مکمل بنزین
گوناگونبازارچه

قیمت مدل‌های مختلف ساینا در بازار داخلی کشور چقدر است؟

یکی از محصولات جدید سایپا که حدود یک سال از معرفی آن به بازار می‌گذرد، ساینا نام دارد. این خودرو در واقع فیس لیفت تیبا بوده و بر روی پلتفرم این خودرو طراحی و ساخته شده است.  ساینا در طول حضور خود در بازار خودرویی ایران تا بدین لحظه موفقیت نسبتا خوبی را در زمینه فروش بدست آورده و به‌تازگی مدل اتوماتیک آن نیز راهی بازار داخلی کشور شده است. در همین رابطه، حال در این مطلب نگاهی به قیمت ‌مدل‌های مختلف این خودرو در بازار کشور می‌اندازیم (مدل‌های 95، 96 و 97)

لازم به یاداوریست که در حال حاضر ساینا در دو نمونه دنده دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود و در این مطلب قیمت انواع مدل‌های صفر و کارکرده این خودرو ذکر گردیده است.

1-مدل‌های کارکرده

برای تهیه مدل‌های کارکرده ساینا به بودجه‌ای در حدود 24 الی27 میلیون تومان نیاز است. به‌طور مثال، برای خرید ساینا EX دنده‌ای با مدل 1395 و کارکردی برابر 30 هزار کیلومتر مبلغی مابین 25 الی 25 میلیون و600 هزار تومان نیاز است (رقم اعلامی بسته به سلامت خودرو قابل تغییر است، یعنی اگر خودرو تصادفی یا خط و خش داشته باشد، دارای ارزش کمتری خواهد بود) البته این نکته نیز لازم به یاداوریست که قیمت اعلامی از سوی فروشندگان این گونه خودروها علاوه بر fحث سلامت، به مواردی همچون بیمه نامه، لوازم جانبی و سرویس‌ها نیز بستگی دارد.

در سوی دیگر، حال اگر بخواهیم ساینا EX دنده‌ای را با مدل 1396 و کارکردی برابر با 10 هزار کیلومتر تهیه نماییم، نیازمند مبلغی در حدود 27 الی 27 میلیون و 500 هزار تومان، خواهیم بود. البته پیرامون این خودرو نیز می‌بایست این نکته را خاطر نشان کرد که قیمت اعلامی از سوی فروشنگان، بسته به موارد موجود همچون بیمه نامه، لوازم جانبی، سلامت خودرو و سرویس‌ها، قابل تغییر است.

2-مدل‌های صفرکیلومتر

در رابطه با مدل صفر کیلومتر این خودرو نیز می‌بایست به این نکته اشاره کرد که در سال جاری، ساینا اتوماتیک نیز به بازار داخلی کشور عرضه شده و با توجه به تیپ‌‌های مختلف این خودرو، قیمت اعلامی از سوی شرکت‌های فروشنده متغییر است. در همین رابطه، قیمت مدل اتوماتیک و معمولی این خودرو برابر با 38 میلیون و 500 هزار تومان و قیمت مدل لاکچری ساینا، در حدود 40 الی 41 میلیون تومان اعلام شده است.

در سوی دیگر، همان‌گونه که می‌دانید ساینا دارای مدل دنده‌ای نیز بوده و قیمت این خودرو با توجه به کد تجاری EX در بازار داخلی کشور تا بدین لحظه برابر با 28 میلیون و 500 هزار تومان برای مدل 1397 اعلام شده است.

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا