مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

5 دلیل برای آنکه BYD F3 بخریم!

بی‌وای‌دی یکی از جوان‌ترین برندهای چینی محسوب می‌شود که اهداف روشنی دارد و روز به‌روز به آنچه که در ذهن دارد بیشتر نزدیک می‌شود. حتی تبلیغات خودروهای این برند نیز نشان می‌دهد که به حضور در بازارهای جهانی می‌اندیشد. شاید محصولات گذشته خودروسازان چینی کیفیت بالایی نداشتند و ایرانی‌ها را نسبت به خود مایوس کردند ولی اکنون شرایط تغییر کرده‌ است و باید نگاه خود را به محصولات چینی عوض کنیم.

بی‌وای‌دی را می‌توان پرچم دار محصولات چینی باکیفیت در ایران دانست. در ابتدا، حضور این خودروساز در ایران چندان مقتدر نبود اما کارمانیا خودرو شرایط را تغییر داده و سعی دارد با عرضه محصولات مختلف و خدمات بهتر، مشتریان بیشتری را به خود جلب کند.

این کمپانی چینی در زمینه تولید خودروهای هیبریدی در جهان رتبه نخست را دارد و در این بخش نیز دستاوردهای زیادی داشته است. بدون شک با این تفاسیر با یک خودروساز حرفه‌ای روبرو هستیم که با یک تیم مقتدر سیاست‌های خود را پیش می‌برد.  f3 جدیدترین محصول کارمانیا خودرو و بی‌وای‌دی برای هموطنان است که در محدوده قیمتی 50 میلیون تومان عرضه می‌شود. این خودرو مجموعه‌ای از نقاط مثبت را در دل خود جای داده که امروز با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

قیمت

در کشور ما در بازه 50 میلیون تومان چند انتخاب چینی و ایرانی وجود دارد که نقاط ضعف آنها بیشتر از بخش‌های دوست داشتنی بوده و باعث می‌شود مالک بعد از مدتی از خودروی خود خسته شود. عرضه بی‌وای‌دی f3 با قیمتی در حدود 53 میلیون تومان باعث شده تا مردم بتوانند یک گزینه بهتر را انتخاب کنند. این خودرو می‌تواند با توجه به محاسنی که دارد انتخاب طیف وسیعی از ایرانیان باشد. البته قیمت این خودرو می‌توانست کمتر باشد اما در جایی که خودرویی مانند دنا بیش از 50 میلیون تومان قیمت دارد، عرضه بی‌وای‌دی اف3 با چنین قیمتی خیلی غیرمنطقی نیست.

طراحی

طراحی این خودرو بسیار شبیه به سدان‌های تویوتا بوده و همین باعث می‌شود که با قیمت کم علاقه‌مندان به طراحی تویوتا، خودرویی شبیه به کمری و کرولا را بتوانند سوار شوند. بدون شک اف3 در حال حاضر زیباترین محصول در رده قیمتی 50 میلیون تومان است. این خودرو با چراغ‌های جلویی کشیده نوارهای کرومی پهن چهره‌ای اسپورت و زیبا دارد. چراغ‌های عقب نیز از طراحی خاصی برخوردارند و کاملا با بخش جلویی هماهنگ هستند. طراحان این خودرو سعی کرده‌اند با خطوط بدنه قوی، چهره‌ای اسپورت ایجاد کنند که موفق نیز بوده‌اند. پس با خرید f3 یک محصول زیبا بدست خواهید آورد.

طراحی داخلی

زیبایی کابین شاید به‌اندازه بخش خارجی نباشد اما نسبت به رقبا باز هم برتر است. اگر از جنس متریال داخلی بی‌وای‌دی f3 چشم‌پوشی کنیم در کابین بخش‌های خوب زیادی وجود دارد. شکل قرار گیری کلیدهای سخت‌افزاری در وسط داشبورد به‌نحوی بوده که راننده به همه بخش‌های بخوبی کنترل داشته باشد. غربیلک فرمان و آمپر کیلومتر شمار نیز بسیار خوب طراحی شده‌اند.

تجهیزات

بی‌وای‌دی f3 نسبت به رقبای خود از تجهیزات خوبی بهره می‌برد که می‌تواند نیازهای یک خانواده را بطور کامل پوشش دهد. برخی از تجهیزات این خودرو در محصولاتی دیده می‌شوند که قیمتی بسیار بالاتر از اف 3 دارند. لیست تجهیزات رفاهی و ایمنی بی‌وای‌دی اف3 به شرح زیر است:

» دوربین دید جانبی زیر آینه سمت راست و دوربین دید عقب
» سیستم ورود بدون کلید با دکمه روی درب های جلو و صندوق عقب
» استارت دکمه ای
» سیستم تهویه مطبوع برقی
»چراغ های جلوی روشنایی در روز (Daylight)
» روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو و چراغ بدرقه
» رینگ اسپرت آلیاژی با لاستیک سایز 195/60R15با تایر زاپاس سایز اصلی با رینگ آهنی
» سانروف دو حالته
» صفحه نمایش چند منظوره (نمایش ساعت، هشدار کمربند و سنسور دنده عقب)
» سیستم نمایش پیمایش و مصرف سوخت (Trip Computer)
» چراغ های هالوژن جلو، چراغ LED عقب و چراغ مه شکن جلو و عقب
» تنظیم ارتفاع چراغ های جلو
» کنترل سیستم صوتی، پاسخگوئی به تماس ها و دوربین جانبی روی غربیلک فرمان
» صندلی ها با روکش چرم
» آئینه‌های جانبی برقی، تاشو با راهنما و چراغ خوش آمدگویی
» قفل درب صندوق عقب برقی
» آنتن کوسه ای
» فعال شدن اتوماتیک دوربین جانبی در هنگام شروع حرکت از دنده عقب جهت افزایش دید
» دارای 2 کیسه هوای ایمنی (راننده و سرنشین)
» سیستم ترمز ضد قفل (ABS)
» سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
» 4 عدد سنسور پارک بر روی سپر عقب
» قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت با صدای هشدار و کلید هوشمند (PIC)

ایمنی و کیفیت سواری

بی‌وای‌دی اف3 با آپشن‌های ایمنی خود و همچنین کسب 5 ستاره کیفیت از موسسه ایمنی چین، یک محصول مطمئن محسوب می‌شود. شاید موسسه ایمنی چین به‌اندازه اروپا و آمریکا معتبر نباشد اما بدون شک این محصول با توجه به پلتفرمی که دارد از خودروهای داخلی و سایر چینی‌های هم قیمت بهتر عمل خواهد کرد. سواری نرم محصولات بی‌وای‌دی در کشور چین مشهور است و سیستم تعلیق این خودرو به خوبی وظیفه خود را ایفا می‌کند.

همچنین مصرف سوخت پایین f3 باعث شده از محصولات دیگری مانند دنا کم هزینه‌تر باشد. صدای پیشرانه بسیار کم به داخل کابین نفوذ می‌کند و همین باعث برتری مجدد اف3 نسبت به رقبا می‌شود.

کلام آخر

بی‌وای‌دی f3 بعنوان یک خودروی ارزان قیمت می‌تواند یک گزینه خوب باشد. نباید از یک خودروی 50 میلیون تومانی توقع تویوتا کمری و… را داشت اما آمار فروش این کمپانی نشان می‌دهد که محبوبیت فراوانی در بازار محلی دارد. در ایران رقبایی مانند دنا و برلیانس پیش روی این خودرو قرار دارند که در برخی از موارد بدون شک عملکرد اف3 بهتر خواهد بود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. اگر اتومات بود میتونست بازار رو بگیره تو مدل دنده ای بعیده موفق بشه همین الان ال نود پلاس و چند وقته دیگه ۲۰۷ صندوقدار رقیبای قدر این ماشینن ، پروژه دنا هم علنا شکست خورده چون ضعف های طراحیش و مونتاژش زیاده مخصوصا آیرودینامیک ماشین افتضاحه طوری که وقتی سرعت میره بالای ۸۰ صدای نیسان آبی میده

  2. من‌این‌خوردو‌را‌پسند‌کردم‌وباتوجه‌به‌شناخت‌وتوضیحات
    اینو‌پسندیدم‌وثبت‌نام‌کردم‌امیدوارم‌خودروی‌باکیفیت‌باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا