.0 لیتری است که می‌تواند 208 اسب بخار قدرت تولید کند. اینفینیتی این محصولش را با یک گیربکس دستی 6 سرعته به بازار عرضه کرده است. این موتور قبلا در بنز CLA با فناوری کلاچ دوگانه و گیربکس 7 سرعته نیز عرضه شده بود. قدرت این موتور با سیستم FWD یا با درخواست مشتری AWD به چرخ‌ها انتقال پیدا خواهد کرد. این موتور و سیستم برای تولیداتی است که در کشور آمریکا به فروش خواهد رسید.

infiniti-q30-13-970x647-c

در اروپا، Q30 با یک موتور 1.6 لیتری با توان 120 اسب بخار و یک نمونه 2.0 لیتری با توان تولید 154 اسب بخار قدرت عرضه می‌شود که خریداران می‌توانند نسبت به نیاز خود یکی از آنان را برگزینند. به جز این دو موتور، خریداران این خودرو می‌توانند موتورهای دیزلی را نیز امتحان کنند. پیشرانه دیزلی 1.5 لیتری با توان 107 اسب بخار و پیشرانه 2.2 لیتری با توان 168 اسب بخار نیز دو گزینه دیزلی این کمپانی هستند.

infiniti-q30-18-970x647-c

Q30 در سه نسخه و از طریق نمایندگی‌های رسمی اینفینیتی تا پایان سال 2015 در بازار عرضه خواهد شد. مدل پایه، مدل اسپرت و Premium این سه مدل هستند. در مدل اسپرت، فضای داخلی با طراحی سیاه و سفید در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و تزیینات داخل کابین نیز همگی از روکش چرم برخوردار هستند. مدل اسپرت به جز امکانات جانبی مناسب، از لحاظ کارایی نیز تغییراتی نسبت به مدل پایه دارد. بدنه آن حدود 0.6 اینچ کوچک‌تر بوده و در کنار آن از چرخ‌های بزرگ‌تر و 19 اینچی بهره برده است.

infiniti-q30-21-640x427-c

در مدل Premium چراغ‌های جلو و مه شکن‌ها تمام LED بوده و آینه‌های هم رنگ بدنه بوده و دارای گرم کن داخلی است. همچنین اگزوز دو گانه از جنس کروم نیز در نسخه Premium وجود دارد.

infiniti-q30-15-970x647-c

تا آنجا که به فناوری‌های خودرو مربوط می‌شود، Q30 در نسخه Premium سعی کرده است تا جایی که می‌تواند از آن‌ها بهره گیرد. امکاناتی نظیر پارک کردن خودکار با کمک آینه‌های اطراف خودرو، هشدار نقطه کور، هشدار برخورد در قسمت جلوی خودرو، ترمز اضطراری در هنگام برخورد احتمالی از جلو، کروز کنترل هوشمند و بهره گیری از یک سیستم مالتی مدیای هوشمند لمسی مواردی است که اینفینتی سعی کرده با بهره گیری از آن‌ها مشتریانش را راضی کند.

infiniti-q30-16-970x647-c

امکانات تکمیلی مانند قیمت گذاری منطقه‌ای و… در هنگام فروش رسمی منتشر خواهد شد.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا