مکمل بنزین
مشاوره خریدگوناگون

خودرو ساینا دارای چه معایبی است؟

همان‌گونه که می‌دانید، ساینا یکی از جدیدترین محصولات گروه خودروسازی سایپا بوده که برای نخستین بار در اوایل سال 1395، ساینا با مدل دنده‌ای خود وارد بازار کشور شد. اما به اعتقاد اغلب کارشناسان و علاقمندان حوزه خودرو در کشور، ساینا محصولی نچندان باکیفیت بوده و از ارزش خرید پایین تری نسبت به قیمت اعلامی از سوی شرکت سازنده برخوردار است

حال در سلسلسه مطالب برررسی خودروها در وب سایت تحیلی خبری چرخان، به سراغ بررسی معایب ساینا می‌رویم و به‌صورت مطلبی مختصر، برخی از معایب این خودرو همچون، کیفیت مونتاژ، پیشرانه ضعیف، جنس متریال داخل اتاق، طراحی ظاهری و … را عنوان خواهیم کرد.

1-طراحی ظاهری

به‌جرات می‌توان گفت که طراحی ظاهری ساینا یکی از نامتوازن ترین طراحی‌ها مابین دیگر خودروهای داخلی بوده و این خودرو دارای مشکلاتی همچون عدم تعادل کافی به علت وجود چرخ‌های کوچک است. همچنین، به اعتقاد کارشناسان، ساینا از ارتفاعی نامناسب برخوردار بوده و الگوریتم طراحی اجزا این مدل با یکدیگر در هماهنگی کامل نیستند.

2-پیشرانه ضعیف

یکی دیگر از معایب ساینا، پیشرانه ضعیف آن است. این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر با حجم دقیق 1503 سی‌سی بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 87 اسب بخار و گشتاوری برابر با 128 نیوتن متر است که اگر ابعاد و وزن خودرو را در نظر بگیریم، این پیشرانه قدیمی فاقد قدرت لازم برای ساینا بوده و کارایی کافی را برای استفاده طولانی مدت نخواهد داشت. همچنین، لازم به ذکر است که مدل اتوماتیک این خودرو نیز به تازگی وارد بازار کشور شده که از یک گیربکس CVT ساخت کمپانی پانچ بلژیک بهره می‌برد که با توجه به قدرت کم  پیشرانه، بی‌شک این جعبه دنده دچار مشکلاتی همچون تاخیر در تعویض دنده خواهد شد.

3-جنس متریال داخلی

از دیگر معایب ساینا که می‌توان به آن اشاره کرد، جنس متریال داخلی این خودرو است. در همین رابطه، با نگاهی به اتاق داخلی ساینا متوجه خواهیم شد که جنس پلاستیک به‌کار رفته در ساخت داشبورد و دیگر اجزا این خودرو بسیار نامرغوب بوده و از کیفیت پایین برخوردار هستند که با گذشت زمان علاوه بر به صدا افتادن اتاق، باعث حس ناخوشایند برای راننده و سرنشینان خواهد شد.

4- کیفیت مونتاژ

یکی دیگر از معایب ساینا که می‌بایست آن را از مهم‌ترین مشکلات این خودرو عنوان کرد، کیفیت مونتاژ است. با نگاهی کلی به ساینا می‌توان مشکلات مونتاژ قطعات در این خودرو را مشاهده کرد که در بارزترین این موارد می‌بایست به درزهای صندوق عقب و ناحیه سپر، وجود شکاف‌هایی مابین درب‌ها و صندوق جلو و دیگر موارد اشاره کرد که این امر به‌خودی خود باعث عدم اعتماد عده زیادی از خریداران این خودرو نسب به گروه خودروسازی سایپا شده است.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. البته اگر مقاله در باره نکات مثبت ساینا مینوشتید کارتون راحت تر بود. چون کلا مزایا و نکات مثبتی نداره

  2. خودم ماشین ساینا داریم خیلی ماشین خوب عالی شتابش خیلی خوبه

  3. من نزدیک دو سال ساینا دارم
    نکات مثبتش می‌تونه استهلاک پایین قطعات و هزینه تعمیرات و نگهداری پایینی داره
    شتابش به نسبت خودش بد نیست و تو سربالایی ها به هیچ عنوان کم نمیاره اما این مقاله در مورد نکات منفیش کاملا درسته

  4. ساینا ماشین خوبیه.ولی مشکل گیربوکس داره.قطعاتش به مرور یکی یکی خراب میشن.

  5. مقاله خیلی غیر تخصصی نوشته شده. تمام این مواردی که نوشتین (ارتفاع و چرخ و موتور و…) برای تیبا هم یکیه. از نظر کیفیت هم تمام خودرو های ایرانخودرو و سایپا یه در یه حد (آشغال) هستن. ضمنا گیربکس cvt دنده نداره که بخواد تعویض دنده اش با تاخیر انجام بشه.

    1. استاد گیربکس اتو دنده داره ولی بطور اتوماتیک دندش عوض میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا