مکمل بنزین
گوناگونخبر

شرکت لکسوس از خودروی مفهومی LF-1 پرده برداشت!

نزدیک به یک دهه است که لکسوس از نسل سوم خودروی شاسی بلند LX رونمایی کرده است.اما به نظر می‌رسد به پایان عمر این نسل از خودروهای لکسوس نزدیک شده و باید منتظر رونمایی از نسل جدید آن باشیم. این شرکت ژاپنی به تازگی از خودروی مفهومی LF-1 رونمایی کرده که به نظر ما نشان دهنده طراحی نسل آینده لکسوس LX است.

لکسوس در زمان معرفی این محصول به عبارت “پتانسیل بالا برای شکل دادن نسل بعدی کراس‌ اوورهای لوکس” اشاره کرد.

خودروی مفهومی LF-1 از زبان طراحی جدید لکسوس پیروی می‌کند. طراحی این محصول در مرکز CALTY Design Research در شهر کالیفرنیا صورت گرفته است. افرادی که در طراحی این خودرو نقش داشته‌اند در پروژه FT-1 که به عنوان نسل جدید تویوتا سوپرا شناخته می‌شود نیز مشارکت دارند.

همانند اکثر خودروهای مفهومی که این روزها معرفی می‌شوند، لکسوس FT-1 نیز از طراحی ظاهری منحصر به‌فردی بهره می‌برد. لکسوس برای این محصول خود رینگ‌های بزرگ 22 اینچی در نظر گرفته و بر روی بدنه آن شاهد حضور خطوط تیزی هستیم.

خودروی مفهومی LF-1 دارای طولی برابر با 5014 میلی‌متر و عرضی برابر با 1986 میلی‌متر است. ارتفاع این دستگاه به 1605 میلی‌متر می‌رسد. این محصول در مقایسه با نسل لکسوس LX موجود در بازار، طویل‌تر و پهن‌تر است. فاصله بین مرکز چرخ‌های جلو و عقب لکسوس LF-1 برابر با 2974 میلی‌متر بوده که نسبت به لکسوس LX کوتاه‌تر است.

طراحی این خودرو را باید زیبا دانست. حتما نباید به خودروهای SUV و کراس اوورهای بزرگ علاقه داشته باشید تا طراحی این خودروی مفهومی جدید لکسوس را تحسین کنید، چرا که هر فرد علاقه‌مند به ماشین از طراحی آن استقبال خواهد کرد.

در حالی‌که طراحی این خودروی مفهومی را می‌پسندیم ولی نمی‌توانیم از جلو پنجره بزرگ آن چشم‌پوشی کنیم. طراحی بخش پشتی این محصول مقداری عجیب به نظر می رسد ولی در حالت کلی بدنه آن دارای طراحی زیبایی است.

نحوه طراحی چراغ‌های این خودرو به خوبی مفهومی بودن آن را نشان می‌دهد. دستگیره‌های درب و همچنین عدم وجود آینه‌های بغل مرسوم در خودروهای موجود در بازار نیز نشان‌ دهنده این امر بوده که با طراحی از آینده روبرو هستیم.

بعد از طراحی بیرونی به سراغ کابین خودروی مفهومی LF-1 می‌رویم. در کابین این ماشین از کنترلرهای کمی استفاده شده و در کل دارای طراحی مینیمالیستی است. در کابین این خودرو شاهد نمایشگری دیجیتال برای راننده و دکمه‌های حساس به لمس هستیم. در کنار سیستم ناوبری چهار بعدی این خودرو، برای سرنشینان پشتی نیز چندین مانیتور در نظر گرفته شده است.

مهم‌ترین بخش برای یک خودرو، موتور تامین کننده قدرت آن است. لکسوس صحبتی در رابطه با موتور مورد استفاده در این خودرو نکرده و احتمال بهره گرفتن از چندین نمونه برای این محصول وجود دارد. به احتمال زیاد لکسوس برای خودروی مفهومی خود موتورهای بنزینی، هیبریدی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی را در نظر گرفته است.

از خودروی مفهومی LF-1 می‌توان به عنوان محصولی یاد کرد که لکسوس در آینده از آن برای طراحی محصولات جدید خود بهره خواهد گرفت. باید منتظر ماند و دید که نسل بعدی لکسوس LX تا چه اندازه به این ماشین مفهومی شباهت دارد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا