مکمل بنزین
خبرداخلی

خودروسازی مشترک بین ایران و بلاروس؛ بازار اوراسیا به دست ایران می‌افتد؟

به گزارش چرخان، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در صحبت‌هایی که امروز در چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با جمهوری بلاروس با خبرنگاران داشت، پیرامون برنامه‌های آینده این وزارت‌خانه و اقدامات انجام شده و مشکلات پیش روی همکاری‌های این دو کشور گفت: یکی از برنامه‌های مهم این وزارت‌خانه توسعه خودروسازی کشور و حضور خودروسازان ایرانی در کشورهای اوراسیا است که مورد توجه خبرنگاران نیز بود.

وی در این نشست گفت: یکی از مواردی که برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور لازم است، تسهیل امور و روابط بانکی است که باید هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی شود. در حال حاضر روابط بانکی خوبی داریم ولی برای ایجاد همکاری تجاری و صنعتی باید روابط بیشتر و بهتری نسبت به امروز داشته باشیم.

محمد شریعتمداری در ادامه افزود: البته روابط بانکی موجود بین بانک تجارت سرمایه ایران در بلاروس و بانک‌های کشور بلاروس خوب است و نقل و انتقالات مالی به خوبی انجام می‌شود. روابط کارگزاری موجود در بانک‌ها قابل قبول نیست و ما میخواهیم روابط بانک‌ها به سطوح بالاتری برسد و امور بانکی با سرعت بیشتری انجام شود. ما همچنین در بخش روابط تجاری با کشور بلاروس توانستیم هماهنگی‌های لازم برای اخذ تسهیلات 50 میلیون یورویی از بانک توسعه صادرات ایران را انجام بدهیم و امیدواریم از سمت بلاروسی نیز این اتفاق بیفتد تا بازرگانان دو کشور بتوانند به راحتی تجارت خود را انجام دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد همکاری‌های خودرویی دو کشور نیز گفت: ما با طرف بلاروسی مشخص کرده‌ایم که در چه بخش‌هایی می‌توانیم باهمدیگر همکاری داشته باشیم و خودروسازی یکی از بخش‌های مهم این توافق است که قصد داریم وارد بازار خودروسازی اوراسیا شویم. ما می‌خواهیم خودروهای ایرانی به بازار اوراسیا وارد شوند تا بتوانیم محصولات را در خارج از بازارهای خارجی فعلی به فروش برسانیم.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا