مکمل بنزین
خبر

رونمایی از اتوبوس درون شهری دوست‌دار محیط زیست ایرانی!

شرکت تولیدی صنعتی عقاب افشان، تولیدکننده خودروهای اسکانیا در ایران، آخرین‌ مدل خود را با عنوان دوست‌دار محیط‌زیست رونمایی کرد.

این شرکت از یک اتوبوس درون‌شهری به نام (پارسین) در هفتمین دوسالانه اتحادیه آسیا اقیانوسیه خودروهای گازسوز رونمایی کرد؛ گردهمایی صنعتی که هفته گذشته در تهران برگزار شد. اتحادیه آسیا اقیانوسیه خودروهای داخلی گاز طبیعی (ANGVA) یک اجلاس، نمایشگاه و گردهمایی تجاری در منطقه آسیا اقیانوسیه به‌منظور معرفی بیشتر صنعت خودروهای گاز طبیعی است. گردهمایی که به بازیگران این صنعت امکان معرفی و عرضه محصولات خود را می‌دهد. اتوبوس پارسین (Parsin)، به‌عنوان یک خودروی دوست دار محیط‌زیست که توانایی گرفتن استانداردهای یورو 6 رادار است رونمایی شده است.

این خودرو با یک موتور 9 لیتری CNG که بر پایه موتور اسکانیا بوده و سیستم انتقال قدرت اتوماتیک 6 سرعته را داراست، قدرت‌نمایی خواهد کرد.

اتوبوس درون‌شهری شرکت عقاب، با ارتفاع کم خود و همچنین پلکانی برای ویلچر، طراحی‌ شده است.

بر اساس گفته‌های مدیرعامل شرکت عقاب افشان، بهروز مرادی، این خودرو همچنین استانداردها و قوانین اجرایی شورای عالی تنظیم ترافیک شهری را نیز با موفقیت پشت سر خواهد گذاشت.

بر اساس قوانین اعلامی سال قبل توسط این شورا، واردکنندگان و تولیدکنندگان خودروهای درون‌شهری ملزم به اجرای استانداردهای اعلامی آن‌ها هستند. طبق این قوانین، اتوبوس‌های گازسوز باید بر اساس استانداردهای یورو 6 ساخته و عرضه شوند. همچنین طبق گفته‌های مرادی، موتور اسکانیا، در شرایط مختلف آب و هوایی در کشورهایی مثل کلمبیا و اندونزی مورد آزمایش قرارگرفته و استانداردهای سخت محیط‌زیست و آب و هوایی را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته است.

آلودگی هوا در بعضی از کلان‌شهرهای ایران به مرحله‌ی خطرناکی رسیده است و سازمان‌های مربوطه، دولت و شهرداری‌ها به‌جای ارائه راهکارهایی جامع و بلندمدت، بیشتر درگیر انجام کارهای زودبازده و کوتاه‌مدتی هستند که توانایی حل مشکلات زیست‌محیطی را ندارند. البته جایگزین کردن بافت فرسوده حمل‌ونقل که شامل خودروهای عمومی مثل اتوبوس‌های قاتل سوخت، که بسیار قدیمی و بعضا عتیقه نیز هستند با اتوبوس‌های هیبرید و دوست دار محیط‌زیست (Eco-friendly) کاری است که اثرات مثبت و درازمدت زیادی را خواهد داشت.

در اواسط اردیبهشت‌ماه 96، یک تولیدکننده خودروهای تجاری و درون‌شهری خبر از استفاده 400 عددی اتوبوس‌های CNG به کلان‌شهرهای تبریز و تهران داد.

کارمانیا، تولیدکننده داخلی دیگر نیز، به‌منظور تست رانندگی اتوبوس‌های درون‌شهری تمام الکتریک مونتاژی خود بانام BYD K9 در شهر شیراز اقداماتی انجام داده بود که بعدازآن خبرهایی مبنی بر پیشرفت در انجام کار منتشر نشده است.

شرکت عقاب افشان هنوز قیمت و زمان عرضه اتوبوس‌های درون‌شهری پارسین را اعلام نکرده است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. عالیه بود و خوشحالیم از دو جهت هم پاک بودن محصول هم طراحی مناسب جهت معلولان

  2. دنیا به سمت خودر.های برقی حرکت میکنه ما هنوز نولید گازسوز را به عنوان پیشرفت حساب میکنیم. گاز هم آلایندگی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا