مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

هر آنچه که می‌بایست از تیبا 2 بدانید را از چرخان بپرسید!

همان‌گونه که می‌دانید، وب سایت تحلیلی خبری چرخان، به تازگی سرویسی جدید با نام مشاوره و راهنمایی را در زمینه خرید انواع خودروهای موجود در بازار داخلی کشور را با هدف بهبود و کمک در انتخاب اتومبیل مورد نظر از سوی خریداران طرح ریزی کرده است که این سرویس به صورت دوره‌ای بر روی سایت قرار می‌گیرد. پیرامون همین موضوع، حال در این سلسله بررسی‌ها، نوبت به تیبا 2 می‌رسد که می‌توانید در ادامه این مطلب هر آنچه که می‌خواهید راجع به تیبا 2 بدانید را مطالعه نمایید.

لازم به یاداوریست که تیبا 2 در واقع نمونه هاچ‌بک تیبا صندوق دار در بازار داخلی کشور بوده و تا بدین لحظه (از ابتدای ورود به بازار داخلی کشور) از استقبال خوبی در زمینه فروش برخوردار بوده است.

هدف از ساخت تیبا 2 چه بوده است؟

تیبا 2 در واقع نمونه هاچ‌بک تیبا صندوق دار بوده و از سال 1393 وارد بازار خودرویی ایران شده است. طبق گفته مدیران ارشد سایپا، تیبا 2 به‌دلیل تقاضا بازار ایران بر پایه یک خودرو هاچ‌بک و اقتصادی تولید شده و هدف گذاری فروش این خودرو، بیشتر برای مخاطبان جوان و بانوان بوده است. (لازم به ذکر است که تیبا 2 به‌جزء در ظاهر، تفاوت خاصی با تیبا صندوق دار ندارد)

مشخصات فنی تیبا 2 چیست؟

در واقع تیبا 2 از همان پیشرانه چهار سیلندر ۸ سوپاپ تیبا صندوق دار با حجمی برابر با ۱.۵ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر است قدرتی برابر با ۸۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۲۶ نیوتن متر را تولید کند. گیربکس تیبا 2 به صورت دستی و ۵ سرعته بوده و قدرت حاصله از موتور توسط این گیربکس به محور جلو خودرو انتقال می‌یابد. همچنین، شتاب اولیه این خودرو از سرعت صفر مطلق تا صد کیلومتر زمانی در حدود 13.1 ثانیه به‌ طول خواهد انجامید و سقف سرعت آن نیز حدود 190 کیلومتر در ساعت است.

عملکرد تیبا 2 چگونه است؟

در رابطه با عمکرد این خودرو می‌توان این‌گونه گفت که این خودرو همانند تیبا صندوق دار، دارای فضای سرنشین مناسبی بوده و ارتفاع اتاق داخلی این خودرو برای افراد قدبلند نیز مناسب است و ۵ فرد بالغ (با اندامی متوسط و وزن ۸۰ کیلوگرم) به راحتی در این خودرو قرار می‌گیرند. در رابطه با مصرف سوخت تیبا 2 نیز می‌بایست این‌گونه گفت که این خودرو در هر صد کیلومتر مسیر پرترافیک و شهری مصرفی برابر با 8.2 لیتر بنزین را دارا بوده و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان، مصرفی برابر با 6.0 لیتر بنزین را به‌خود اختصاص خواهد داد.

همچنین، در نمودار سیکل ترکیبی مصرف، تیبا 2 عددی برابر با 7.0 لیتر بنزین را در مجموع از خود به‌جای می‌گذارد و استاندارد آلایندگی آن برابر با یورو۴ اعلام شده است (گنجایش باک بنزین این خودرو برابر با ۴۱ لیتر است)

هزینه سرویس‌های دوره‌ای تیبا 2 چقدر است؟

تیبا 2 را می‌توان همچون تیبا صندوق دار یکی از کم استهلاک‌ترین خودروهای بازار نامید. به اعتقاد تعمیرکاران، محدوده سرویس دوره‌ای این خودرو در هر ۵۵۰۰ الی ۶۳۰۰ کیلومتر است. همچنین، هزینه سرویس تیبا 2 در شرایط فعلی مابین 200 الی 300  هزار تومان برآورد شده است (تعویض روغن موتور، تعویض فیلتر هوا، بازرسی قطعات مصرفی و …) حال اگر بر فرض مثال خودرو مذکور دچار مخارجی همچون تعویض لاستیک شود، هزینه تعویض لاستیک این خودرو چقدر خواهد بود؟

در واقع سایز لاستیک تیبا 2 به‌طور استاندارد ۱۷۵ بوده و اگر بخواهیم یک جفت لاستیک با این سایز را با تهیه کنیم، می‌بایست مبلغی در حدود 1 میلیون الی 1 میلیون و 200 هزار تومان پرداخت نماییم.

(قیمت اعلامی در این بخش برای برندهای ایرانی همچون بارز، کویر، یزد و … است)

نرخ بیمه شخص ثالث تیبا 2 به چه صورت است؟

حال اگر بخواهیم راجع به نرخ بیمه تیبا 2 سخن  بگوییم، می‌بایست این‌گونه گفت که اگر شخصی این خودرو را به‌صورت صفرکیلومتر و با مدل 1400 خریداری نماید، می‌بایست هزینه‌ای در حدود 3 میلیون تومان الی 3 میلیون و ۳۱۰ هزار تومان را برای تهیه بیمه نامه خود پرداخت نماید.

معایب تیبا 2 به چه صورت است؟

این خودرو نیز همانند تیبا صندوق دار، یک محصول ارزان قیمت و با کیفیت ساختی نامطلوب است و دارای معایبی همچون جلوبندی ضعیف، اتاقی پر صدا، کیفیت سواری به‌مراتب ناخوشایند، عدم تعادل کافی در پیچ‌ها، دید نامناسب عقب و … است.

امکانات تیبا 2 به چه صورت است؟

تبیا 2 نیز همانند مدل صندوق دار خود، در حال حاضر در دو مدل SX و EX تولید می‌شود که بالاترین سطح امکانات این خودرو در مدل EX موجود بوده و از این امکانات می‌توان به مواردی همچون سیستم تهویه مطبوع خودکار، فرمان هیدرولیک، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، قفل مرکزی، ریموت کنترل، چراغ مه‌شکن عقب، چراغ مه‌شکن جلو، رینگ آلومینیومی، سپر همرنگ بدنه، کمربند ایمنی جلو قابل تنظیم و مجهز به سیستم پیش‌کشنده، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، گرمکن شیشه عقب، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، آینه‌های جانبی برقی، درب‌بازکن باک و صندوق عقب، ساعت دیجیتال و برف‌پاک‌کن جلو با دور قابل تنظیم اشاره کرد.

قیمت تیبا 2 در بازار چقدر است؟

در حال حاضر تیبا 2 همانند مدل صندوق دار خود، با دو مدل SX و EX تولید و روانه بازار می‌شود که طبق آخرین بروز رسانی، قیمت مدل SX این خودرو با مدل ساختاری 1400 برابر با 160 میلیون و قیمت مدل پلاس با مدل 1400 برابر با 180 میلیون تومان در بازار آزاد اعلام شده است. (لازم به یاداوریست که تنها بازار خودرویی در جهان که قیمت مدل‌های هاچ‌بک از نمونه‌های صندوق دار بیشتر است، بازار خودرویی ایران است)

 

حال اگر بخواهیم به‌سراغ مدل‌های دسته دوم و کارکرده این خودرو با بودجه‌ای برابر با کمتر از 180 میلیون تومان برویم، می‌بایست به سمت خرید مدل SX این مدل با سال ساختاری 1394 رفت. زیرا با بودجه مورد نظر می‌توان این خودرو را در بهترین شرایط موجود همچون سند تک برگ، کار کرد کم (کارکرد نمونه مورد نظر کمتر از 40 هزار کیلومتر است)  بدنه سالم و بدون تصادف و رنگ شدگی، سلامت موتوری و مدت بیمه نامه طولانی (بیش از ۷ ماه) خریداری کرد.

همچنین، اگر شخصی بخواهد تیبا 2 را به‌صورت شرایطی و با موعد تحویل کوتاه مدت (کمتر از ۳۰ روز) تهیه نماید، می‌تواند این خودرو را با تسهیلاتی تا سقف ۱۲ میلیون تومان و بازپرداختی مابین ۱۲ الی ۲۴ ماهه خریداری کند. لازم به یاداوریست که شرایط اقساطی این خودرو همانند دیگر محصولات این رده قیمتی سایپا بوده و تفاوت چندانی را دارا نیست. همچنین، این نکته را نیز می‌بایست خاطر نشان شد که که پیش پرداخت لازم برای خرید تیبا 2 در شرایط اقساطی با مدل ساختاری 1397، برابر با 15 میلیون تومان برای شرایط باز پرداخت 24 و 15 ماهه و 17 میلیون تومان برای شرایط باز پرداخت 12 ماهه است. ( این شرایط سابق بوده و فعلا این چنین مواردی با قیمت‌های درج شده وجود ندارد!)

 

 

بزرگترین سوپر گروه تلگرامی تیبا 2 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫206 دیدگاه ها

  1. تیبادوزیبای ایرانی رویای جوانی تیزچابک پرقدرت وشتاب بالا فراتر از206*405پراید سمند

      1. می گیره. خودم تیپ 5 دارم البته مال من 95 بود اون تازه تحویل بود.

      2. دوستان من پراید رو فروختم تیبا برداشتم ولی الان که 20 تا باش رفتم می گم صد رحمت به پراید مصرف سوخت خیلی کمتر از تیبا داشت، صدای موتور پراید خیلی کمتر از تیبا بود، خرج لنت ترمز تیبا از پژو بیشتره ! این قیافه زشت و بد ترکیب تیبا که بماند، پول دادم تیبا خریدم ولی هندلینگ ضعیف پراید رو هنوز داره تیبا تو پیچ در برابر پژو مثل سوسک می مونه در برابر فیل!

        1. من مجید هستم که بالا نظر دادم حرفم رو پس می گیرم،تیبا یه ماشین اقتصادی و پرشتاب و کم مصرف هست که قیافه قشنگ و خانومی داره ، موتور تیبا مثل سیلو 1500 هست که کم مصرف و کم استهلاک، در کل قیمت تیبا باعث میشه کسی سمت سمند و پژو قدیمی نره و تیبا بخره، جدیدا مدل 97 به بالا هم سایپا موتور و گیربکس رو به nd2 بهینه کرده

        2. الان کدوم حرفتون و باور کنیم؟! ماذافاذا

    1. آقا من تیبا خریدم ولی هر کار می کنم کاپوت زشت جلو رو اسپرت کنم نمیشه مخصوصا جلو پنجره، اینقدر هم نگین تیبا جاداره ، در حد پراید جاداره در برابر پژو داداشم خیلی کوچک و زشت هست می خوام با 111 عوضش کنم صدای موتور تیبا خیلی بیشتر از پراید شده مصرف سوخت تیبا خیلی بیشتر از پراید، صد رحمت به پراید که داشتم!

      1. خودم 405 موتور 206 دارم و همسرم تیبا، باورتون نمیشه ولی تیبا خیلی تیزه ، سیستم تعلیق تیبا در برابر پژو خودم خیلی نرم تره خیلی پژو کمک هاش ضربه میزنه ولی تیبا نه. می خوام یه تیبا 2 بردارم بجای این پژو خشک.

    2. تیبا یه ماشین اقتصادی و پرشتاب و کم مصرف هست که قیافه قشنگ و خانومی داره ، موتور تیبا مثل سیلو 1500 هست که کم مصرف و کم استهلاک، در کل قیمت تیبا باعث میشه کسی سمت سمند و پژو قدیمی نره و تیبا بخره، جدیدا مدل 97 به بالا هم سایپا موتور و گیربکس رو به nd2 بهینه کرده

    3. حاجی من خودم تیبا دو دارم اما هیچ کدوم از اینا که گفتی رو نداره چه مدلیشو باید بگیرم که اینایی که گفتی رو داشته باشه؟

    4. دمت گرم .ایول .واقعا دم سازندش گرم .عالیه .از ۲۰۶خیلی بهتره .

    5. سلام ببخشید دوستان این گاری به اصطلاح تیبا 2 شماره شاسیش کجا حک شده کسی میدونه اطلاع بده به شماره ام 09020221021 ممنون

      1. شماره شاسی تیبا دو زیر صندلی شاگردشماره شاسی زیر صندلی شاگرد

  2. من که خیلی راضی هستم اصلا اذیتم نمیکنه سگش شرف داره به خانواده پژو هرروز باید در تعمیرگاه باشی

    1. کاملا با نظر شما موافقم. قبلش 405و سمند داشتم از بس خرج واشر سر سیلندر کردم الانم که پژو میبینم عقم میگیره. تیبا عالیه.

  3. احساس میکنم نظراتی که در مدح تیبا نوشتن کار خود سایپایی هاست

    1. سایپا فرغون بسازه ملت می خرن احتیاجی به این کارا نداره

      1. داداش کلا ماشین سایپا یا ایرانخوردو شبیه فرغونن خودتو خسته نکن

  4. نسبت به رنج قیمتش ماشین خوبیه البته میشه گفت بد نیست ولی خب معایب خودروی ایرانی رو همه دیگه میدونن خودم یکساله دارم تقریبا میشه گفت خیلی اذیتم نکرده فقط همین از این به بعد هم با خداست

  5. باسلام.شش ماه میشه که ماشین رو تحویل گرفتم.الان چند روزه که صبح ها که ماشین و روشن میکنم موقع حرکت گاز نمیخوره یا باید چند تا پدال گاز بدم یا اینکه دو سه دقیقه صبر کنم تا درست بشه.

    1. باید چند دقیقه صبر کنی تا دور موتور بیاد زیر یک بعدش حرکت کنی

  6. سلام همگی..
    یه سوال ددارم راجب موتورتیباوروغن مصرفیش
    چن مماهیه ماشینموکه مدل۱۰-۹۶هست روازکسی خــریدم که متاسفانه روغن موتورشو دیرتعویض کرده وروغن رسوب کرده وقابل مشهدست وقتی درب قالپاق موتور روبازمیکنی.بلافاصله روغن ۱۰-۴۰ریختم .ااما یکی از دوستان فرمودن که دوسه مرحله روغنــه۵-۳۰wبریزم در هر۳هزارکیلومتر تا تمیز وسرویس بشه قطعات بالای سرسیلندر واسبک ها…..حالا خواستم بدونم نظر شماچیه دوستان وچــه راهــکاری رو توصیــــه ممیکنین؟
    باتشکــــر
    امیر ازبنـــــدرعباس

    1. شما روغن10 40بریز ارزون هرسه هزارتا یه موتور شور بریز 5دقیقه کار کنه خالیش کن عوض کن ردیف میشه تو 3 نوبت

  7. من 6ماهه این خودرو رو تحویل گرفتم جز کیفیت پاین رنگ بدنه هیچ مشگلی باهاش نداشتم خیلی هم ازش راضیم ماشین خیلی کم مصرف و عالیهه

      1. میخواستن یکدست رنگ بیشتر بزنن ، زورشون اومده ، شایدم حیفشون اومده ، اگر میزدن عالی می شد

    1. کیفیت رنگش ک افتضاص
      واقعا اشغالهههه
      شتاب خوبی داره
      ولی کیفیت رنگ پایین.گیربکس ضعیف.ترمز ضعیف.وووو هزاران عیب دیکه.سپر ها که اب میگیری بلند میشه.فرمان گاهی وقت ها قفل میکنه.کولرشم که بعد از ۳ ماه رادیاتش شکست جوش میخواددد
      افتضاصص نخرید

        1. سلام من قصد خرید یک تیبا دو ای ایکس رو دارم ماشینه اولم هست اطلاعات دقیق از کلاس ای ایکس و کلا مشخصات تیبا دو میخام

  8. سلام
    نسبت به گروه پژو خیلی خوبه و کم هزینه هست و برا خانوادهای جوان ایرانی عالی هست.

  9. سلام من بین تیبا ۱و۲ وساینا موندم میشه راهنمایی کنیین فقط خدایی درست حسابی

    1. به نظر من اگه سن شما از 25تا35است تیبا 2عالیه. بعد میفهمی چی گفتم

    2. تیبا 1 و 2 فرقی نداره، 2 مال جوونا و تیبا صندوقدار مال خانواده ها، در کل تیبا به کم مصرف بودن و پرشتاب بودن و سیستم تعلیق نرم معروف است

  10. تيبا 2 مدل 95 رينگ آلومينيومي دارم .واقعيت اين كه ماشين كم هزينه است ولي كيفيت داخل كابين واقعا ضعيفه ومث همه ماشينهاي ايراني ديگه .اتاق كوچكي داره .اما نسبت به اسب بخارش قدرت خوبي داره .صدا موتور داخل كابينش زياده .تو جاده نسبت به پرايد خيلي سر تره. تعادل متناسبي داره .صفحه كلاج فابريكش ايران صنعت است بدرد نميخوره حتما يه صفحه كلاج خوب بخريد و تعويضش كنيد . صد درصد صفحه كلاج فابريكش ضعفيه .رنگ بدنه ماشين واقعا ضعفيه .ولي چراغهاي خوبي داره با نور خوب كه به مراتب از 206 هم خيلي بهتره.تمركز نورش عاليه است .البته اين ماشين با ماشينهاي خارجي اصلا مقايسه نكنيد .يك پنجم قيمت ماشين خارجي رو ميديد .ولي در كل از نظر هزينه هاي و ظاهر خوبه .اگر سايپا مشكل صداي موتور و صفحه كلاج و رنگ و تجهيزات داخل رو حل كنيد ماشيني شهري عالي هست .البته ماشين غير از اين موارد چيز ديگري نداره
    يه ماشيني شهري خوبي هست و ميشه استفاده كرد .

    1. خب قربون شکل ماه ماشینت برم، اینا رو بهبود ببخشن که دیگه با اون قیمت نمیدن! اونوقت باید بری ۱۱۱ بخری و با ۱۱۱ پسر مش‌ممد مقایسه‌ش کنی.

  11. سلام
    من بین خرید ماشین تیبا 2 و 206 موندم البته میدونم 206 بهتره
    اما شنیدم 206 از سال 92 به بالا قطعات خوبی نمیزنه و جنس ها همه چینی هست
    حالا 206 مدل 92 بهتره یا تیبا 2؟
    راهنمایی بفرماید دوستانی که تیبا 2 داشتند و عزیزانی که 206 دارند

    1. تیبا. 206 سال 94 به بعد یه سره تعمیرگاه باید باشی. اشتباه من رو تکرار نکن

    2. دوست عزیز از خودت سوال کن اصلا چه دلیلی داره ۲۰۶ رو به تیبا ۲ ترجیح بدی؟ قدرت، سرعت، شتاب، استهلاک، مصرف سوخت، راحتی و …؟ از هر لحاظ حساب کنی تیبا ۲ سره. از ۲۰۶ فقط یه اسم مونده که خودتم بهش اشاره کردی.

  12. سلام خدمت همه عزیزان مخصوصا آقای ایرجی
    من بین خرید ۴۰۵ دوگانه و تیبا موندم به نظر شما کدومشو بگیرم

    1. به نظر من اگه خرید ماشین داری ،نخ با پولت برو خارج سگش شرف داره به ماشینهای ایران!!!!

    2. بین خانواده پژو و سمند فقط پژوSLX خوبه که اونم که ایران خودرو واسه فروش نمیذاره(نامردا)

  13. سلام دوستان من حدوداًیک سال میشه تیبا ۲ خریدم ؛تا ۳ الی ۴ ماه خوب بود .بعداز ۴ ماه داخل کابین ماشین به صدا افتاده و یک مورد دیگه،جلوبندی خیلی ضعیفی داره .در این دو مورد خیلی اذیت شدم

  14. امروز ماشين منو باز كردن و لاستيك يدكش رو بردن
    امنيت نداره اين تيبا٢

    1. از لحاظ امنیت کل ماشینهای ایرانی امنیت ندارن همه روسه سوت وا میکنن

  15. خواهشا راهنمایی کنید بین لکسوس و تیبا ۲ موندم کدوم بهتره

    1. بنظر من یه موتور بگیر اگه دیر بجنبی دوچرخه رو چرخ چپشم نمیتونی بگیری فقط زودباش

    2. به کسی که هنوز بین لکسوس و تیبا شک ذل ه چی میشه گفت؟ وقت رو تلف نکن تیبا رو بردار، زندگیت رو متحول کن

    3. سلام، اگر دنبال سیستم تعلیق، رخ خوب، ایمنی و قدرت هستی تیبا از لکسوس سرتره.

    4. خب عزیزم معلومه که تیبا 2 .
      این که دیگه پرسیدن نداره

  16. سلام من الان نزدیک به یکسال که تیبا۲دارم به اون کسی که خودشون قبول دارن غیرازاعصاب خوردی چیزی ندیدم مردباشید دروغ نگیدتایه بدبخت دیگی نره بخره

    1. سلام افرین واقعا این ماشین اشغال هست من صفرخریدم بعضیها میگفتن ماشین خوبی هست قبلش هم اصلان سواراین ماشین نشده بودم که تست کنم وقتی خریدم سوارشدم دیدم صدرحمت به پیکان من ماندم بعضیها میگندماشین خوبی هست شاید اولین ماشینی هست که سوارشدن نه گیربکس خوبی داردنه موتور طرف میگه دوسال دارم راضی هستم ازچی ماشین راضی هستی میشه بگی ازچی ماشین راضی هستی بعضیها میگند از۲۰۶بهترشایدباتیپ ۲بشه محک زدچه بسااونم قطعاتی شبیه این دارد بی کیفیت ولی تیپ۵اصلا قابل قیاس باتیپانیست یا پژو۴۰۵ ماشینه خیلی بهترازاین هست درکل لوازم وقطعات ماشینهای ایرانخودرووسایپا دراین ۳سال اخیربی کیفیت شدن

  17. من ۱سال میشه تیبا۲ خریدم خیییییلی راضیم هنوز دست بهش به هیچش نزدم فقط لاستیکهای فابریکش ضعیف بودن ترکید هانکوک گذاشتم همین و بس الانم میخوام گیربکس اتومات بزارم نمیدونم کجا برم پای چپم مشکل داره مجبورم اتوماتش کنم خداییش ماشین خوبیه محصولات پژو داشتم همه جورش هر روز درگیر مکانیک بودم

  18. فقط تیبا از 206 و405 وخلاصه از ماشنایی هم سطحش بهتره فقط تیبا 220 سرعت عالی

  19. دوستان عزیزم میخوم تیبا ۲ بگیرم راهنمایی کنید ایا ماشین خوبی هست بگیرم

  20. صفر تا صد تیبا اگه با کیلومتر خودش باشه ۱۳ تا ۱۴ ثانیه طول میکشه. از اونجایی که کیلومترش به ازای صد کیلومتر ۱۵ تا بیشتر نشون میده. ولی با برنامه gps اندازه گیری کردم. ۱۷.۵ ثانیه طول میکشه. یا حق

    1. دوستان بین پراید ۱۳۱ و تیبا۲ برای کار اسنپ کدوم بهتره لطفا راهنمایی کنید

  21. سلام حال شما من یه سوال داشتم من ماشینم تیبا 2هست دوتا در سمت راننده ضربه خورده میخو

  22. فقط ایمنی نداره اما از نظر شتاب ۲۰۶ رو راحت جا میذاره

    1. تيپ دو رو ميگيره نميدونم رو چه حساب ميگن تيپ پنج رو ميگيره . تيپ پنج اب بندي خوب بشه پا به پا اي ال ايكس ميره

  23. سلام واقعا ماشین خوبیه مخصوصا مصرفش باکولر برا مناطق جنوبی عالیه بنظرم برای ایران عالیه

  24. سلام من تیبا 2 دارم قبلش پژو و سمند داشتم خیلی ازش راضی هستم مصرفش عالیه شتابش هم خوبه بدنش هم بهتره ماشین های دیگه است

  25. سلام، من بین تیبا 2 و1 وساینا موندم چیکار کنم یکی راهنمایی کنه لطفا الان سمند ال ایکس 96 دارم پدرمو در اورده خستم کرده دیگه کلا صدا هستش تو اتاق ماشین مصرف بنزین هم که نگو

  26. تو این اوضاع اقتصادی تیبا هاچ بک ماشین بصرفه و کم استهلاکیه…ماشین پرشتاب و قیافه معقولی م داره ولی خب باتوجه ب کیفیت ساختش و ارزونیش معایبی هم داره ک ناچارا بایس کنار بیای

  27. من پنج ماهه تیبا۲ گرفتم بلافاصله یه نمد کاپوت براش گذاشتم، چراغ چکش گاهی روشن میشد رفتم نمایندگی گفتن فراخوان آی سی داره، خلاصه بعد از تعویض اون یه ماشین‌ خیلی خوب شده، شتابش از پراید و سمندef7 بیشتره. مدلای ۹۶ به بعدش قطر صفحه کلاجش بیشتر شده برابر ۲۱۵ میلیمتر، بنسبت قیمتش از ۲۰۶ بهتره.

  28. تیبا چه صندوق دار چه هاچبک پا به پای پارس می‌ره به جان بچمه امتحان کردم

  29. سلام تیبا ۲دارم روشن نمیشه استارت اصلا نمیزنه برقش اصلا روشن نمیشه مشکل از چیه؟

    1. شارژش تموم شده اگه همون اول ۸ ساعت میزاشتی شارژ اولیه اینطور نمیشد خخخخخ

  30. داداش من بین لامبورگینی وتیبا۲ موندم خیلیها میگن صدرصد تیبا ۲ بهتره ..لامبورگینی معایبه زیادی داره .توش خیلی راحتی،سرعتش خیلی بالاست،بسیار شیک وتودل برویه ،براحتی خراب نمیشه ولی برعکس میگن بابا ۲ برعکس لامبورگینی اصلا این معایبو نداره .دوستان لامبورگینی وتیبا سوار راهنمایی کنید .باور کنید بحث پولش نیست من دنبال کیفیتم

    1. اخه کدوم خری حرفتو باور میکنه.لامبورگینی رو با تیبا مقایسه میکنی؟

    2. اگه کیفیت، شتاب، سیستم‌تعلیق و آسایش سرنشین به معنای‌‌واقعی برات مهمه تیبا ۲. دیگه خود دادنی داداچ

    3. فقط تیبا ۲ مدل ۹۶ بگیر،لامبورگینی چیه بابا…
      تو خودت نگاه کن تو سطح شهر ببین لامبورگینی زیاده یا تیبا ۲،پس اگه لامبورگینی بهتر بود همه مردم بجای تیبا اونو میگرفتن،رای همیشه با اکثریته،پول که مهم نیس،پس یادت نره که هیچ لامبورگینیی تیبا ۲ اونم مدل ۹۶ نمیشه…
      خخخخخخخخخخخخ
      فقط تیبا.خخخ

  31. اخه کدوم خری حرفتو باور میکنه.لامبورگینی رو با تیبا مقایسه میکنی؟

  32. سلام دوستان من یک ماهی هست تیبا 2 خریدم و امپرش همیشه نزدیک وسط هس ولی به وسط نمیرسه ایا مشکلی داره?? حس میکنم امپرش باید کمتر باشه

  33. آقا من تیبا ۱دارم۱۱ ,,۹۷هس الان ۷۰هزار کار کرده سه دس لنت جلو عوض کردم با روغن وفیلترها هر پنج هزار عوض کردم یه بار صافی بنزین و یک جفت لاستیک دیگه به چیزی دس نزدم ت جاده. حاضرم با هر ماشین ایرانی بندازم به جرات میگم ۲۱۰تا راه میره سر پیچ ها ۴۰۵به گرد پاش نمیرسه ک فقط باس کمک عقب دوگانه سوز گازی با فنر مزدا ۱۰۰۰بندازی وکمک جلو گازی وفنر لول دوگانه ببین چکار میکنه. خدایی امروز رفتم جلو بندی تنظیم فرمان بزنم جلوبندی بدون کوچکترین ایراد حالا طرف. خر نداره سوار شه اومده انتقاد میکنه من که بنز سوار نشدم منا چه به نقد کردن. در مورد بنز خدایی توی رنج ماشینا ایرانی حرف نداره تو این اوضاع بد اقتصادی

  34. واقعا اشغاله مدل ۹۷حدود۳۰هزار کارکرده کمک همون اول روغن زد بوش طبق خراب شد زیربند ضعیفی داره واقعا خوب نیست

  35. من سه سال تیبا مدل ۹۴ داشتم و فروختم و حالا سمند ال ایکس گرفتم.تجربه خودم رو مختصر برا دوستانی که قصد خرید این ماشین رو دارن بگم که در قیاس با سمند ال ایکس که در حدش نیست و سمند سرتره ولی تیبا شتاب و قدرت خوبی داره موتور عالی..نرمی ماشین خوبه.ترمزها متوسطه.صندلی کیفیت نداره زیاد…گیربکس جالبی نداره. در کل ازش راضی بودم چون کم دردسر هست

  36. همین جور پیش بره تیبا با اوصاف کم مصرف بودن و پرشتابی و سیستم تعلیق و ترمز ریو که داره جایگزین پراید میشه….

  37. حاجی یه سوال
    من پراید دارم ۹۱
    میخوام بفروشم تیبا ۲ صفر بگیرم
    با این پیمایی که خوندم هم دارم منصرف میشم
    واقعا خرید این ماشین درسته یا نع؟؟

  38. آقا من پراید دارم ۹۱
    میخوام بفروشم تیبا ۲ صفر بگیرم
    با این نظرایی که خوندم دارم منصرف میشم
    آیا واقعا خرید این ماشین خوبه یا نع؟؟

    1. بخدا تو این ماشینای سطح پایین که تو شهر هستن تیبا از همشون از لحاظ کم دردسر بودن و کم خرج بودن و شتاب بیشتر از همشون بهتره….

      تنها معایب تیبا ۲ نسبت به بقیه ماشینا همینه و بس که صدای موتور را بیشتر از همه ماشینا میده تو اتاق و سر پیچ هم به نسبت بقیه ماشینا تعادلش کمتره دیگ از بقیه ماشینا از همه لحاظ سرتره.منظورم خانواده پژو و پراید و سمند هستش

  39. من پراید131 دارم می خواستم تیبا 2 بخرم اما نظرات دوستان را خوندم گیج شدم واقعا نمیدونم چکارکنم فقط به اندازه پراید وتیبا پول دارم دوستان راستش را بگید تیبا 2 ازپراید بهتره یانه؟

  40. سلام دوستان من ی پسره ۲۱سالم ی پژو پارس دارم حالا میخوام ی سایپا هم بگیرم دوستانی که تیبا۲دارن راضین از شتاب هندلینگ و مصرف؟؟؟؟

  41. همه کامنتارو خوندم فهمیدم ایران خودرو و سایپا دارن کری میخونن برا هم و ب ریش ما میخندن ما عادت کردیم ک یه چیز بی کیفیت بخریم اونم ب خاطر میزان درامدمون بیخیال اینم روش

  42. تیبا 2 نخرید من میخواستم 206 مدل 90 بگیرم همه گفتن 206 خرج داره نگیر تیبا 2 صفر بگیر هم خرج نداره هم ماشین خوبیه منم خیلی با ظاهرش مشکل داشتم ولی انقدر ازش تعریف کردن رفتم خریدم کاش 206 رو گرفته بودم تیبا2 خیلی افتضاحه رنگ بدنش اصلا خوب نیست کافیه کوچکترین چیزی بهش بخوره سریع لکه میشه.ترمزش خیلی داغونه صدای موتورش زیاده و اصلا تعادل نداره دنداه هاش بد جا میره عقبش دید نداره جنس داشبورد پراید خیلی بهتره

  43. تیبا2 عالیه.من قبلا پراید داشتم.تیبا 2 از لحاظ قدرت موتور و حتی بدنه خیلی سرتر از پراید هست.در کل ماشین قابل قبولیه.

  44. خدایی من نزدیک به دو ساله دارم خیلی راضیم تازه 80هزارتا باهاش رفتم فقط تو این دو سال یه احرم زیر دنده رو بردم عوض کردن فکر کنم موقع ساخت ماشین من نیرو های سایپا تازه حقوق گرفته بودن و شیفت روز هم بودن چون خدایی هیچ ایرادی نداره سنگ تمام گذاشتن همشون گرم

  45. دوستان من پراید دارم درسته اذیت میکنه اما ماشین سگ جونیه هربلایی هم سرش اوردم الانم میخوام تیبا۲بخرم مطمئنم از پراید بهتره

  46. سلام ببینید رفقا تیبا 2 خیلی خیلی ماشین خوبیه من از سال 94 دارمش و به جان خودم فقط روغن و بنزین میز نم بهش تا بحال
    مکانیکی نرفتم ضمنا تیبا 2 ماشین خوشگلیه به مولا ماشینی که خانمها عاشقشن

  47. #####من تیبا 2 رو خیلی خیلی دوست دارم و لی حیف فعلا پولشو ندارم باید خیلی پس اندار کنم ####

  48. تیبا 2 محشره مخصوصا از پشت خیلی خوشگله منکه عاشقشم دختر مور د علاقه ام هم تیبا 2 میخواد میگه ارزومه تیبا2 داشته باشیم اوهم سفیدش رو

  49. دوستان نازنینم من خودم تعمیرکار خودرو هستم تیبا در کل ماشین خوبیه – و صد مرتبه بهتر از پرایده – از 206 هم کم خرجتره والسلام

  50. سلام به نظرم قیمت واقعی و منطقی تیبا2 باید 65 میلیون باشه

  51. تیبا صد مرتبه بهتر از پرایده با این گرونی وحشتناک بنزین الان به صرفه ترین خودرو در ایران تیباست والسلام

  52. ابهت و طراحی پژو رو هیچوقت نباید با تیبا قیاس کرد حتی پراید هاچ بک جوون از تیبا2 دخترونه

  53. طراحی پینین فارینا رو نباید دست کم گرفت در کل سیستم تعلیق پژو کمی سفت میگیرند که برای تعادل خودرو سر پیچ و کنترل بهتر. در ضمن طراحی پراید هاچ بک استانداردتر از تیبا2 حتی جوون پسند و بهتر از تیبا2 دخترونه

  54. کسی که خانواده پژو سواره نمیتونه این ماشینارو قبول کنه کسی که از تیبا ضعیف تر داشته مطمعنا تیبا الان واسش عالیه

  55. سلام منم خودم پارس داشتم فروختم الان تیبا ۲ گرفتم راضی هستم ازش

  56. وقت بخیرخوانندگان عزیزبخیر تیبا 2 زیباستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

  57. سلام سلام من آرزومه یه تیبا 2 داشته باشم ولی فعلا پولم کمه

  58. رینگ فولادی بهتره رینگ الومینیومی بالانسش خوب در نمیاد

  59. من تیبا 2 رو خیلی دوس دارم یعنی ارزمه یکی داشتم اونهم سفید رنگش

  60. سلام سلام این شعار سایپا به دلم نشست تیبا زیبای ایرانی تیبا 2 رویای جوانی وافعا همینجوره

  61. خداییش تیبا2 اونهم رنگ سفیدش مثله عروسه بخدا خیلی خوشگل دیده میشه

  62. وقتتون بخیر عزیزان تیبا2 تا 75 میلیون میره تیبا2 خیلی کم مصرفه خیلی هم کم خرجه

  63. سلام ببینید دوستان من از سال 90 تیبا دارم صندوق دارشو خیلی ماشین محکمیه خیلی // ماشین کو ه و دشته/ خیلی شاسی محکمی داره ضمنا مصرف بنزینش هم پایینه و موتورش هم قدرتمنده حقیقت رو گفتم

  64. تیبا 2 از محبوبیت بالایی بین قشر جوان برخورداره اکثر جوانها دنبال خرید تیبا 2 هستن

  65. سلام خداییش ماشین خیلی پرشتابیه من تو اتوبان 190 تا باهاش رفتم

  66. من یه پژو پارس دارم و لی میخوام بفروشم و تیبا 2 بخرم تیبا 2 رو خیلی تعریف میکنند من از چند نفر پرسیدم میگن عالیه علی الخصوص که کم مصرف هم هستش مخصوصا ای ایکسش محشره

  67. سلام و درود ارزش تیبا به کم مصرف بودنشه بسیار کم مصرفه

  68. تیبا 2 سفیدرنگش خیلی خو.شگله من که خیلی دوسش دارم و تصمیم دارم یکی بخرم به این زودی انشا اله

  69. سلام سلام من خودم نمایشگاه اتومبیل دارم در تبریز روزی حداقل 10 نفر دنبال خرید تیبا هستن

  70. تیبا صندوق دار خیلی ماشین بادوامیه عجب ماشین محکمیه هر چقدر هم کار بکشی باز سر حاله

  71. با سلام و دعای خیر بنده که تیبا 2 رو خیلی دوس دارم اصلا از قیافه اش خیلی خوشم میاد و در او.لین فرصت یکی خواهم خرید

  72. تیبا 2 بهتر از سایناست //// هم از نظر قیافه و هم از نظر شتاب .

  73. ظهر بخیر فقط بدونین رینگ الومینیومی بالانسش اصلا درست در نمیاد رینگ فولادی بخرین

  74. تیبا 2 محشره مخصوصا سفید رنگش و ای ایکس فولش به به چه ماشینیه خداییش دو ماهه خریدم خیلی حال میده

  75. سلام تیبا زیبای ایرانی تیبا 2 رویای جوانی شعار خیلی عالییه من تیبا صندوق دار داشتم که دوسال پیش فرو.ختم و تیبا 2 گرفتم
    کلا از هر دو ماشین راضی بودم خرجشون کمه مصرفشون کمه خوش رکابند

  76. شب بخیر تیبا 2 گرونتر هم میشه چون خیلی کم مصرفه خیلی کم خرجه خیلی پرشتابه اصطهلاک قطعاتش خیلی کمه عمر قطعاتش زیاده موتورش قدرتمنده دیگه چی بگم ؟؟؟ من خودم مکانیکم و همه چیزو خوب میدونم

  77. سلام الان تنها ماشینی که هنوز هم قیمتش نسبتا پایینه تیباست تیبا گرون میشه تیبا صد مرتبه بهتر از پرایده از بابت همه چیز

  78. تیبا قیمتش هنوز هم ارزونه ماشینی هایی که ارزان هستند گران میشن مخصوصا کم مصرف ها .

  79. سلام خوبین معتقدم تیبا 2 از هر نظر ماشین خوبیه با کیفیته مصرف سوختش پایینه کلا تیبا خودرو ی بادوامیه

  80. تیبا 2 بهتر و خوشگل تر از سایناست تیبا 2 بدلیل کم مصرف بودنش تو بورسه

  81. من یه سمند داشتم نامزدم گفت تیبا 2 صفرشو بخر منهم خریدممممممممممممممممممم./.

  82. تیبا ماشین سگ جونیه هر چقدر هم ازش کار بکشی بازهم روپاست با این وضعیت قحطی بنزین در کشور و بنزین سه هزار تومانی
    به نظرم بهترین و به صرفه ترین ماشین تیباست

  83. سلام پژو پارس دوگانه دارم میخوام با تیبا۲معامله کنم ب نظرتون کار درستیه

  84. دوستان من تیبا ۲ دارم وقتی بارون میاد زیر زاپاسم اب جمع میشه نمیدونم از کجا این اب میاد

  85. لطفا کاری کنیدتااونهاییکه واقعاتیبا دارن بیان نظربدن.آقاعادت ماایرانیهاهمین شده اینکه به چیزی که نداریم نظربیجامیدیم.آقالطفا درست نظر بدین تاکسیکه میخادماشینی رابخره درست انتخاب کنه لطفا لطفا لطفا

  86. من تیبا 2 مدل 93 دارم و خیلی راضیم به یه ماشین مجال نمیدم تیبا 2 پر شتابه خیلی

  87. وقتتون بخیر و نیکی تیبا کلا ماشین خیلی خوبیه هم صندوقدارش و هم هاچبکش

  88. من چراغهای عقب (خطر) تیبا صندوق دار رو خیلی دوس دارم خیلی براقه نه ؟؟؟؟؟؟

  89. بنظر من تیبا یک. و تیبا دو و ساینا باید با پراید مقایسه بشن نه با سمندو خانواده ی پژو و ال نود چون باید هر ماشین رو بادماشینهای همکلاس و هم قیمت خگدش مقایسه کرد

  90. بنظر شما تیباصندوقدار یا تیبا 2 بگیرم کدوم بازار خوبی داره ؟ هرکی تیبا 2 میگه خوبه لایک کنه؟ خیلی ممنون.

  91. س . من به شخصه تیبا 2 رو دوس دارم و پولشو که جور کنم حتما یکی میخرم تیبا 2 خیلی زیباست مخصوصا سفیدش

  92. شتاب صفر تا صد تیبا دو 13 ثانیه و حداکثر سرعتش 190 تا ست این عالی نیست ؟؟؟؟!!!!!!!!!!

  93. تیبا 2مدل ۹۹ دارم بعد از تعویض روغن وفیلتر کیلومتر شمار از کار افتاد وعدد۹۹۹۹۹۹ نشون میده و اصلا کار نمیکنه؟

  94. من اول 206داشتم مخاطبای استاد..اینقد زیاد شده بود ولی تیبا 2خریدم واقعا جالبه هم سطح همه ماشینای ایرانیه فقظ خط تهرانش بگیری خیلی بهتره

  95. سلام به نظر من تیبا دو خیلی خوبه مصرف ش کمه خوش تیپه و امکانات قابل قبولی هم داره ظاهر جدید داره و لی 206 ظاهر ش 25 ساله که در مقابل چشم مردمه و مردم از ظاهر 206 خسته شدن و همچنین هزینه ماشینهای ایران خودرو خیلی از سایپا بیشترهو تیبا دو به صرفه تره.

  96. یه سئوال داشتم اتومات راهنما تیبا ۲ کجاست؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  97. سلام یه تیبا ۲ مدل ۱۴۰۰ دارم بردم تعویض روغنی فیلتر بنزین عوض کنم کل ماشینو گشتیم هیچ جا نبوده کسی بلده کجاست آیا

  98. ماشین خوبی من از۹۷تاالان دارم بجز بلبرینگ چرخ جلو هیچ خرج نداشته البته من خودمم راننده اتوبوس هستم راضیم از وجود این ماشین

  99. ماشین خوبی من از۹۷تاالان دارم بجز بلبرینگ چرخ جلو هیچ خرج نداشته البته من خودمم راننده اتوبوس هستم راضیم از وجود این ماشین

  100. سلام
    من 206 مدل 88 دارم داغونم کرده لعنت به 206 که فقط اسم داره
    تیبا 2 صفر میخام بگیرم نظرتون بگید تیبا2 خوبه یا همین 206 مدل 88

  101. عراق با این وضعیت ببین چه سوار میشن ماشین باچه قیمتی ازکجا میگیرن یا افغانستان که از ما ضعیف ترن بعد بگو ایران من

  102. من عاشق تیبا 2 هستم ولی متاسفانه پول ندارم بخرم دارو ندارم یه موتور 125مدل 86هستش مسنجر با یه دونه بچه اخه شما بگید دوستان من چجوری میتونم به ارزون بریم هر روز کار میکنم ولی نمیرسم

  103. جهت ثبت در تاریخ!

    قیمت حال حاضر این خودرو نزدیک 200 میلیون تومان وجه رایج مملکت است!

  104. باسلام
    دوستان گوش به حرف اونهایی،که منفی بافند ندهید
    ماشین با این قیمت در حال حاضر
    بسیار عالی میباشد من تیبا دو ex دارم چهار شیشه برقی اینه برقی صندوق پران با ریموت عمل میکنه
    سرعتم جاده چالوس امتحان کردم
    اگر به موقع دنده بدهی ماشین بسیار پر شتابی است کولر و بخاری عالی بنزین سوپر بزن امتحان کن موفق باشید

  105. بنده برای خانمم تیبا ۲ ثبت نام کردم که در فروردین ۱۴۰۱ تحویل گرفیتم بماند که تحویل سه ماهه بود ۴ ماه بعد تحویل دادن و در فروردین ۱۴۰۱ مدل ۱۴۰۰ تحویل شد. بگذریم؛ خودم قبلا خودرهای پژو SLX و رانا پلاس در حال حاضر دارم. از این نظر گفتم که بدونید برای چی و از برای چی و به چه علل اگه جایی انتقاد میکنم به چه دلیل هست!
    قطعا در جریانید که تمامی موتورهای نصب شده در تیبا و کوییک و ساینا از میراث پراید هست در واقع همون موتور پراید هست اما کمی ارتقا یافته که چندتا دونه به گشتاور و اسب بی بخارش اضافه شده و از MI13پراید شده M15. حتی موتور شاهین سایپا هم موتور پرایدی M15 توربو شده هست!
    قدرت این موتور و تکنولوژی ساختش و ۸ سوپاپه بودنش بشدت مغایر با یه ماشین قرن بیست و یکمی هست اما متاسفانه در این مرز و بوم با این مبالغ حق انتخاب ندارید! اونایی هم که از موتور M15 موتور ریویی یاد میکنن باید بگم طبق کاتالوگ خود سایپا این موتور همون موتور ارتقا یافته پراید در شاسی مثلا ارتقا یافته بازم پراید هست که از X100 شده X200 خود موتور ریو هم خودش مال عهد بوقه و در حد راندمان و کارایی حتی موتور TU5 نیست اما اصطحلاک کمتری داره که اینش خوبه اما همینطور که گفتم موتورهای سایپا هیچ بویی از ریو نبردن بجز چند قلم لوازم جلوبندی ریو!
    مورد بعدی طراحی بشدت زشت خودروهای تولیدی سایپا هست که از تیبا صندوقدار شروع شد و در ساینا خلاصه میشه! باز مدلهای هاچبک شون قابل تحمل و بروزتر جلوه میکنن مثل همین تیبا ۲ و کوییک.
    اما بریم سر اصل مطلب که در مورد تجربه رانندگی و استفاده روزمره من از تیبا ۲ بود:
    همون موقع تحویل و نشستن پشت فرمان منو یاد خودروهای پایین رده دهه ۲۰۰۰ می‌ندازه نه الان. همون اول تحویل تو سرعت 90 به بالا لرزش فرمان داشتم، لاستیک های سایز ۱۷۵ بارز رو با نمونه کره ای مارشال سایز ۱۸۵ تعویض کردم بازم که تفاوت هندلینگ و نرمی قابل حس بود اما لرزش پابرجاست که نشون میده یه ایرادی تو جلوبندی هست. اما بدلیل سیستم تعلیق ضعیف سواری بشدت خشکی حس کردم که راحتی و آسودگی رو سلب میکنه البته اگه قبل این سوار ماشین مدل بالاتر بشید متوجه تغییر میشید وگرنه از پراید سوار تیبا بشید جز “به به” چیزی نمیگید. سایز ۱۷۵.۷۰.۱۳ هم بنظرم اصلا مناسب این خودرو نیست و خیلی باریک و کوچیکه واسش که با تعویضش با نمونه ۱۸۵.۷۰.۱۳ میتونید نسبتا هندلینگ و سواری رو نرم تر و بی خطرتر کنید. تعادل خودرو در سرعت های بالاتر بسیار ضعیف هست و کورس فرمان خیلی کم دور هست که موقع دور تک فرمان و دو فرمان بسیار کارتون کمتر میچرخه فرمان که مربوط به سیستم تعلیقش هست!
    متریال کلی تریم داخلی بشدت بی کیفیت و بنجل جلوه میده متاسفانه و شیشه بالابرهای جلو هم قدرت و کشش کافی رو نداشتن. صندلی های یکم شاید بهتر از پراید هست اما برای مسافرت حتی ۲ ساعته خسته و کوفته تون میکنه! اما همین که تنظیم ارتفاع حداقلی صندلی داره رضایت بخش بود واسم.
    صدای موتور بشدت بالاست که ربطی هم به روغن موتور و اینا نداره ذات این موتور قرون وسطی ای همینه و هیچ کاری نمیتونید بکنید جز تحمل که تو دور موتور بسیار پایین “دو و نیم” انگار موتور میخواد از جاش کنده بشه و جونش درآد!
    نور چراغ های جلو قابل قبول نیست و این مربوط به کاسه چراغ و لامپ هالوژنی منسوخ شده هست که متاسفانه ایران خودرو و سایپا فکری به حالش نمیکنن پس توصیه میکنم برای خودروتون حداقل برای نورپایین بگردید یه هدلایت ۲ طرفه (نه از این اسباب بازی های چند طرفه) بگیرید اونم گرون قیمت و استاندارد که هم نور خوبی داشته باشید هم دقت کافی رو داشته باشید. داخل کاسه چراغ همه خودروهای وارداتی و داخلی هم داخل کاسه چراغ رفلکتور بصورت پله ای به سمت چپ و راست هست نه چپ و راست و بالا و پایین و شمال غرب و شرق و…! پس هدلایت های ۲ طرفه بهترین نور و استانداردترین نور رو دارن نه هدلایت چندین طرفه که نور رو به در و دیوار و آسمون منعکس میکنن و تو رفلکتور عملکردی ندارن و برعکس چشم بقیه رو کور میکنن . همچنین درپوش فابریکی رو هم حتما ببندید و سوراخش نکنید فن هدلایت کارش مکش گرمای داغ کاپوت به هدلایت نیست، این کار رو بکنید کاسه چراغتون سر یک ماه به درک واصل میشه. فن هدلایت همین که ۲ سانت با درپوش فاصله داشته باشه کافی هست و گردش هوا بین مدار و بیرون به راحتی انجام میشه (این نقاط رو گفتم که توجه کنید)
    مصرف بنزین بشدت برای همچین موتور ضعیفی بشدت بالاست برای من که ۱۰۰ای راحت ۱۰ میسوزونه که امیدوارم بعد آب بندی و گذر زمان درست بشه وگرنه برای این توان و راندمان مناسب نیست!
    در کل تیبا ۲ و حتی ساینا و کوییک که همین میراث کپی برابر اصل تیبا که اونم پراید هست اما با قالب متفاوت، ماشینی نیست که با اطمینان خاطر و آرامش خاطر به سفر و گشت و گذار بپردازید و بیشتر یه ماشین شهری هستن که میتونن کاراتون رو را بندازن چون هم ترمز ضعیف و گیجی دارن هم سیستم تعلیق ضعیفی دارن و هم صدای موتور بالا و راندمان بشدت پایینی دارن که در سواری طولانی مدت اذیت کننده هست.

  106. بهترین خودرو ایرانی ک کار داده ب مولا فقط نیسان ابی بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا